• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Jag köper inte skor så ofta, men när jag väl ska köpa skor... ;)
17F932D9-45B1-4964-B4C4-93A6F39F5D27.jpeg
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Carlos Santos handmålade skor? Jag är i ”behov” av en vinterkänga med commandosula och tycker att deras patinerade jumper boot är riktigt läcker. Hur står sig dessa i vinterväglag med avseende på patineringen? Är det ett helt idiotiskt val?

Tips på liknande skor tas annars gärna emot. :)

Jag citerar mig själv och nämner att skorna nu är på väg. :)

30% på alla ordinarie prissatta Carlos Santos i saldo (ej patinaservice) i juni på A fine pair of shoes. Då ingår inte skoblock eller polish. Kod: 30SANTOS
 
Nytt in i samlingen som precis hämtades ut från skomakaren. Jag valde att smälla på en tunn gummisula för att kunna ha dem längre in på höstkanten. Känns bra redan vid första användningen. Väldigt trevlig och medgörlig kille samt god service på Wermlands skomakeri i Karlstad!
35102360_10209076796915438_4515137760658456576_n.jpg
35198996_10209076798795485_6474258174714052608_n.jpg
 
Senast ändrad:

MartinGFX

Cartier
Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Haft mina Sperry Top-Sider i 1½ år och de är fortfarande stenhårda och ger skoskav från helvetet under fotknölarna.

Hade de inte varit så snygga hade jag sänkt fanskapen i Landsortsdjupet.
 

Zingo

Rolex
Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Haft mina Sperry Top-Sider i 1½ år och de är fortfarande stenhårda och ger skoskav från helvetet under fotknölarna.

Hade de inte varit så snygga hade jag sänkt fanskapen i Landsortsdjupet.
Back in the days användes blöts strumpor i skridskor. Vet dock ej hur lämpligt det är att applicera det på skinnskor?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Haft mina Sperry Top-Sider i 1½ år och de är fortfarande stenhårda och ger skoskav från helvetet under fotknölarna.

Hade de inte varit så snygga hade jag sänkt fanskapen i Landsortsdjupet.
Jag vill minnas att Saphir har en skumprodukt som just är till för att forma svårflirtade skor. Minns inte namnet, men det lär inte vara sketasvårt att googla upp.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Haft mina Sperry Top-Sider i 1½ år och de är fortfarande stenhårda och ger skoskav från helvetet under fotknölarna.

Hade de inte varit så snygga hade jag sänkt fanskapen i Landsortsdjupet.
Djupträngande fett mjukar upp lädret men ger då också en mörkare ton. Förmodar du har böjt delen fram och tillbaka för att mjuka upp?
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Vill man vara fin får man lida pin... nya skor resulterade i sko skav. Skulle nog haft dem på mig lite innan. Men men. Ska man sätta den i skoblock? Eller vad är bästa sättet att få dem att bli lite mjukare i hälen?
4F9DD90C-D716-48AF-8013-0C903BEEC1B7.jpeg
 
Topp