Notorious Niklas
Silver
På vilket sätt är de för små?Någon som har erfarenhet av att lästa skor? Jag köpte ett par Allen Edmonds Mora 2.0 till sjukt bra pris, men en storlek för små pga felmärkning.
Skorna i fråga:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På vilket sätt är de för små?Någon som har erfarenhet av att lästa skor? Jag köpte ett par Allen Edmonds Mora 2.0 till sjukt bra pris, men en storlek för små pga felmärkning.
Skorna i fråga:
Känns framförallt i främre partiet av foten. Tårna trycks ihop och mest känns det när jag går, sittandes är det ingen större fara. Finns lite spelrum kring häl.På vilket sätt är de för små?
Antar att det är försent nu?Collier Bristow, 40% rabatt.
I den delen kan det vara svårt att lästa ut då tåkappan ofta sätter käppar i hjulet.Känns framförallt i främre partiet av foten. Tårna trycks ihop och mest känns det när jag går, sittandes är det ingen större fara. Finns lite spelrum kring häl.
Menar du att lästa ut?Någon som har erfarenhet av att lästa skor? Jag köpte ett par Allen Edmonds Mora 2.0 till sjukt bra pris, men en storlek för små pga felmärkning.
Skorna i fråga:
JaMenar du att lästa ut?
Alright! Jag har lästat ut ett par som var marginellt för små, vad tänkte du?
Koden var Friends40 om jag inte minns fel. Testa att aktivera den i kassan så ser du om kampanjen gäller.Antar att det är försent nu?
Tror den gäller, friends40 som sagt.Antar att det är försent nu?
Syftet med frågan var helt enkelt att få reda på om någon här har lästat ut ett par skor ca 1 stl med lyckat resultat, på egen hand eller med hjälp av skomakare. Vill veta om det är möjligt att göra eller om det är bortkastad tid/pengar.Alright! Jag har lästat ut ett par som var marginellt för små, vad tänkte du?
En hel storlek kan vara lite pushing it, kan vara bra att prata med en skomakare och se vad de säger. Jag lästade ut mina cirka en halv storlek på egen hand med skoblock & utlästningssprej.Syftet med frågan var helt enkelt att få reda på om någon här har lästat ut ett par skor ca 1 stl med lyckat resultat, på egen hand eller med hjälp av skomakare. Vill veta om det är möjligt att göra eller om det är bortkastad tid/pengar.
Syftet med frågan var helt enkelt att få reda på om någon här har lästat ut ett par skor ca 1 stl med lyckat resultat, på egen hand eller med hjälp av skomakare. Vill veta om det är möjligt att göra eller om det är bortkastad tid/pengar.
Tack, det inger hopp! Står framför datorn och gör lite fotövningar under tiden jag arbetar, det ger lite resultat.Jag har ett par dubbelmunk från Loake som jag har fått lästat ut nästan en hel storlek. Skorna klämde rejält över både hälen och tårna. Efter tre omgångar hos skomakaren sitter nu de som en dröm (trots att de klämde över tåkappan).
Pappaledig alltså? Ge snörena till knatten (lite övervakming skadar nog inte) så kommer de inte vara kritvita så länge...Haha man har för mycket tid över som pappaledig. Hatar o snöra på kritvita snören på ett par offwhite sneakers. Får se när de torkar men får nog pröva någon annan smak då jag misstänker att de blev för orange
Koden funkade inte längre eller?FAN, missade man seriöst 40% på RMs.. oh well..
ska jag vara ärlig så läste jag bara sista sidan, har inte ens koll vem som gav 40% eller vart man får det. blev bara ett utfall av besvikelse direkt. hahaKoden funkade inte längre eller?
Blev ungefär lika besviken - verkar inte som att koden funkar längre.ska jag vara ärlig så läste jag bara sista sidan, har inte ens koll vem som gav 40% eller vart man får det. blev bara ett utfall av besvikelse direkt. haha
Yey! Fick just mejl från Freddie att mina skor är klara för leverans! Med dhl denna gång, de behövde bara mitt mobilnummer.Samma här. Fick ett relativt omgående om en orderbekräftelse. Sen dröjde det en vecka + innan Mail från ups. Tycker dock det är märkligt att man som legit sida inte ens svarar på mail. Aja skorna kom fram oanvända och det är det viktigaste.
Vi får hålla ögonen öppna på Black FridayBlev ungefär lika besviken - verkar inte som att koden funkar längre.
Jag brukar lösa detta problem (inte så mycket med sneakers i off-white, utan snarare med välanvända vita sneakers, ser f-n inte klokt ut med helt nya kritvita snören) med att gnugga in kritvita snören i blött tidningspapper.Haha man har för mycket tid över som pappaledig. Hatar o snöra på kritvita snören på ett par offwhite sneakers. Får se när de torkar men får nog pröva någon annan smak då jag misstänker att de blev för orange
Ja! Förhoppningsvis dyker det upp något då, även om märken som RMW och C&J brukar vara rätt sparsmakade med reor...Vi får hålla ögonen öppna på Black Friday
Allt detta snack om pembroke har gjort mig så jäkla sugen........Pembroke har landat och var över förväntan.
Är på jakt efter ett par svarta penny loafers, både med och utan tassel är utav intresse. Ska köpas mest för att det kommer att behövas på nyårsafton och eventuellt på något bröllop eller liknande i framtiden. Tänker inte köpa något från typ Zara, men inte heller redo att kliva upp på Brunello Cucinelli nivå, så budget får gärna hamna under 3000kr.
Har ni några tips på var jag kan leta?
Det kan krackelera och beter sig annorlunda än full grain läder, både gällande patina och underhåll.Vad är grejen med cavalry calf? Åldras det fult eller bara att det ser ”billigt” ut?