• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

MAGNETO

Omega
Skulle skickat tillbaka, som att få en randig och en prickig socka :D Två helt olika färger i min värld.

Beror på vart skon sitter tight någonstans, man kan i princip töja allt förutom längden på en sko.
Vill förtydliga att det inte är en höger/vänster som har olika färg utan de båda storlekarna som varierar.

OK! Skulle säga att båda är bra längdmässigt men att den ena sitter aningen tightare precis vid lilltån. Haha, känns som när man var och handlade skor med morsan när man var yngre. Tack för hjälpen! :)
 
Vill förtydliga att det inte är en höger/vänster som har olika färg utan de båda storlekarna som varierar.

OK! Skulle säga att båda är bra längdmässigt men att den ena sitter aningen tightare precis vid lilltån. Haha, känns som när man var och handlade skor med morsan när man var yngre. Tack för hjälpen! :)
Känns mer ok att det skiftar i färg då, även om det kanske är tråkigt om det är den andra färgen du vill ha.

Kolla så hälen greppar bra, insteget sitter som det ska, "ballen" sitter på rätt ställe i foten, och dina tår får plats i tåboxen.

Tyvärr brukar det ta ett par skor innan man lär sig vilken form på skon (läst) och storlek som passar ens fot bäst. Inte sällan är det olika för de båda fötterna, för att göra saken ännu mer komplicerad :).
 

MAGNETO

Omega
Känns mer ok att det skiftar i färg då, även om det kanske är tråkigt om det är den andra färgen du vill ha.

Kolla så hälen greppar bra, insteget sitter som det ska, "ballen" sitter på rätt ställe i foten, och dina tår får plats i tåboxen.

Tyvärr brukar det ta ett par skor innan man lär sig vilken form på skon (läst) och storlek som passar ens fot bäst. Inte sällan är det olika för de båda fötterna, för att göra saken ännu mer komplicerad :).
Tack! Nu har jag lite att fundera på. :)
 

Esh

Omega
2-Faktor
Någon som kan tipsa om sjyssta sneakers i skinn? Har ett par acne i dagsläget som är helt slutkörda efter 4 år.
Tänker mig en rätt clean variant med snörning i skinn gärna i någon kul kulör. De jag hade i dagsläget var orange.

Kikat på mrporter,buttero,acne,eytys och koio men inte hittat något än.
 
Någon som kan tipsa om sjyssta sneakers i skinn? Har ett par acne i dagsläget som är helt slutkörda efter 4 år.
Tänker mig en rätt clean variant med snörning i skinn samt gärna någon kul kulör. De jag hade i dagsläget var orange.

Kikat på mrporter,buttero,acne,eytys och koio men inte hittat något än.
Common Projects, Buttero, Sweyd, CQP
 

Sicko

Cartier
Tjena shoe-lovers! Jag har "förstört" mina yankos och behöver färga om. Kan man få tips på någon duktig patinerare som målar skor, helst i Göteborgsområdet?
120A8C86-5025-4533-AEE8-167269D4DF70.jpeg
 

Jackee

Omega
Hej. Jag har redan mailat honom för 1 vecka sedan men inte fått något svar tyvärr. Misstänker att han har slutat partierna för privatpersoner??
Det tror jag inte att han har gjort. Dock har han säkert väldigt mycket att göra. Vet inte hur duktig han är på att svara på mail heller.

Btw, tror inte du behöver ta skon till någon som målar. Det där ska du kunna rädda själv, dock behöver du strippa båda skorna lika mycket. Därefter bara jobba in med skokräm. Om du inte orkar, så finns det säkert någon duktig skomakare som utför skokrämsjobb i Göteborg.
 

Sicko

Cartier
FBFB0DD8-A790-442D-860B-4317581B0BB1.jpeg


Det tror jag inte att han har gjort. Dock har han säkert väldigt mycket att göra. Vet inte hur duktig han är på att svara på mail heller.

Btw, tror inte du behöver ta skon till någon som målar. Det där ska du kunna rädda själv, dock behöver du strippa båda skorna lika mycket. Därefter bara jobba in med skokräm. Om du inte orkar, så finns det säkert någon duktig skomakare som utför skokrämsjobb i Göteborg.
Jag har testat att strippa skorna och målat med skokräm i olika färger men det blir inte tillräckligt bra tycker jag. Tycker att det blir bäst att lämna in de till nån proffs. Kan man komma i kontakt med magic mike på något annat sätt än mail?
 

Jackee

Omega
FBFB0DD8-A790-442D-860B-4317581B0BB1.jpeg



Jag har testat att strippa skorna och målat med skokräm i olika färger men det blir inte tillräckligt bra tycker jag. Tycker att det blir bäst att lämna in de till nån proffs. Kan man komma i kontakt med magic mike på något annat sätt än mail?
Möjligtvis Instagram då. Annars får du nog leta dig utanför Göteborg.
 
Hur har du förstört dom? Jag har använt renomat på mina skor (mer än man bör) och alltid fått tbx färg och lyster med saphirs krämer.

Btw, finns färg att köpa från saphir så du kan måla dom sj.
 

Sicko

Cartier
Hur har du förstört dom? Jag har använt renomat på mina skor (mer än man bör) och alltid fått tbx färg och lyster med saphirs krämer.

Btw, finns färg att köpa från saphir så du kan måla dom sj.
Har också använt renomat på mina andra skor utan problem med dessa är tydligen handmålade och färgen gått bort rätt fort. Har testat det mesta men färgen blev inte samma på toppen som resten av skon.
 
Har också använt renomat på mina andra skor utan problem med dessa är tydligen handmålade och färgen gått bort rätt fort. Har testat det mesta men färgen blev inte samma på toppen som resten av skon.
Brukar yanko över lag vara så sköra? Har kört renomat på mina carmina och crockett & jones utan problem. De ser ut som dina typ innan skokrämen
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Tjena, jag söker ett par vardagsskor som ska funka till jeans och skjorta. Alltså inga kostymskor, men är trött på att gå runt i sneakers/gympaskor så inget sådant. Npgra förslag? :)
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Brukar yanko över lag vara så sköra? Har kört renomat på mina carmina och crockett & jones utan problem. De ser ut som dina typ innan skokrämen

Tydligen, eller så var mitt ex extra sköra..
Är det handmålat så kan de vara skörare än till exempel allin-färgade som carmina och c&j är (om jag inte missminner mig helt å hållet). Därför kan färgen försvunnit från tåkappan. Dock tyckte jag det såg rätt jämt och bra ut på den bilden du länka :)
 

Exekys

Cartier
Tjena, jag söker ett par vardagsskor som ska funka till jeans och skjorta. Alltså inga kostymskor, men är trött på att gå runt i sneakers/gympaskor så inget sådant. Npgra förslag? :)
Beror rätt mycket på vad du har för budget, men denna stil kanske kan vara något? Jag kör själv liknande i av en annan tillverkare och det passar väldigt bra till jeans etc.
https://www.lester.se/kategorier/premium/berwick-1707-dandy-4794-maraca-suede
 
Topp