• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

stigge

Omega
2-Faktor
Här beskrivs mina steg väl:
Du får såklart göra som du vill men videon blir för mig märklig då han använder produkter som
är avsedda för Mocka/Nubuck, enligt tillverkaren och när den videon gjordes så var det väldigt populärt
med Aceton som "rengöring" av skorna och det har det flesta slutat med och använder istället Renomat för
att får bort skokräm och/eller ett läderschampo. Det är klart att Nettoyant funkar att tvätta skinnskor
med men produkten är inte tänkt för det då den är mildare för att klara mockan bra.
Markus var även en stor förespråkare av Shoyboy's läderschampo men det verkar ha slutat tillverkas/alt svårt att få tag så
kan vara därför han använder Nettoyant istället då han säljer den produkten.
Har använt (och använder) både Renomat och Nettoyant men kör idag mestadels med Galltvål som tvätt till både
mocka och skinn och ibland Renomat för att få bort gammal kräm. Galltvål ger mig det resultat jag vill ha och är billigare
och skonsamt för både mocka och skinn.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte sett någon av modellerna mer än på bild. Lite skralt utbud här i byn.

Vad är det du tycker skiljer? Utseendemässigt eller kvalitet eller annat?
Detaljer, utseende och kvalité. Jag har precis beställt ett par (efter lång väntan) och håller med i det vaniljglass skriver. Jag skulle hellre avstå än att kompromissa med badminton.
 
Loake Badminton är väldigt vid, så har du smala fötter bör du leta efter en annan modell. Sen är inte direkt Pembroke en smal modell heller, men tvivlar på att den är lika vid.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Om det är Tan du är på jakt efter så kolla in AS Linton som ett alternativ. Mycket sko för pengarna.
Tack för tipset, ska kika!

Precis som du får 10 seiko för 1 omega ;)
Haha ja, men inget fel på Seiko för det
Loake Badminton är väldigt vid, så har du smala fötter bör du leta efter en annan modell. Sen är inte direkt Pembroke en smal modell heller, men tvivlar på att den är lika vid.
Hmm, får se till att prova helt enkelt! Tack för heads up.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack för svar! Får fundera en vända till då. Får ju nästan två par badminton mot ett par Pembroke. Mest där skon klämmer, höhö.
För mig klämmer skon vid att jag faktiskt inte vet hur mycket jag kommer bära dem. Men måste ha ett par mörka derbys, och inget köp är ju dyrare än nästan-köpet..

Gillar Morjas derby, men där är nog mockavarianterna bäst för mig.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
För mig klämmer skon vid att jag faktiskt inte vet hur mycket jag kommer bära dem. Men måste ha ett par mörka derbys, och inget köp är ju dyrare än nästan-köpet..

Gillar Morjas derby, men där är nog mockavarianterna bäst för mig.

Ja det har du en poäng i. Jag får helt enkelt se om jag får tillfälle att prova båda skorna innan jag bestämmer mig.

Tack alla för bra svar!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Införskaffade mitt tredje par RM precis. Lite segt att invänta patinan på de nya så tog en chansning och högg dessa lik på tradera.

Någon som kan ge mig tips på att fräscha upp dem? Jag tänker mig galltvål och sedan på med en bra skokräm. Eventuellt sula om.

A0B1E1B7-2C84-4A02-AE67-B8FD9392F0A4.jpeg
F33CA0FA-A958-4379-B8FF-F0AD23DE1658.jpeg
Skön patina! Genuint använda utan att för den delen verka ha gått sönder någonstans. Lägg gärna upp en bildparad på före-efter!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tack för tipset, blev först en order på ett par Comfort Craftsman i Chestnut, men jag ångrade mig senare och ville ha chocolate suede istället. Fick kontakt med Freddie som är en av grundarna, och de fixade det utan några som helst bekymmer. :D

Blev tydligen ingen Chocolate suede, men det gör inte så mycket - färgen på lädret var betydligt snyggare irl. :)
C39F3CD5-0393-416A-9549-5EDB3EA5FA74.jpeg
7D8C1A6A-C5FC-412F-AEEF-3EB1DD5AACB9.jpeg

