• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Har du en bild ?
Det var svår Googlat...
Lite lappat också ;)
xdkozwuziksjsonrismm.jpg

Tips för den som vill fynda quarter brogues: Lester kör 30% på svart och mahogny färg från Loake Export grade. 2600:- får nog anses vara ett kap.
https://www.lester.se/kategorier/rea/loake-export-grade-trinity-deep-mahogany
Tyvärr passar inte lästen mig annars hade jag behållt de bruna jag beställde och köpt ett par svarta med. Kändes välbyggda och med finish ett klart steg upp från Loake 1880:
Tummen upp för Loake Export grade.
Trevligaste skon jag har haft. Sitter som ett smäck på mina fötter.
20180712_134153.jpg

Tummen upp för Loake Export grade.
Trevligaste skon jag har haft. Sitter som ett smäck på mina fötter.
20180712_134153.jpg
Lite avundsjuk. Jag har svårt att hitta en bra läst i kvalitetsskor som funkar tillnärmelsevis lika bra för mig som t ex RM Williams. Närmast kommer nedan dojor från J Lindeberg som är snygga, sköna men knappast i klass med Loakes bättre skapelser. Iofs inget större problem då de ibland går att fynda för en tusing ist för ord pris 2200:-
IMG_3112.jpg

Lite avundsjuk. Jag har svårt att hitta en bra läst i kvalitetsskor som funkar tillnärmelsevis lika bra för mig som t ex RM Williams. Närmast kommer nedan dojor från J Lindeberg som är snygga, sköna men knappast i klass med Loakes bättre skapelser. Iofs inget större problem då de ibland går att fynda för en tusing ist för ord pris 2200:-
IMG_3112.jpg
Har du testat L&T från Skoab? Ganska rymliga läster till ok pris.

IMG_3112.jpg
Du kan trösta dig med att man kommer rätt långt med välskötta skor. ;-)

Skönaste skorna jag köpt på lääääänge..
Sperry Top-Sider

Senast redigerad av en moderator:
Lite klumpig sula eller? Fungerar dom utanför vinterhalvåret alls?
Sulan dvs Ridgeway är den absolut bästa av Dainite, Dubbel-Dainite o Commando. Som en perfekt blandning av de båda. Inte en massa skit som fastnar som på Commando men inte lika hal som Dainite. Upplevs lika lätt o smidig som Dainite (enkel)..
Jag använde dom i typ maj när det var lerigt ute:)

Sulan dvs Ridgeway är den absolut bästa av Dainite, Dubbel-Dainite o Commando. Som en perfekt blandning av de båda. Inte en massa skit som fastnar som på Commando men inte lika hal som Dainite. Upplevs lika lätt o smidig som Dainite (enkel)..
Jag använde dom i typ maj när det var lerigt ute:)
Okej, så pass. Går den att använda på vanlig asfalt utan att det känns märkligt? Ser ut att bygga en del, men kanske bara är bilderna!

Jag har funderat på antingen den eller eras galway med dainite.

Okej, så pass. Går den att använda på vanlig asfalt utan att det känns märkligt? Ser ut att bygga en del, men kanske bara är bilderna!

Jag har funderat på antingen den eller eras galway med dainite.
Kör Ridgeway!!!!!!!!!
Visst är den liiite högre o ger ett mer robust utseende jämfört med enkel Dainite eller dubbel lädersula men Ridgeway vinner med hästlängder.
Men vill du ha en allround känga eller strikt kostymkänga?

Kör Ridgeway!!!!!!!!!
Visst är den liiite högre o ger ett mer robust utseende jämfört med enkel Dainite eller dubbel lädersula men Ridgeway vinner med hästlängder.
Men vill du ha en allround känga eller strikt kostymkänga?
Jag tänkte en all around, nåt som fungerar till vintern men som inte ser för konstigt ut med en kostymbyxa.

Står lite i valet mellan CJ Chelsea 8 och CJ coniston. Vill ha en sko som går till de mesta,vardags med jeans och även vid mer finare tillfällen. Hur är de med resor på Chelsea skor i den prisklassen? Töjs den ut,går sönder? Går de att laga? Gillare att skon är lite smalare. Är de någon modell/märke som är har liknade i kalv och prisvärd? Vill inte ha dyrare än så.

Bilagor

• A5CD9E4B-94B7-4DA2-A2B5-21618E560A5F.png
    A5CD9E4B-94B7-4DA2-A2B5-21618E560A5F.png
    58.8 KB · Visningar: 3
  • 30461B40-55AE-4DAA-90BA-B9E2FA950A53.png
    30461B40-55AE-4DAA-90BA-B9E2FA950A53.png
    68.2 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp