https://klocksnack.se/threads/alden...block-och-kräm-stlk-us-7d-prisbump-3-6.93249/
Vad tror ni, är det ett bra köp om de passar?
Vad tror ni, är det ett bra köp om de passar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, men värme på lackskor?
Är inte det en otroligt onödig grej? Det lär slita på lädret och det kommer rimligen väldigt snabbt att återfalla till samma äldre veck, eller?
Gällde inte den gamla devisen ”alltid köpa två” de senapsgula rackarna?Jag köper inte skor så ofta, men när jag väl ska köpa skor...![]()
![]()
Man måste vara lite wild and crazy också,Gällde inte den gamla devisen ”alltid köpa två” de senapsgula rackarna?![]()
Någon som har erfarenhet av Carlos Santos handmålade skor? Jag är i ”behov” av en vinterkänga med commandosula och tycker att deras patinerade jumper boot är riktigt läcker. Hur står sig dessa i vinterväglag med avseende på patineringen? Är det ett helt idiotiskt val?
Tips på liknande skor tas annars gärna emot.![]()
Back in the days användes blöts strumpor i skridskor. Vet dock ej hur lämpligt det är att applicera det på skinnskor?Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Haft mina Sperry Top-Sider i 1½ år och de är fortfarande stenhårda och ger skoskav från helvetet under fotknölarna.
Hade de inte varit så snygga hade jag sänkt fanskapen i Landsortsdjupet.
Jag vill minnas att Saphir har en skumprodukt som just är till för att forma svårflirtade skor. Minns inte namnet, men det lär inte vara sketasvårt att googla upp.Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Haft mina Sperry Top-Sider i 1½ år och de är fortfarande stenhårda och ger skoskav från helvetet under fotknölarna.
Djupträngande fett mjukar upp lädret men ger då också en mörkare ton. Förmodar du har böjt delen fram och tillbaka för att mjuka upp?Någon som har bra tips på hur man mjukar upp skinnskor?
Råkade en gång i unga dagar använda minkfett på skorna (mer än en gång), de töjdes duktigt men blev även ”sladdriga”.Djupträngande fett mjukar upp lädret men ger då också en mörkare ton. Förmodar du har böjt delen fram och tillbaka för att mjuka upp?
Tejpa hälarna (dina) med typ kirurgtejp ett antal användningar så ska du se att det ger sig.Vill man vara fin får man lida pin... nya skor resulterade i sko skav. Skulle nog haft dem på mig lite innan. Men men. Ska man sätta den i skoblock? Eller vad är bästa sättet att få dem att bli lite mjukare i hälen?![]()
Tack!Tejpa hälarna (dina) med typ kirurgtejp ett antal användningar så ska du se att det ger sig.
Compeed funkar bra om man redan fått sår/blåsor tycker jag. Annars funkar tejp lika bra imo.Tack!
Då är det bara hem och tejpa inför kvällens bjudningar![]()
Nu var mina fötter lite trasiga så jag valde ett par andra till kvällen. Tänkte att det ser nog lite illa ut om jag inte kan gåCompeed funkar bra om man redan fått sår/blåsor tycker jag. Annars funkar tejp lika bra imo.
Chinos? Piratbyxor menar du?Meermin och chinos från Bryceland’s.
![]()
Det har gått en tid sedan du köpte dessa. Vad har du för omdöme på kängan till höger? Jag är lite sugen på någon liknande från Berwick...Slog till stort på Lesters Berwick-rea
![]()
Fyra nyanser av brunt
Car shoe eller Tod's känns som det enda rimliga då.Kan nån tipsa om ett bra schyssta moccasiner/bilskor (eller liknande modeller) i navy mocka?
Tack! Är väldigt skeptisk mot sulorna dock. Dessa små gummiploppar kan inte hålla för många promenader.Car shoe eller Tod's känns som det enda rimliga då.