• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Någon som har erfarenhet av att lästa skor? Jag köpte ett par Allen Edmonds Mora 2.0 till sjukt bra pris, men en storlek för små pga felmärkning.
Skorna i fråga:
Allen-Edmonds-Mora-2.0-Monk-Strap-Shoes.jpg
På vilket sätt är de för små?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Syftet med frågan var helt enkelt att få reda på om någon här har lästat ut ett par skor ca 1 stl med lyckat resultat, på egen hand eller med hjälp av skomakare. Vill veta om det är möjligt att göra eller om det är bortkastad tid/pengar.
En hel storlek kan vara lite pushing it, kan vara bra att prata med en skomakare och se vad de säger. Jag lästade ut mina cirka en halv storlek på egen hand med skoblock & utlästningssprej.
 

wg11

Cartier
Syftet med frågan var helt enkelt att få reda på om någon här har lästat ut ett par skor ca 1 stl med lyckat resultat, på egen hand eller med hjälp av skomakare. Vill veta om det är möjligt att göra eller om det är bortkastad tid/pengar.

Jag har ett par dubbelmunk från Loake som jag har fått lästat ut nästan en hel storlek. Skorna klämde rejält över både hälen och tårna. Efter tre omgångar hos skomakaren sitter nu de som en dröm (trots att de klämde över tåkappan).
 
Jag har ett par dubbelmunk från Loake som jag har fått lästat ut nästan en hel storlek. Skorna klämde rejält över både hälen och tårna. Efter tre omgångar hos skomakaren sitter nu de som en dröm (trots att de klämde över tåkappan).
Tack, det inger hopp! Står framför datorn och gör lite fotövningar under tiden jag arbetar, det ger lite resultat.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Samma här. Fick ett relativt omgående om en orderbekräftelse. Sen dröjde det en vecka + innan Mail från ups. Tycker dock det är märkligt att man som legit sida inte ens svarar på mail. Aja skorna kom fram oanvända och det är det viktigaste.
Yey! Fick just mejl från Freddie att mina skor är klara för leverans! Med dhl denna gång, de behövde bara mitt mobilnummer. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Haha man har för mycket tid över som pappaledig. Hatar o snöra på kritvita snören på ett par offwhite sneakers. Får se när de torkar men får nog pröva någon annan smak då jag misstänker att de blev för orange :D
0B799362-61E1-4DEB-8589-9EE631811E7F.jpeg
CD29A1F0-550E-4AF8-97A6-A4C7E85BE645.jpeg
Jag brukar lösa detta problem (inte så mycket med sneakers i off-white, utan snarare med välanvända vita sneakers, ser f-n inte klokt ut med helt nya kritvita snören:wtf:) med att gnugga in kritvita snören i blött tidningspapper.:)
 
Är på jakt efter ett par svarta penny loafers, både med och utan tassel är utav intresse. Ska köpas mest för att det kommer att behövas på nyårsafton och eventuellt på något bröllop eller liknande i framtiden. Tänker inte köpa något från typ Zara, men inte heller redo att kliva upp på Brunello Cucinelli nivå, så budget får gärna hamna under 3000kr.
Har ni några tips på var jag kan leta?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är på jakt efter ett par svarta penny loafers, både med och utan tassel är utav intresse. Ska köpas mest för att det kommer att behövas på nyårsafton och eventuellt på något bröllop eller liknande i framtiden. Tänker inte köpa något från typ Zara, men inte heller redo att kliva upp på Brunello Cucinelli nivå, så budget får gärna hamna under 3000kr.
Har ni några tips på var jag kan leta?

Morjas? Herrstil/Myrqvist?
 
Topp