Får väl slå ett slag för lester, dom brukar rea ut loake ganska ordentligt: https://www.lester.se/varumarken/loake
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Grym rea på Export grade om man passar i Tower-lästen.Får väl slå ett slag för lester, dom brukar rea ut loake ganska ordentligt: https://www.lester.se/varumarken/loake
Ska passa på och hoppa in där imorn och testa Loake EtonFår väl slå ett slag för lester, dom brukar rea ut loake ganska ordentligt: https://www.lester.se/varumarken/loake
Snyggt fångat! Nej högsäsong är det ju inte direkt för kängor så fynd kan säkert göras ordentligt på bukten nuNej jag drar 9,5 typ. Men visst var 61 GBP ovanligt bra. Kombon högsommarvärme och kassa säljarbilder hjälpte nog en del. Inte den bästa säsongen att sälja kängor direkt.
https://www.pediwear.co.uk
Köp ett par där sen blir du medlem i "Loake shoe club" och har stående rabatt på Loake. Skulle tro det blir billigast där om du inte lyckas hitta skor på rea någonstans.
Om du har lite tålamod, vet EXAKT vad du vill ha, och kan tänka dig "slight seconds", finns det gott om butiker på eBay. Köpte ett par Aldwych med en synlig "repa" under sulan för £109.
Och igår fick jag hem höstens boots (Loake Hyde), som säljaren provat, haft en gång men sen insett att de var fel storlek. Inte ens gångveck, ser helt oanvända ut. Pris = £61.
Annars funkar ju Pediwear bra.
Fack. Jag provade dessa på NK i vintras och höll på att köpa.Vill också tipsa lite. NK skor har (hade igår 30/7 iaf) en kvar i storlek 9 på Crockett and Jones derby sko, ”split toe” till 50% rabatt.
Slog själv till på storlek 8. Kunde inte motstå. Ursnygga ju
![]()
Vill också tipsa lite. NK skor har (hade igår 30/7 iaf) en kvar i storlek 9 på Crockett and Jones derby sko, ”split toe” till 50% rabatt.
Slog själv till på storlek 8. Kunde inte motstå. Ursnygga ju
![]()
Hehe. Dom där har jag ritat och tagit fram. Sen tyckte crockett att de blev så bra att de tog in dem i katalogen.
I know. Varför tror du jag köpte dom?Grymma Fabian!
Ställer en motfråga här.En liten fråga ang C&J & NK. När jag var inne på NK i GBG 3 veckor sedan och frågade efter pembroke fick jag veta att dem tänker sluta med C&J med anledning att upprätthålla deras lager med flertalet modeller och storlekar blir för dyrt. Tror ni att de gäller bara NK Göteborg eller NK generellt? Eller de kanske bara var ”fel” person jag pratade med?
Får 15% rabatt.Ställer en motfråga här.
Varför går du till NK för att kolla på CJ?
Varför inte?Ställer en motfråga här.
Varför går du till NK för att kolla på CJ?
Alright. Svårt att argumentera emot mtp hur CJ är med priser.Får 15% rabatt.(Snål)
En liten fråga ang C&J & NK. När jag var inne på NK i GBG 3 veckor sedan och frågade efter pembroke fick jag veta att dem tänker sluta med C&J med anledning att upprätthålla deras lager med flertalet modeller och storlekar blir för dyrt. Tror ni att de gäller bara NK Göteborg eller NK generellt? Eller de kanske bara var ”fel” person jag pratade med?
Alright. Svårt att argumentera emot mtp hur CJ är med priser.
Kan rekommendera skomakaren på södra vägen annars (Larssons?) samt Linnégatan2. Mycket trevligare och bättre service.
Förstår, tycker det är synd då jag har alltid förknippat NK med att rikta sig mot klassisk stil och premium märken. Men den tiden kanske är förbi? Eller är de någon som vet vad det är för förändring NK håller på med? I Gbg verkar det vara en omfattande ombyggnation som ska börja detta året för att ”förnya kundupplevelsen”?Låter inte så konstigt. Sjukt dyra prudukter att lagerhålla eftersom antalet storlekar på skor är så många. Sen att skon i sig också är dyr i inpris gör inte saken bättre.
NK Göteborg kanske ska göra lika revolutionerande ombyggnad som den de gjorde i Stockholm. Same, same but different.Tack för tipsen, får kika förbi södra vägen!
Linnégatan 2 har jag besökt och även gjort några mindre inköp hos. Har över lag väldigt bra erfarenhet men kan tycka att personalen (ägarna?) kan ibland vara lite väl snoffsiga för min smak. Dem är dock otroligt kunniga så då får man väll vara lite snoffsig
Förstår, tycker det är synd då jag har alltid förknippat NK med att rikta sig mot klassisk stil och premium märken. Men den tiden kanske är förbi? Eller är de någon som vet vad det är för förändring NK håller på med? I Gbg verkar det vara en omfattande ombyggnation som ska börja detta året för att ”förnya kundupplevelsen”?
Jag som besöker huvudstaden 1-2 ggr/år och inte har tid att handla. Vad gjorde dem för förändring där?NK Göteborg kanske ska göra lika revolutionerande som den de gjorde i Stockholm. Same, same but different.
Flyttade några butiker och bytte lite inredning, typ. Finns även en plan på hur de ska expandera till en fastighet bredvid med nån ny restaurang, träning mm. Vet dock inte status på det.Jag som besöker huvudstaden 1-2 ggr/år och inte har tid att handla. Vad gjorde dem för förändring där?![]()
Får nästan åka dit för att veta vad man kan förvänta sig i GbgFlyttade några butiker och bytte lite inredning, typ. Finns även en plan på hur de ska expandera till en fastighet bredvid med nån ny restaurang, träning mm. Vet dock inte status på det.
Fack. Jag provade dessa på NK i vintras och höll på att köpa.
Var i Stockholm och just NK i helgen, men i all hast missade jag affären i fråga. Letade efter just Crockett.
Storlek då? Ja... 9.![]()
Alright. Svårt att argumentera emot mtp hur CJ är med priser.
Kan rekommendera skomakaren på södra vägen annars (Larssons?) samt Linnégatan2. Mycket trevligare och bättre service.
Orbans är nog det närmsta jag vet som har prisvärda randsydda chealsea boots nära den prissklassen. Dock går det för 175euro och om du vill ha gummisulan så är den ganska tjock så inte stilren men lädersulan är rätt schysst.Tips på stilrena, prisvärda och högkvalitativa chelsea boots? Ca 1000-1400 klassen![]()
För de pengarna hade jag kollat eBay men då måste du såklart vara säker på storlek.Tips på stilrena, prisvärda och högkvalitativa chelsea boots? Ca 1000-1400 klassen![]()
Har för mig att C&J kör både split och reversed, då varierande per modell. Skall vara reversed på bl.a Lowndes, vilket förklarar varför det inte är någon prisskillnad på calf och suede versionerna till skillnad från andra modeller där priset skiljer sig åt beroende på materialen. Split är aningen billigare, vilket speglas.Någon med erfarenhet av mocka ifrån premiumtillverkare som tex EG, GG, St Crispin’s osv.
Mao; split suede vs reversed calf
Värt pengarna och ngn som har koll på vad C&J använder?
Känns spontant inte värt pengarna imho, men nyfiken på input.
Har för mig att C&J kör både split och reversed, då varierande per modell. Skall vara reversed på bl.a Lowndes, vilket förklarar varför det inte är någon prisskillnad på calf och suede versionerna till skillnad från andra modeller där priset skiljer sig åt beroende på materialen. Split är aningen billigare, vilket speglas.