Förlåt men Freddie tappar lite av mitt förtroende nu oavsett hur snygga de kastanjebruna är. :meh:
 

humlegarden

Cartier
Förlåt men Freddie tappar lite av mitt förtroende nu oavsett hur snygga de kastanjebruna är. :meh:
Freddie var för mig omöjlig att få tag i. 3 Mail till olika adresser på deras hemsida. 0 svar. Jobbar mycket med köpupplevelsen uppenbarligen... Var 100% säker på att det var en scam, och vips kom leveransbesked från UPS. Mycket märklig och konstig köpupplevelse.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Köpte också via Collier Bristow, fick hem ett par svarta Comfort Craftsman relativt omgående utan problem. Beställde i samma veva även ett par Adelaide till sambon samt ett par Comfort Craftsman i rum. Ingen av dessa har dock inte skickats än, Adelaide var out of stock enligt Freddie och Rum är en beställningsvara. Hoppas båda kommer hyfsat snart!
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Freddie var för mig omöjlig att få tag i. 3 Mail till olika adresser på deras hemsida. 0 svar. Jobbar mycket med köpupplevelsen uppenbarligen... Var 100% säker på att det var en scam, och vips kom leveransbesked från UPS. Mycket märklig och konstig köpupplevelse.
Köpte också via Collier Bristow, fick hem ett par svarta Comfort Craftsman relativt omgående utan problem. Beställde i samma veva även ett par Adelaide till sambon samt ett par Comfort Craftsman i rum. Ingen av dessa har dock inte skickats än, Adelaide var out of stock enligt Freddie och Rum är en beställningsvara. Hoppas båda kommer hyfsat snart!
Så om man inte hör nåt så har beställningen troligtvis skickats verkar det? Fick nån ett bekräftelsemejl med trackingnummer? Jag beställde i torsdags, så ingen större oro än, men man är ju så förbannat sugen på leverans.
 

humlegarden

Cartier
Så om man inte hör nåt så har beställningen troligtvis skickats verkar det? Fick nån ett bekräftelsemejl med trackingnummer? Jag beställde i torsdags, så ingen större oro än, men man är ju så förbannat sugen på leverans.

Jag fick bekräftelsemail för mina Comfort Craftsman + Adelaide först och sen kom det ett Ups mail.
Samma här. Fick ett relativt omgående om en orderbekräftelse. Sen dröjde det en vecka + innan Mail från ups. Tycker dock det är märkligt att man som legit sida inte ens svarar på mail. Aja skorna kom fram oanvända och det är det viktigaste.
 
Samma här. Fick ett relativt omgående om en orderbekräftelse. Sen dröjde det en vecka + innan Mail från ups. Tycker dock det är märkligt att man som legit sida inte ens svarar på mail. Aja skorna kom fram oanvända och det är det viktigaste.
Vill inte försvara hans beteende, men denna kampanjen har använts av många hundra pers. Den spreds ganska snabbt mellan olika sidor osv.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Annas väskor i Lidingö centrum har 30% på rätt många RM. Ägaren har även verksamhet i Brevik centrum, samma deal där.

Edit: RM har tydligen höjt kraven på volym vid inköp vilket gör att mindre butiker måste safa och inte ta in allt för udda grejer :(
 

humlegarden

Cartier
Vill inte försvara hans beteende, men denna kampanjen har använts av många hundra pers. Den spreds ganska snabbt mellan olika sidor osv.
Jag hör dig men ett kort svar där bolaget bekräftar att dom finns samt kommer skicka skorna när tid finns hade räckt för mig. Nu är ju sidan uppenbarligen OK då skorna kommit fram men i samband med mina Mail så var det ingen härifrån (så vitt jag vet) som hade fått skorna ännu vilket gjorde att i alla fall jag blev misstänksam.
 
Jag hör dig men ett kort svar där bolaget bekräftar att dom finns samt kommer skicka skorna när tid finns hade räckt för mig. Nu är ju sidan uppenbarligen OK då skorna kommit fram men i samband med mina Mail så var det ingen härifrån (så vitt jag vet) som hade fått skorna ännu vilket gjorde att i alla fall jag blev misstänksam.
Förstår dig till 100%
 
Någon som har erfarenhet av att lästa skor? Jag köpte ett par Allen Edmonds Mora 2.0 till sjukt bra pris, men en storlek för små pga felmärkning.
Skorna i fråga:
Allen-Edmonds-Mora-2.0-Monk-Strap-Shoes.jpg
 
Topp