Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Skor

Diskussion i 'Lifestyle' startad av ZQT, 12 september 2012.

1. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Jag tycker dom fungerar bättre än Dainite när det är halt, men det kan väl vara marginellt då ingen av dom egentligen passar Svenskt vinterklimat helt perfekt. Ska man säga ”cityvinter”? ;)

aximand och Harry Palmer gillar detta.
  2. aximand

aximand Brons

Instämmer! Jag trivs bra med Dainite, passar för det jag använder dem till (cityvinter). Sen får det vara så att det blir lite halt när man inte är i stan!

Vibram är ett annat alternativ, men då blir sulan rätt grov istället.

Senast ändrad: 27 december 2018
    BarbaBaba gillar detta.
  3. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Saphir beauté de coir jämnfört medailled'or produkterna, är det någon som har erfarenhet av dom? Fick tag på en burk
    Crème Surfine verkar vara motsvarande till pommadier krämen men är inte helt säker.

4. Txistorra

Txistorra Titan

Jo. 30% på Care of Carl.

krämbulle gillar detta.
  5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Länk?

Belfort och krämbulle gillar detta.
  6. bernoulli

bernoulli Silver

Brukar Skolyx eller Myrqvist ha någon rea i dessa tider?

Andyrew gillar detta.
  7. Jey

Jey Titan

B44552DF-1676-4922-84C1-597E1183B37A. Blev ett par Loake 1880 Oxford under min vistelse i London.

Bergaren gillar detta.
  8. rgladh

rgladh Titan

Tvivlar på att Skolyx kör något. Sålde ut prover för att frigöra lite plats på lagret för ett tag den dock. Kan vara värt att kolla om de har några kvar kanske.

bernoulli gillar detta.
  9. krämbulle

krämbulle Platina

Var det någon som hade belägg för, samt något sätt att få tillgång till, dessa 30%?

10. Var förbi Bäckmans idag. Det är randsömmen som släppt. Om man ska fixa det ordentligt så blir det att sula om skon för ca 1500 kr. Men eftersom sulan var i så bra skick rekommenderar de att testa att limma och hoppas på att det håller tills sulan är slut.
    Enligt dem väldigt ovanligt att något sådant här händer. Stämmer med min egen erfarenhet. Haft ca 20 par randsydda under 10 års tid och aldrig varit med om det tidigare. Skorna är fyra år gamla och enbart använda höst vinter i cirkulation med andra par så de är inte speciellt slitna.

kalufsen, Villewonka och aximand gillar detta.
  11. aximand

aximand Brons

Alright! Toppen att du fick svar, men trist att det var så. Det är det här som är det fina med denna typ av skor, att det ens går att reparera! Håller tummarna att det håller fram till att sulan är slut då, hehe.

Harry Palmer gillar detta.
  12. Hoarz

Hoarz Tantal

Går inte längre att handla Loake från pediwear.

Pediwear are sorry to announce to our Loake customers that from 31st December, along with other leading online Loake retailers, we will no longer be able to obtain any further Loake stock. This is because Loake have changed their terms and conditions

Edit: Verkar vara 31/12 2019

Senast ändrad: 1 januari 2019
  13. WHU

WHU Brons Premium

Från:
    Green Street
    Tolkar mejlet som att de slutade med Loake igår.....

14. Hoarz

Hoarz Tantal

Läs ToC längst ner i mailet.

15. WHU

WHU Brons Premium

Från:
    Green Street
    Gäller väl Edward & James?

16. Hoarz

Hoarz Tantal

Om de inte ska sälja Loake under 2019, varför är det då relevant huruvida jag är medlem 31/12-19? Eller vi som är medlemmar i Loake club får vara ett år i karantän innan vi blir medlemmar E&J?

För övrigt, någon som har erfarenhet av E&J?

17. Enfant Terrible

Enfant Terrible Platina Friends Of KS

Från:
    Nån annanstans
    Blev ett par Allen Edmonds, mcallister. Fantastiskt nöjd, riktigt sköna.
    Har aldrig blivit riktig kompis m loake så väldigt nöjd att man hittat något som sitter skönt
    20190101_124731.

