• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Fick också hem ett par Hyde igår.
Verkar vara lite felsydda dock? Eller är jag ute och cyklar?
Vänstra skons nedersta snörhål är ej parallella med varandra likt högra skons.

Sen är skaften vääääldigt hårda. Fick typ skavsår efter att jag provade dom lite snabbt.

A0B21461-FD8B-4CC1-9E08-4A8E194FE67C.jpeg
05F919C6-C382-47D8-9FBE-747AF487E309.jpeg
A3F74093-09D9-43D7-82BA-FBEE487D15AF.jpeg
Ser inte så fint ut.
Skulle köpa ett par Allen Edmonds Mc Allister men där satt plösen helt snett.
Det är väl så att man får vad man betalar för, men tyvärr stämmer det inte alltid
Inte bara skor i lägre prisklassen som det finns brister i tillverkningens kvalitet.
Mitt andra par Vass hade brister i sömnad där trådar stack ut samt att skon var felbalanserad (Sula och klack var inte jämna)
Två par skor jag köpt som jag är riktigt nöjd med är ett par Monge samt ett par Mauro Volponi

Ser inte så fint ut.
Skulle köpa ett par Allen Edmonds Mc Allister men där satt plösen helt snett.
Det är väl så att man får vad man betalar för, men tyvärr stämmer det inte alltid
Inte bara skor i lägre prisklassen som det finns brister i tillverkningens kvalitet.
Mitt andra par Vass hade brister i sömnad där trådar stack ut samt att skon var felbalanserad (Sula och klack var inte jämna)
Två par skor jag köpt som jag är riktigt nöjd med är ett par Monge samt ett par Mauro Volponi
I det här fallet tror jag inte det är nåt produktionsfel...

Jag har liknande på mina C&J Handgrade (8000kr) och Edward Green (13000kr).

Hmm @M.L. är de där enbart för dam? Hittar inte på herravdelningen :(

Edit: hittade nu. Kom som limited i somras och är slutsålda. FAN. Nu vill jag ha dem än mer. Mad!

0CA0AF59-DACF-49E6-AA41-CC379CDAFF6A.jpeg

Senast ändrad:
Så du tror att det ligger inom felmarginalen.
Jag skulle senast reklamera ett sådant exemplar
Jag tror snarare att fötter är individuella och därför formar sig skorna annorlunda. Man kanske har lite högre insteg på ena foten, eller vristen tar en lite annorlunda form. Oavsett, ser inget problem med det. Stör det en finns det alltid bespoke.

Jag fick hem ett par boots förra veckan som gnisslar som tusan i lädret mellan plösen och insidan på ovanlädret. Beror det helt enkelt på att lädret är torrt efter att de legat ett tag och att det blir OK efter uppmjukning med Renovateur?

Bäckmans skoservice levererar som vanligt - ny avlappssöm på dessa trotjänare.
20181206_091620.jpg

Edit: lite snabb i översättandet :facepalm:

Senast ändrad:
Gör man vettigt i att köpa dessa som vardagsskor för pissvädret? Lurar lite på samma modell i medium brown också.

the_derby_brown_suede_3.jpg

Har inte testat denna än men har varit nöjd med andra skor från Morjas.. sen har jag förstått att denna är något dyrare vilket gör att det finns fler alternativt.. med det sagt så tycker jag att den på bild iaf ser riktigt bra ut!

Har inte testat denna än men har varit nöjd med andra skor från Morjas.. sen har jag förstått att denna är något dyrare vilket gör att det finns fler alternativt.. med det sagt så tycker jag att den på bild iaf ser riktigt bra ut!
2500 tycker jag är vettigt ändå, designen är enligt mig mycket bra.
Ange koden "fabianlindgren" i kassan så får du 20 euro rabatt :)
Tackar!
Var lite inne på dem, men tycker ett par klassiska brogues känns bättre. Hade väl i ärlighetens namn hellre köpt ett par Pembrokes, men för snål för att lägga 5500 eller vad de nu kostar.
Kan vara klokt att satsa på mörkbrunt om förutsättningen är pissväder. Mindre känsligt för fläckar.
Tror det också. :)

Tillbaka
Topp