• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Ja, vissa epoker gick kanske i graven av en anledning... ;)
Nja den ”epoken” som lever vidare idag i allra högsta grad har nog inte direkt gått i graven utan utvecklats och spritt sej från Universiteten på östkusten till övriga världen.
Dock så är ju dagens tolkning av Ivy o Preppy med skrälla färger o blaffiga loggor (Ralph Lauren, Tommy Hillfiger mfl) inte helt genuin sett till hur det egentligen såg ut..

Kvällens pjuck o strumpor ärnog lite mindre uppmärkssmma haha
Blåa camp mocs från GH Bass o linnestrumpor från Corgi som kommer till sin rätt när man hälsar på i västkusten:)
0827F137-66A8-46D8-9C8E-66C63C374F29.jpeg

Korrekta strumpor;)
Japanska Chup Vintage Navy kombinerat med seglarskor...
FA2BBEE6-179E-4DD1-95DB-A04FB83830EB.jpeg

Snygg sko! Tyvärr fungerar inte den lästen på min fot alls. Försökt många gånger i hopp om att det kanske skulle automagiskt bli bättre. Dock passar Crawford på 363 som en handske!
To bad. Mitt problem är att den satt super i butiken. Fick ett nytt exemplar. Insteget har inte töjts på dessa så lite smärta efter några timmar i början men det börjar redan ta sig och vet att det kommer bli bra om ytterligare några timmars användning.

To bad. Mitt problem är att den satt super i butiken. Fick ett nytt exemplar. Insteget har inte töjts på dessa så lite smärta efter några timmar i början men det börjar redan ta sig och vet att det kommer bli bra om ytterligare några timmars användning.
Härligt! Jag har märkt att bananformade läster fungerar bäst för mig -- annars får jag alltid ont i min stortå.

Svart kalv. Primärt tänkte till att ha på jobbet. Finns i många färger samt i mocca.
A81848B2-E6E4-4316-8AF1-F5B5283CB777.jpeg

2634B99A-596D-4FA7-BDDA-A4225E29A75E.jpeg
Var lite sugen på den i polo suede men får bli ett par cavendish i polo suede nästa gång istället då 325 sitter bra på mej.
Riktigt snygga o slanka!!!
Ta gärna en bild sen när du har dom på dej:)

Paketöppning, sommarsko nr 2. Oavsett om det är skor eller klockor är gröna boxar ett säkert val.
0466008E-66B3-468A-BDDF-C44BDD927376.jpeg

Inte så originellt men ack så sköna (efter att ha provat X antal märken och modeller). Ville ha ett par lite mer formella så skinn fick det bli.
561ACF78-72FD-40BF-ACE9-83F25E9D86C7.jpeg

Nu hoppas vi på sol så att de kommer till sin rätt.
818A2DD7-E853-4FC4-A28A-E6AB85A01D65.jpeg

Paketöppning, sommarsko nr 2. Oavsett om det är skor eller klockor är gröna boxar ett säkert val.
0466008E-66B3-468A-BDDF-C44BDD927376.jpeg

Inte så originellt men ack så sköna (efter att ha provat X antal märken och modeller). Ville ha ett par lite mer formella så skinn fick det bli.
561ACF78-72FD-40BF-ACE9-83F25E9D86C7.jpeg

Nu hoppas vi på sol så att de kommer till sin rätt.
818A2DD7-E853-4FC4-A28A-E6AB85A01D65.jpeg
Grymma

Har en snabb fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig svara på. Funderar på ett par Buttero till sommaren och har hittat dessa på Care of Carl:

Buttero 2.jpg

Men så hittade jag även denna modell när jag googlade lite:

Buttero.jpg

Vet någon vad den nedre modellen heter och om man kan få tag på den någonstans? Har nästan bara hittat den övre när jag letat runt.

Har en snabb fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig svara på. Funderar på ett par Buttero till sommaren och har hittat dessa på Care of Carl:

Buttero 2.jpg

Men så hittade jag även denna modell när jag googlade lite:

Buttero.jpg

Vet någon vad den nedre modellen heter och om man kan få tag på den någonstans? Har nästan bara hittat den övre när jag letat runt.
Hade inte förvånat mig om det var samma sko, bara bilder i olika ljus.

https://www.lester.se/varumarken/buttero/buttero-tanino-sand-suede denna ser lik ut.

Hej! Första inlägget här i tråden och hoppas jag kan få lite hjälp av er kunniga. Jag tar snart examen och tänkte det var dags att köpa mig ett par riktiga skor. Valet föll på ett par Loake Badminton 2 som ni ser nedan. Klickade hem lite olika storlekar från nätet, men visst är det olika nyanser på dojorna? Är detta något som är normalt eller har de tabbat sig på CoC? En annan fråga, jag står och pendlar lite mellan två storlekar.. Brukar skorna töja sig något eller ska jag gå på den lite större? Hade även gärna tagit emot tips på produkter som passar bra till just dessa skor. Ni får ursäkta men är helt novis när det kommer till annat än sneakers haha. Tack!
6923FD82-134F-48E2-B7F3-FE8D0D2476BA.jpeg
EB19B91B-0031-4904-9284-DDC692AABCC8.jpeg

Hej! Första inlägget här i tråden och hoppas jag kan få lite hjälp av er kunniga. Jag tar snart examen och tänkte det var dags att köpa mig ett par riktiga skor. Valet föll på ett par Loake Badminton 2 som ni ser nedan. Klickade hem lite olika storlekar från nätet, men visst är det olika nyanser på dojorna? Är detta något som är normalt eller har de tabbat sig på CoC? En annan fråga, jag står och pendlar lite mellan två storlekar.. Brukar skorna töja sig något eller ska jag gå på den lite större? Hade även gärna tagit emot tips på produkter som passar bra till just dessa skor. Ni får ursäkta men är helt novis när det kommer till annat än sneakers haha. Tack!
6923FD82-134F-48E2-B7F3-FE8D0D2476BA.jpeg
EB19B91B-0031-4904-9284-DDC692AABCC8.jpeg
Skulle skickat tillbaka, som att få en randig och en prickig socka :D Två helt olika färger i min värld.

Beror på vart skon sitter tight någonstans, man kan i princip töja allt förutom längden på en sko.

Tillbaka
Topp