• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

D

Deleted member 4412

Guest
Grassmere finns i svart grain men gillar du läder o vill ha derby’s från C&J med gummisula som går att använda på vintern så kör dessa i Russian Grain:
11397B5B-C47A-4F33-B470-E2D02F49E3A0.jpeg

370F8A6B-AE0E-4C5C-8500-5D0F4BEF0EA9.jpeg

Klämt på kängorna som har det här lädret o kan bara säga hatten av.
Annars, gör som mej o kör ett par Pembroke i dark brown grain;)
 
Jag har fettat (saphir grease) in ett par kängor som jag tycker är lite klibbiga. Inget allvarligt, men lite väl mycket friktion över lädret. Hur gör man för att på bästa sätt få bort överflödet?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Problem kära vänner. Jag vill ha ett par svarta brogues, gärna Crockett & Jones Pembroke, men att köpa deras cavalry calf (corrected grain) känns verkligen inte värt det. Modellen har funnits i full grain i färgen svart. Till mina frågor; vet någon om det är möjligt att beställa dessa i full grain? Hur? Om inte. Finns det något alternativ (gummisula)? Fuck it. Brunt är det nya svarta?

Beställ inte Cavalry calf. Slängde mina Boston efter ett år. Gillar inte sen kvaliten.
 

humlegarden

Cartier
Jag har fettat (saphir grease) in ett par kängor som jag tycker är lite klibbiga. Inget allvarligt, men lite väl mycket friktion över lädret. Hur gör man för att på bästa sätt få bort överflödet?
Hade också gjort det. Fick inte bort överblivna fettet trots mycket borstande. Slutade med att jag köpte galltvål och tvättade rent skorna från grunden och började om. Blev mycket bra, rekommenderas!
 
D

Deleted member 21289

Guest
Tänkte jag skulle ta hand om mina loakeskor, har inget wax hemma värt namnet. Men visst rekommenderas saphir wax till loakeskorna och inte deras impregneringsspray?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Införskaffade mitt tredje par RM precis. Lite segt att invänta patinan på de nya så tog en chansning och högg dessa lik på tradera.

Någon som kan ge mig tips på att fräscha upp dem? Jag tänker mig galltvål och sedan på med en bra skokräm. Eventuellt sula om.

A0B1E1B7-2C84-4A02-AE67-B8FD9392F0A4.jpeg
F33CA0FA-A958-4379-B8FF-F0AD23DE1658.jpeg
 
Införskaffade mitt tredje par RM precis. Lite segt att invänta patinan på de nya så tog en chansning och högg dessa lik på tradera.

Någon som kan ge mig tips på att fräscha upp dem? Jag tänker mig galltvål och sedan på med en bra skokräm. Eventuellt sula om.

A0B1E1B7-2C84-4A02-AE67-B8FD9392F0A4.jpeg
F33CA0FA-A958-4379-B8FF-F0AD23DE1658.jpeg
:wideyed:

1. Renomat
2. Nettoyant
3. Låt torka med skoblock i minst 24h
4. Renovateur
5. Creme 1925
6. Pate de luxe
 

stigge

Omega
2-Faktor
Vilken färg på 1925 krämen lirar med skorna? o_O

AF3E5E1E-E5E8-4164-A6B3-C2506B1091B1.png
Beror lite på vad du är på jakt efter för resultat. Havana, cognac och Mahogany är bra till bruna nyanser för att skapa lite nyans och patina med tiden. Förutom då deras bruna nyanser såklart, light Brown kan man i regel hoppa och köra neutral istället imo.
Om du ska gå med en så kör på Havana.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Jag tycker C&J Pembroke är fina och vill ha ett par skor i grain. Är inte så sugen på att betala C&J-pengar dock. Vad tror ni om Loake badminton, är det ett vettigt substitut?
 
Topp