• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Txistorra

Omega
Någon son har erfarenhet av att förbättra passformen i hälen på skor? Har ett par dojor som glappar i hälen och är 0,25 strl för stora. Lägger jag i en sula blir de perfekta, men hälen glappar som sagt. Lägger jag i två tunna sulor sitter hälkappan bra, men slutar för långt ner vilket gör att skon ”glider av” vid varje steg. Otydligt förklarat? Tror att sy i en häldistans är lösningen, men är iväg och tänkte ifall någon har en Quick fix?
Edit: det är loafers. Kanske bygga mer i insteget vilket pressar bak foten?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Någon son har erfarenhet av att förbättra passformen i hälen på skor? Har ett par dojor som glappar i hälen och är 0,25 strl för stora. Lägger jag i en sula blir de perfekta, men hälen glappar som sagt. Lägger jag i två tunna sulor sitter hälkappan bra, men slutar för långt ner vilket gör att skon ”glider av” vid varje steg. Otydligt förklarat? Tror att sy i en häldistans är lösningen, men är iväg och tänkte ifall någon har en Quick fix?
Edit: det är loafers. Kanske bygga mer i insteget vilket pressar bak foten?
Prova tongue pad.

If it’s impossible to find a shoe last and size that fits in this way, you can try an insole or a tongue pad. Insoles are readily available but have the disadvantage of pushing the foot slightly up, out of the shoe. A tongue pad is inserted into the tongue itself, pushing the foot down instead.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lite skoterapi :) Nu är dom redo för slaskvädret.
38DB43C8-19B4-473E-8FF0-21816E0E1E27.jpeg

7B1747D6-1524-4CFD-A1EA-21ADCEA255E0.jpeg

C&J Coniston
 
Ser väldigt konstigt ut det där, vad är det som hänt? När jag försöker vika ner stormranden på mina pembroke som förövrigt är två år gamla så kan jag inte ens se söm:en.
Tolkar det som att en söm har släppt i och med att skinnet har släppt från sulan. Det lite luddiga tror jag är sömmen. Tog några fler bilder. Har ca 20 olika skor från olika kvalitetstillverkare och har aldrig varit med om något liknande tidigare.
807A8284-A459-4FD9-BD41-F4F4C5661A45.jpeg

4118A828-756C-4F4B-9D17-7EBEA65BA0D3.jpeg
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Jo de hamnar hos Bäckmans under mellandagarna, men det skulle vara intressant om någon vet vad de kommer göra och vad kalaset går loss på.
storm_welt.jpg

Ser ut som att det är "welt stitch" som släppt. Är det bara det som är problemet borde det inte bli så himla dyrt, risken är att de måste plocka bort hela sulan + korkfyllningen och då måste de sy om avlappssömmen också. Räkna med en minst femhundring, skulle jag säga!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det börjar bli dags att sula om ett par kängor... Funderar på om man ska gå ifrån Dainite som sitter original och sätta Victory i stället? Någon som kan tipsa om något alternativ till Victory ni varit nöjda med på höst/vinter kängorna? Jag har både Dainite och Victory sedan innan, och när det är riktigt kallt åker ju grövre skor fram, så någon ren comandosula tror jag blir för grov.
 
Det börjar bli dags att sula om ett par kängor... Funderar på om man ska gå ifrån Dainite som sitter original och sätta Victory i stället? Någon som kan tipsa om något alternativ till Victory ni varit nöjda med på höst/vinter kängorna? Jag har både Dainite och Victory sedan innan, och när det är riktigt kallt åker ju grövre skor fram, så någon ren comandosula tror jag blir för grov.
Tycker du det är någon större skillnad på Danite och Victory? Har för mig att någon i tråden skrev att Victory var väldigt hala på snö.
 
Topp