• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

POO

Panerai
Här lönar det sig knappt att köpa dyrt. Inte bara nubbarna som slits utan även skinnet eftersom det är så exponerat mot marken.

Klart de kan användas till annat än bilkörning. Typ glassätning och liknande också.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Finns det något att göra åt dessa sprickor? FÖrstår att man inte direkt kan få bort det men kan man göra det "bättre"?
3.png
2.png
1.png
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
FD6F6333-BE03-4B38-BE38-17DCB7B498F6.jpeg


Lite sugen på liknande sneakers som dessa Santoni. Men inte så sugen på att betala ~3.5k

Någon med några uppslag? New Balance tänker jag spontant men kanske blir lite för ”sportiga” till lite mer dressade byxor?
 
  • Like
Reactions: Wi
D

Deleted member 5780

Guest
FD6F6333-BE03-4B38-BE38-17DCB7B498F6.jpeg


Lite sugen på liknande sneakers som dessa Santoni. Men inte så sugen på att betala ~3.5k

Någon med några uppslag? New Balance tänker jag spontant men kanske blir lite för ”sportiga” till lite mer dressade byxor?
Fattar inte grejen med sportiga skor som inte får vara sportiga, men både NB och Adidas har vintage löparskor-inspirerade sneakers i mängder av färger och kanske i Adidas fall även möjliga att konfigurera. Kika på Adidas.se.
 

Blyfot

Cartier
FD6F6333-BE03-4B38-BE38-17DCB7B498F6.jpeg


Lite sugen på liknande sneakers som dessa Santoni. Men inte så sugen på att betala ~3.5k

Någon med några uppslag? New Balance tänker jag spontant men kanske blir lite för ”sportiga” till lite mer dressade byxor?
Liknande prisnivå, men Buttero har några schysta i sådant utförande. Skulle dessutom hålla Buttero högre än Santoni.

Gillar dessa, skadar inte att de är på rea heller: https://perljung.se/butik/buttero-suede-carrera-sneakers/

Lester har även en annan modell inne: https://www.lester.se/varumarken/buttero/buttero-vinci-terra
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Fattar inte grejen med sportiga skor som inte får vara sportiga, men både NB och Adidas har vintage löparskor-inspirerade sneakers i mängder av färger och kanske i Adidas fall även möjliga att konfigurera. Kika på Adidas.se.
Balansgång det där. De blir ju oftast lite för plottriga. Sportigt men avskalat likt de på bilden är jag ute efter.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Balansgång det där. De blir ju oftast lite för plottriga. Sportigt men avskalat likt de på bilden är jag ute efter.
...som sagt kan man konfigurera många modeller själv på adidas.se. Då behöver man inte välja tolv olika färger om man inte vill ;)
Själv köpte jag ett par helt offwhite Adidas Boston Boost i fjol. Inga märken förutom på tungan som inte syns. Och en seriös löparsko som håller för maraton eller mil av fisförnäm Stureplanshopping om man nu är lagd åt det hållet.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Någon här som har testat Yankos fullbrouge med gummisula?
Sitter och planerar höstens inköp och väljer mellan Yanko och CJ. Då yanko kostar ca halva priset av CJ så undrar jag om det är lönt att snåla.
Vad tycker panelen, satsa på CJ direkt eller köra på Yanko?
0FFC6E9E-E863-49FE-9E6A-B84DC7CD20D4.png

AAA3F181-168E-44B2-B9AB-AD9E34334F41.png
 
Någon här som har testat Yankos fullbrouge med gummisula?
Sitter och planerar höstens inköp och väljer mellan Yanko och CJ. Då yanko kostar ca halva priset av CJ så undrar jag om det är lönt att snåla.
Vad tycker panelen, satsa på CJ direkt eller köra på Yanko?
0FFC6E9E-E863-49FE-9E6A-B84DC7CD20D4.png

AAA3F181-168E-44B2-B9AB-AD9E34334F41.png
Tunt och stelt/styvt läder på Yanko; personligen inte imponerad av dem. Om du har cash, kör c&j. Om du vill spara in, kör Yanko. Båda kmr fungera.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jobbade lite på mina brogues från Alden - tycker det känns betydligt svårare att få till en vettig glans på cordovan än kalv. Kör mirror gloss i grunden och toppar därefter med high gloss, för att lösningsmedlen i detta inte ska komma i direkt kontakt med lädret. :)
882D9A11-384E-4F7E-99A4-FBE751B335DC.jpeg
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tips för den som vill fynda quarter brogues: Lester kör 30% på svart och mahogny färg från Loake Export grade. 2600:- får nog anses vara ett kap.
https://www.lester.se/kategorier/rea/loake-export-grade-trinity-deep-mahogany
Tyvärr passar inte lästen mig annars hade jag behållt de bruna jag beställde och köpt ett par svarta med. Kändes välbyggda och med finish ett klart steg upp från Loake 1880:
 
Topp