Tack för tips! Inte riktigt min stil tyvärr, söker något lite mer ungdomligt, kanske skulle nämnt att jag är i 20-årsåldern.Double monks i ljusbrun eller mörk mocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tips! Inte riktigt min stil tyvärr, söker något lite mer ungdomligt, kanske skulle nämnt att jag är i 20-årsåldern.Double monks i ljusbrun eller mörk mocka
De ljusa föll mig inte riktigt i smaken, däremot tycker jag den mörkare var snygg! Tack!Beror rätt mycket på vad du har för budget, men denna stil kanske kan vara något? Jag kör själv liknande i av en annan tillverkare och det passar väldigt bra till jeans etc.
https://www.lester.se/kategorier/premium/berwick-1707-dandy-4794-maraca-suede
Jag är 23Tack för tips! Inte riktigt min stil tyvärr, söker något lite mer ungdomligt, kanske skulle nämnt att jag är i 20-årsåldern.![]()
Dubbelmunkar är ju grymt mycket manligare än scoutpjucksen från Berwick som dubtyckte var ok. Säger jag som är 37Tack för tips! Inte riktigt min stil tyvärr, söker något lite mer ungdomligt, kanske skulle nämnt att jag är i 20-årsåldern.![]()
Jag är 23![]()
Haha, kanske är så. Men de känns lite väl uppklädda? Eller tänker jag helt fel? Jag är osäker på om jag har den pondusen som krävs för att bära upp dem.Dubbelmunkar är ju grymt mycket manligare än scoutpjucksen från Berwick som dubtyckte var ok. Säger jag som är 37![]()
Pondus är en sinnesstämning.Haha, kanske är så. Men de känns lite väl uppklädda? Eller tänker jag helt fel? Jag är osäker på om jag har den pondusen som krävs för att bära upp dem.![]()
Skulle du säga att Loake Buckingham funkar till jeans och T-shirt? Känns som det kan skära sig lite?Pondus är en sinnesstämning.
Men som alternativ finns ju typ ett par brogues i snuff suede. Kolla in t ex Loake Buckingham el liknande i mellan- el mörkbrun mocka. Funkar till jeans.
Och på vintern är såklart ett par chokladbruna Chelseaboots typ RMW Craftsman givna.
Allt i mocka går till jeans...Skulle du säga att Loake Buckingham funkar till jeans och T-shirt? Känns som det kan skära sig lite?
T-shirt kanske inte. Men jeans & skjorta absolut. Å andra sidan kör jag nästan bara t-shirt till jeans+sneakers, eller mer dressade skor till mer dressad klädsel.Skulle du säga att Loake Buckingham funkar till jeans och T-shirt? Känns som det kan skära sig lite?
Jag är 27. Så du tänker felHaha, kanske är så. Men de känns lite väl uppklädda? Eller tänker jag helt fel? Jag är osäker på om jag har den pondusen som krävs för att bära upp dem.![]()
Rent krasst, ska du bära dojorna en handfull gånger om året kommer varsomhelst från typ Vagabond funka också. Men visst är Aldwych en trevlig sko!Har två bröllop på g och tänkte köpa mig nya vuxenskor. Loake Aldwych har jag kollat på nätet. Är det en bra doja?
Bär endast kostym några gånger per år men tänker att jag ska köpa ett par hyfsade skor som håller över tid.
Några andra märken som jag borde kolla på? Vill gärna inte lägga mer än 3000 spänn.
Tjena, jag söker ett par vardagsskor som ska funka till jeans och skjorta. Alltså inga kostymskor, men är trött på att gå runt i sneakers/gympaskor så inget sådant. Npgra förslag?![]()
Rent krasst, ska du bära dojorna en handfull gånger om året kommer varsomhelst från typ Vagabond funka också. Men visst är Aldwych en trevlig sko!
Grymma brappor! (Skorna var fräscha dom med
Högst personligt. Mao ta den du tycker är snyggast. Själv tycker jag Perth är snyggast pga "seamless" på sidorna. Passar till det mesta, förutom kanske mörk kostym vilket egentligen kanske ingen av de gör ändå. Själv är jag sugen på att byta ut mina Grasmere från C&J som liknar mer Downing i utförandet mot en PTB utan söm på sidorna.Har varit och testat två skor, och föll för två modeller, Loake Downing och Perth. Vilken ska jag köra på? Båda sitter väldigt bra på foten. Downing är lite mer dressad eller hur? Perth är kanske lite mer vardaglig. Vilken ska jag ta tycker ni?
Perth:
![]()
Downing:
![]()
Håller med @Älvkvarn: Perth. Ruskigt snygga och väldigt rena i designen.Har varit och testat två skor, och föll för två modeller, Loake Downing och Perth. Vilken ska jag köra på? Båda sitter väldigt bra på foten. Downing är lite mer dressad eller hur? Perth är kanske lite mer vardaglig. Vilken ska jag ta tycker ni?
Perth:
![]()
Downing:
![]()
Perth tycker jag.Har varit och testat två skor, och föll för två modeller, Loake Downing och Perth. Vilken ska jag köra på? Båda sitter väldigt bra på foten. Downing är lite mer dressad eller hur? Perth är kanske lite mer vardaglig. Vilken ska jag ta tycker ni?
Perth:
![]()
Downing:
![]()
Snyggt! Man köper skor för sitt eget välmående, inte andras!Tack för all hjälp! Det blev tillslut ett par Loake Downing, fantastiskt fina tycker jag.![]()
![]()
Bra köpTack för all hjälp! Det blev tillslut ett par Loake Downing, fantastiskt fina tycker jag.![]()
![]()
Tjena, jag söker ett par vardagsskor som ska funka till jeans och skjorta. Alltså inga kostymskor, men är trött på att gå runt i sneakers/gympaskor så inget sådant. Npgra förslag?![]()
Grattis till ditt första par kvalitetsskor! Mörkbrun mocka är en bra start, väldigt användbart! Mitt första par riktiga skor var ett par Church's Balmoral (fortfarande en av mina favoritskorTack för all hjälp! Det blev tillslut ett par Loake Downing, fantastiskt fina tycker jag.
![]()
![]()
Tack så mycket! Hoppas på fler kvalitetsskor i framtiden. Kul att även ditt första par var i mockaGrattis till ditt första par kvalitetsskor! Mörkbrun mocka är en bra start, väldigt användbart! Mitt första par riktiga skor var ett par Church's Balmoral (fortfarande en av mina favoritskor) i just mörkbrun mocka för ~10 år sedan (inköpta på Herring Shoes för £195 [sic!], those were the days
).
Tyvärr måste jag meddela dig att detta förmodligen bara är ingången i ett träsk du i framtiden kommer önska att du aldrig satte din fot i (pun intended)!
![]()
Tack för all hjälp! Det blev tillslut ett par Loake Downing, fantastiskt fina tycker jag.![]()
![]()
Jättefina, grattis och välkommen ner i träsket!Tack för all hjälp! Det blev tillslut ett par Loake Downing, fantastiskt fina tycker jag.![]()
![]()
Jättefina, grattis och välkommen ner i träsket!
Nya snygga skor kräver en stilig knytning.