• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Beror rätt mycket på vad du har för budget, men denna stil kanske kan vara något? Jag kör själv liknande i av en annan tillverkare och det passar väldigt bra till jeans etc.
https://www.lester.se/kategorier/premium/berwick-1707-dandy-4794-maraca-suede
De ljusa föll mig inte riktigt i smaken, däremot tycker jag den mörkare var snygg! Tack!
8E80800C-0AC6-4CA1-B847-D3EC21A2955C.jpeg
 
D

Deleted member 5780

Guest
Haha, kanske är så. Men de känns lite väl uppklädda? Eller tänker jag helt fel? Jag är osäker på om jag har den pondusen som krävs för att bära upp dem. :)
Pondus är en sinnesstämning.
Men som alternativ finns ju typ ett par brogues i snuff suede. Kolla in t ex Loake Buckingham el liknande i mellan- el mörkbrun mocka. Funkar till jeans.
Och på vintern är såklart ett par chokladbruna Chelseaboots typ RMW Craftsman givna.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Pondus är en sinnesstämning.
Men som alternativ finns ju typ ett par brogues i snuff suede. Kolla in t ex Loake Buckingham el liknande i mellan- el mörkbrun mocka. Funkar till jeans.
Och på vintern är såklart ett par chokladbruna Chelseaboots typ RMW Craftsman givna.
Skulle du säga att Loake Buckingham funkar till jeans och T-shirt? Känns som det kan skära sig lite?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Skulle du säga att Loake Buckingham funkar till jeans och T-shirt? Känns som det kan skära sig lite?
T-shirt kanske inte. Men jeans & skjorta absolut. Å andra sidan kör jag nästan bara t-shirt till jeans+sneakers, eller mer dressade skor till mer dressad klädsel.
 

Poppe

Cartier
Haha, kanske är så. Men de känns lite väl uppklädda? Eller tänker jag helt fel? Jag är osäker på om jag har den pondusen som krävs för att bära upp dem. :)
Jag är 27. Så du tänker fel;). Men känner du dig osäker på munkarna så ta ett par oxford i ljus mocka, ganska casual. Kanske med ett litet brouge-mönster på.
20180511_142041.jpg

OnT ganska casual när man är ensam på kontoret idag.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Har två bröllop på g och tänkte köpa mig nya vuxenskor. Loake Aldwych har jag kollat på nätet. Är det en bra doja?

Bär endast kostym några gånger per år men tänker att jag ska köpa ett par hyfsade skor som håller över tid.
Några andra märken som jag borde kolla på? Vill gärna inte lägga mer än 3000 spänn.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Har två bröllop på g och tänkte köpa mig nya vuxenskor. Loake Aldwych har jag kollat på nätet. Är det en bra doja?

Bär endast kostym några gånger per år men tänker att jag ska köpa ett par hyfsade skor som håller över tid.
Några andra märken som jag borde kolla på? Vill gärna inte lägga mer än 3000 spänn.
Rent krasst, ska du bära dojorna en handfull gånger om året kommer varsomhelst från typ Vagabond funka också. Men visst är Aldwych en trevlig sko!
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Rent krasst, ska du bära dojorna en handfull gånger om året kommer varsomhelst från typ Vagabond funka också. Men visst är Aldwych en trevlig sko!

Ja, går såklart säkert hitta billigare alternativ. Men jag känner att det var roligt att ha ett par lite bättre skor att slita fram när man ska klä upp sig.
Ska bege mig iväg och prova ett par någon dag, får jämföra om det är värt dubbla pengen mot Vagabond :)
 
Senast ändrad:

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Har varit och testat två skor, och föll för två modeller, Loake Downing och Perth. Vilken ska jag köra på? Båda sitter väldigt bra på foten. Downing är lite mer dressad eller hur? Perth är kanske lite mer vardaglig. Vilken ska jag ta tycker ni?

Perth:
BECB7605-AEE9-4E68-9F30-444D3CE00821.jpeg


Downing:
78118624-073E-4B76-A9FF-74C52BFC9522.jpeg
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Har varit och testat två skor, och föll för två modeller, Loake Downing och Perth. Vilken ska jag köra på? Båda sitter väldigt bra på foten. Downing är lite mer dressad eller hur? Perth är kanske lite mer vardaglig. Vilken ska jag ta tycker ni?

Perth:
BECB7605-AEE9-4E68-9F30-444D3CE00821.jpeg


Downing:
78118624-073E-4B76-A9FF-74C52BFC9522.jpeg
Högst personligt. Mao ta den du tycker är snyggast. Själv tycker jag Perth är snyggast pga "seamless" på sidorna. Passar till det mesta, förutom kanske mörk kostym vilket egentligen kanske ingen av de gör ändå. Själv är jag sugen på att byta ut mina Grasmere från C&J som liknar mer Downing i utförandet mot en PTB utan söm på sidorna.
 

Exekys

Cartier
Har varit och testat två skor, och föll för två modeller, Loake Downing och Perth. Vilken ska jag köra på? Båda sitter väldigt bra på foten. Downing är lite mer dressad eller hur? Perth är kanske lite mer vardaglig. Vilken ska jag ta tycker ni?

Perth:
BECB7605-AEE9-4E68-9F30-444D3CE00821.jpeg


Downing:
78118624-073E-4B76-A9FF-74C52BFC9522.jpeg
Håller med @Älvkvarn: Perth. Ruskigt snygga och väldigt rena i designen.
Jag har ett par i samma design men i "football grain". Hur bra som helst till jeans.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tjena, jag söker ett par vardagsskor som ska funka till jeans och skjorta. Alltså inga kostymskor, men är trött på att gå runt i sneakers/gympaskor så inget sådant. Npgra förslag? :)
Tack för all hjälp! Det blev tillslut ett par Loake Downing, fantastiskt fina tycker jag.
1708B9E1-9691-45C8-9395-49F1ED7E97A9.jpeg

B071B4F8-7E8F-4B46-B6FF-A879F4475CF0.jpeg
Grattis till ditt första par kvalitetsskor! Mörkbrun mocka är en bra start, väldigt användbart! Mitt första par riktiga skor var ett par Church's Balmoral (fortfarande en av mina favoritskor:)) i just mörkbrun mocka för ~10 år sedan (inköpta på Herring Shoes för £195 [sic!], those were the days;)).
Tyvärr måste jag meddela dig att detta förmodligen bara är ingången i ett träsk du i framtiden kommer önska att du aldrig satte din fot i (pun intended)!:D
Church Balmoral.jpg
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Grattis till ditt första par kvalitetsskor! Mörkbrun mocka är en bra start, väldigt användbart! Mitt första par riktiga skor var ett par Church's Balmoral (fortfarande en av mina favoritskor:)) i just mörkbrun mocka för ~10 år sedan (inköpta på Herring Shoes för £195 [sic!], those were the days;)).
Tyvärr måste jag meddela dig att detta förmodligen bara är ingången i ett träsk du i framtiden kommer önska att du aldrig satte din fot i (pun intended)!:D
Church Balmoral.jpg
Tack så mycket! Hoppas på fler kvalitetsskor i framtiden. Kul att även ditt första par var i mocka :)
 
Jättefina, grattis och välkommen ner i träsket!
Nya snygga skor kräver en stilig knytning.

Är det inte lättare att göra det första slaget i knuten åt andra hållet istället för slaget med rosetten? Detta ger väl samma resultat men det första måste vara lättare att ändra än det andra. Eller missar jag något?
 
Topp