18. blackcoffee

blackcoffee Tantal

Jag har själv fastnat för just Allen Edmonds, till viss del för att de har mycket fler storlekar även på bredden. När man väl hittat storleken så är det ju lätt beställa fler par via deras webbsida - smidig leverans till Sverige. :)

Enfant Terrible och Exekys gillar detta.
  19. Enfant Terrible

Enfant Terrible Platina Friends Of KS

Från:
    Nån annanstans
    Köpte dessa av en skomakare jag känner men såg rean innan. Kommer definitivt beställa där också framåt. Ingen tull eller så?

20. blackcoffee

blackcoffee Tantal

Ingen tull, däremot moms. De använder en firma som heter "Borderfree" som dock gör det hela mycket smidigt - du kan vid betalningen välja om du vill betala momsen direkt där och då eller om du vill låta det hela skötas av den svenska transportören när de kommer till gränsen. Jag har alltid valt den första varianten och låtit momsen betalas direkt när jag beställer och sen kommer prylarn med DHL till det ombud jag pekar på.

Enfant Terrible gillar detta.
  21. Amme

Amme Tantal

Från:
    Sthlm
    Vad snyggt dom åldrats! Valde bort Coniston för att lädret var för mörkt jämfört med vad jag ville ha vilket jag nu ångrar…

BarbaBaba gillar detta.
  22. frere

frere Guld

Någon som vet hur c&j:s ”grövre” kängor står sig gentemot lättare vandringskängor från konventionella friluftsmärken? Är sugen på t ex ett par snowdons att verkligen använda... Men den engelska definitionen av lantliv kanske snarare är att finpromenera och köra land rover än att gå i skogen?

23. Vincent

Vincent Tantal

Från:
    Västkusten
    På Crocketts hemsida kan du läsa om en som besteg ett berg (5000m högt) med snowdons, lädersula med piggar i. Kolla annars in diemme, aldrig testat själv men ser schyssta ut.

frere gillar detta.
  24. POO

POO Brons

Ska du plocka svamp eller faktisk vandra?
    Jag har ett par Bexleykängor jag ”verkligen använder” skulle dock inte ha dem på mig om jag inte kom hem till kvällen eller om det är för blött. Mer jobb att hålla efter dem än moderna vandringskängor.

Senast ändrad: 4 januari 2019
  25. frere

frere Guld

Nja, för vandring har jag andra kängor, men jag drog mig inte för att t ex gå till jobbet idag trots att det blir en mil på rätt oskön stig i skogen. Hade dock gärna haft ett par snyggare kängor än lundhags på lunchen...

Plocka svamp gör jag i gamla gummistövlar man hittar i vedboden, gäller mer att veta vart man ska gå än vad man har på fötterna:)

26. POO

POO Brons

Då är det lugnt.

27. stigge

stigge Titan

Håller med @POO
    Om du ska ha skorna för enklare vandring så funkar det bra. Har själv ett par Snowdon som används så och gått i de ca 15km som längst utan problem. Skulle nog även funka på längre sträckor och stökigare miljö då skon är stabil men en nackdel är att skorna väger en del mot moderna vandringskängor så det känns betydligt mer i benen.

frere och POO gillar detta.
  28. aleks

aleks Aka Wi

Uppdatering i #HydeGate

Nya paret på fossingarna
    D1F05424-9FAF-46A2-94AF-3935F21DA1AB. 11C4C2A2-31A6-45AD-BEC4-FB6F2AA491B2. C012B7A6-7EA9-4635-862B-1D920B409141.

BarbaBaba, Heinrich.a, Villewonka och 2 andra gillar detta.
  29. Lindrian

Lindrian Titan

Ser bättre ut! Men jag tycker mig se samma tendens.

30. christian-h

christian-h Guld

För kaffepengar kan du ge puckarna en rejäl skjuts med nya snören. Modellen är alldeles för trevlig för att inte ta till ett sådant litet ingrepp. Typ:

999 av 1000 skulle inte se skillnad. Samtidigt skulle inte 999 av 1000 registrera sig på Klocksnack och skriva om sitt senaste par inköpta par skor.

krämbulle, Belfort, aleks och 1 annan gillar detta.