Lite lappat ocksåHar du en bild ?
Det var svår Googlat...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite lappat ocksåHar du en bild ?
Det var svår Googlat...
”Prince charles Oxfords”Har du en bild ?
Det var svår Googlat...
Vilken färg är det där? Beige?Tackar för tipset, mycket nöjd!
![]()
Ser så ut, de är mer ”Taupe” i verkligheten, blev överraskad när mina landade, snygga dock.Vilken färg är det där? Beige?
Tummen upp för Loake Export grade.Tips för den som vill fynda quarter brogues: Lester kör 30% på svart och mahogny färg från Loake Export grade. 2600:- får nog anses vara ett kap.
https://www.lester.se/kategorier/rea/loake-export-grade-trinity-deep-mahogany
Tyvärr passar inte lästen mig annars hade jag behållt de bruna jag beställde och köpt ett par svarta med. Kändes välbyggda och med finish ett klart steg upp från Loake 1880:
Lite avundsjuk. Jag har svårt att hitta en bra läst i kvalitetsskor som funkar tillnärmelsevis lika bra för mig som t ex RM Williams. Närmast kommer nedan dojor från J Lindeberg som är snygga, sköna men knappast i klass med Loakes bättre skapelser. Iofs inget större problem då de ibland går att fynda för en tusing ist för ord pris 2200:-Tummen upp för Loake Export grade.
Trevligaste skon jag har haft. Sitter som ett smäck på mina fötter.
![]()
Har du testat L&T från Skoab? Ganska rymliga läster till ok pris.Lite avundsjuk. Jag har svårt att hitta en bra läst i kvalitetsskor som funkar tillnärmelsevis lika bra för mig som t ex RM Williams. Närmast kommer nedan dojor från J Lindeberg som är snygga, sköna men knappast i klass med Loakes bättre skapelser. Iofs inget större problem då de ibland går att fynda för en tusing ist för ord pris 2200:-
![]()
Du kan trösta dig med att man kommer rätt långt med välskötta skor. ;-)Lite avundsjuk. Jag har svårt att hitta en bra läst i kvalitetsskor som funkar tillnärmelsevis lika bra för mig som t ex RM Williams. Närmast kommer nedan dojor från J Lindeberg som är snygga, sköna men knappast i klass med Loakes bättre skapelser. Iofs inget större problem då de ibland går att fynda för en tusing ist för ord pris 2200:-
![]()
Nej, tack för tipset, det kanske vore något!Har du testat L&T från Skoab? Ganska rymliga läster till ok pris.
Färgen heter Duck Season/Chalk.Vilken färg är det där? Beige?
Galet snygga. Vad är de för märke/modell?Mina älskade EG som jag fick offra mitt snusande för att få köpa haha
![]()
Det är Edward Green modell Galway i Rosewood grain. Blir inte bättre än såGalet snygga. Vad är de för märke/modell?
Hur är dom jämfört med Capital F lästen?Tummen upp för Loake Export grade.
Trevligaste skon jag har haft. Sitter som ett smäck på mina fötter.
![]()
Har bara provat capital f men upplevt den som för tajt över vristen. I övrigt samma storlek skulle jag tro.Hur är dom jämfört med Capital F lästen?
Kör du samma size?
Lite klumpig sula eller? Fungerar dom utanför vinterhalvåret alls?Det är Edward Green modell Galway i Rosewood grain. Blir inte bättre än så
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/edward-green-galway-ridgeway-boot-rosewood-country-calf.html
![]()
Jä.... vad dom låg utanför budgetenDet är Edward Green modell Galway i Rosewood grain. Blir inte bättre än så
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/edward-green-galway-ridgeway-boot-rosewood-country-calf.html
![]()
Sulan dvs Ridgeway är den absolut bästa av Dainite, Dubbel-Dainite o Commando. Som en perfekt blandning av de båda. Inte en massa skit som fastnar som på Commando men inte lika hal som Dainite. Upplevs lika lätt o smidig som Dainite (enkel)..Lite klumpig sula eller? Fungerar dom utanför vinterhalvåret alls?
Som en årsförbrukning av snus. TypJä.... vad dom låg utanför budgeten![]()
Okej, så pass. Går den att använda på vanlig asfalt utan att det känns märkligt? Ser ut att bygga en del, men kanske bara är bilderna!Sulan dvs Ridgeway är den absolut bästa av Dainite, Dubbel-Dainite o Commando. Som en perfekt blandning av de båda. Inte en massa skit som fastnar som på Commando men inte lika hal som Dainite. Upplevs lika lätt o smidig som Dainite (enkel)..
Jag använde dom i typ maj när det var lerigt ute![]()
Jag har oxå problem när skor är för tajta över vristen..Har bara provat capital f men upplevt den som för tajt över vristen. I övrigt samma storlek skulle jag tro.
Kör Ridgeway!!!!!!!!!Okej, så pass. Går den att använda på vanlig asfalt utan att det känns märkligt? Ser ut att bygga en del, men kanske bara är bilderna!
Jag har funderat på antingen den eller eras galway med dainite.
Som en årsförbrukning av snus. Typ![]()
Du får gärna lägga upp lite fler bilder på dom. Hur länge har du haft dina? Funkar dom att ha året runt?Som en årsförbrukning av snus. Typ![]()
Jag tänkte en all around, nåt som fungerar till vintern men som inte ser för konstigt ut med en kostymbyxa.Kör Ridgeway!!!!!!!!!
Visst är den liiite högre o ger ett mer robust utseende jämfört med enkel Dainite eller dubbel lädersula men Ridgeway vinner med hästlängder.
Men vill du ha en allround känga eller strikt kostymkänga?
Känns igenJag har oxå problem när skor är för tajta över vristen..
Exempel på hur det ser ut efter att ha gått in ett par nya loafers:
De va de jag gjorde ju. Behövde ett skäl att motivera ett så dyrt köp sen att man la pengar på godis o fikabröd istället låtsats vi inget om hahaLär börja snusa, sen sluta för att motivera ett köp från sambon.![]()
Jag köpte mina första veckan i januari o dom funkar tidig höst till vår skulke jag säga. Har inte så många bilder men dom är helt magiska i färgen/finishen..Du får gärna lägga upp lite fler bilder på dom. Hur länge har du haft dina? Funkar dom att ha året runt?