• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Jolly

Cartier
Väldigt nöjd med Morjas
20180530_082917.jpg
 
Hej, har redan varit inne i "kläderna gör mannen-tråden" och snurrat. Provar här med:
Letar efter tips på ett par double monks, brunt läder (pebble grain) eller mocka, alternativt polo suede. Hellre mer rundad tå än fyrkantig.
Är inte ute efter några dyrgripar, har tittat lite på Loake Cannon men kommer gärna billigare undan om möjligt. Dock inte ASOS-kvalitet heller tack.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Hej, har redan varit inne i "kläderna gör mannen-tråden" och snurrat. Provar här med:
Letar efter tips på ett par double monks, brunt läder (pebble grain) eller mocka, alternativt polo suede. Hellre mer rundad tå än fyrkantig.
Är inte ute efter några dyrgripar, har tittat lite på Loake Cannon men kommer gärna billigare undan om möjligt. Dock inte ASOS-kvalitet heller tack.
Kolla på Morjas, myrqvist, skoakitebolagets utbud, skolyx,
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Precis inpregnerat och putsat lite på mina Loake Downing. ;)
Hur förvarar ni era skor? Tänker utifrån damm osv.
F9F807C1-CA8B-4657-BC83-E43B36003A54.jpeg
 
D

Deleted member 5780

Guest
Haha, avancerat med humidor! OK att förvara skorna i tygpåsarna som de låg i när jag köpte dem?
Absolut. I grunden är det ju mest damm som du säger. Jag har mina lite huller om buller i en skohylla i garderoben. Alla med skoblock och de flesta som inte är säsong för får en påse.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Carlos Santos handmålade skor? Jag är i ”behov” av en vinterkänga med commandosula och tycker att deras patinerade jumper boot är riktigt läcker. Hur står sig dessa i vinterväglag med avseende på patineringen? Är det ett helt idiotiskt val?

Tips på liknande skor tas annars gärna emot. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Någon som har idé på prisvärda lackskor (under 2500 kr)? Loake har ett par för 1800 men inte randsydda från 1880 så jag vet inte om det känns så prisvärt. Samtidigt är det iofs inte skor man kanske använder så fasligt ofta att det är en relevant fråga?

Vill gärna vara klädkodsenlig till smokingen :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Någon som har idé på prisvärda lackskor (under 2500 kr)? Loake har ett par för 1800 men inte randsydda från 1880 så jag vet inte om det känns så prisvärt. Samtidigt är det iofs inte skor man kanske använder så fasligt ofta att det är en relevant fråga?

Vill gärna vara klädkodsenlig till smokingen :)

to be honest - om det är någon sko man faktiskt kan tumma på är det lackskor. Skiten användes ändå där festen är som värst och löper därmed stor risk att gå sönder hur som helst. Självklart är randsydda fina lackskor "bättre" men av egen erfarenhet tycker jag billigare alternativ faktiskt funkar lika bra. Särskilt nu när du ändå har så trång budget.
 

Zingo

Rolex
Någon som har idé på prisvärda lackskor (under 2500 kr)? Loake har ett par för 1800 men inte randsydda från 1880 så jag vet inte om det känns så prisvärt. Samtidigt är det iofs inte skor man kanske använder så fasligt ofta att det är en relevant fråga?

Vill gärna vara klädkodsenlig till smokingen :)
Kolla på rea hos ”klädmärkena” som har startat lite här och där. Brukar gå att få ett vettigt par randsydda för ca 1 tkr om än inte från de bättre skomärkena.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kolla på rea hos ”klädmärkena” som har startat lite här och där. Brukar gå att få ett vettigt par randsydda för ca 1 tkr om än inte från de bättre skomärkena.
Några särskilda reor du tänker på? Försökte googla lite lackskor men det tycks inte vara det mest säljande klädesplagget :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Några särskilda reor du tänker på? Försökte googla lite lackskor men det tycks inte vara det mest säljande klädesplagget :D

Även om det kanske inte är 100% klädkodskorrekt så bör det väl funka med ett par välputsade wholecuts? Eller är tanken att det absolut måste vara lackskor?
 
Även om det kanske inte är 100% klädkodskorrekt så bör det väl funka med ett par välputsade wholecuts? Eller är tanken att det absolut måste vara lackskor?

Jo absolut man kan ju göra så, men det är inte rätt :D
De billigaste lackskorna som jag får upp när jag googlar är samtliga derbys. :eek: :hungover:
Om jag tvingades välja mellan ett par wholcuts eller cap toe oxfords med spit shine och ett par derbys i lack skulle jag ta de förstnämnda alla dar i veckan.
Men oxfords i lack är naturligtvis att föredra.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
De billigaste lackskorna som jag får upp när jag googlar är samtliga derbys. :eek: :hungover:
Om jag tvingades välja mellan ett par wholcuts eller cap toe oxfords med spit shine och ett par derbys i lack skulle jag ta de förstnämnda alla dar i veckan.
Men oxfords i lack är naturligtvis att föredra.
Amen broder. Loakes Patent ser fina ut ändå, sticker lite att betala 1800 för limmad sula men jag hittar inget bättre alternativ. Det går ju att spit shine hårt men det blir ju ändå ingen lacksko så man kommer inte ifrån att det i sådant fall blir ett informellt alternativ.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Amen broder. Loakes Patent ser fina ut ändå, sticker lite att betala 1800 för limmad sula men jag hittar inget bättre alternativ. Det går ju att spit shine hårt men det blir ju ändå ingen lacksko så man kommer inte ifrån att det i sådant fall blir ett informellt alternativ.

Kolla YOOX, de brukar ha en del. Där, om någonstans, bör du ju hitta något som funkar.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Har ett par CJ Chatham i patent leather som jag tänkte ha till ett bröllop nu i sommar där klädkoden är smoking. Jag har dock lite gångveck och undrar om jag kan göra något åt detta? (Skoblock används).
 
Topp