• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Ozil1886

Omega
Håll ut kompisar! Plötsligt händer det!

4347E2F0-8C61-4391-B007-AD594000422F.jpeg
Jag funderade mest på hur personen kunde få i byxorna i skorna... mina sitter svintajt i resåren
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Beställde ett par Badminton i helgen.
Vad bör jag köpa för produkt/produkter att smörja på innan jag använder dem?
Tänkte köpa hem skoblock också. Kollat på herrstil och skolyx. Någon att föredra framför den andra?
 
Beställde ett par Badminton i helgen.
Vad bör jag köpa för produkt/produkter att smörja på innan jag använder dem?
Tänkte köpa hem skoblock också. Kollat på herrstil och skolyx. Någon att föredra framför den andra?
Köp saphirs skokräm och renovateur. Kommer du långt på.

Jag ogillar båda deras skoblock, för jag tycker hälen är för stor. Har töjt ut mina skor.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Här kommer en bild som jämför Hammargruppen (bygger på C&J’s block) vs Herrstil.
Hälen på Herrstil är klart smalare än Skolyx modell och påminner mer om hälens naturliga form, så min rek är Herrstil vs Skolyx. (Herrstil till vänster)
Med reservation för ev. ändringar hos respektive tillverkare då det var ett tag sedan jag köpte block.
32022FED-9293-4209-8A9A-BABA2EC66481.jpeg
1A9125A7-C890-4F3D-AF8F-8AE360F6F8D1.jpeg
 
Senast ändrad:

Andsan

Rolex
Köp saphirs skokräm och renovateur. Kommer du långt på.

Jag ogillar båda deras skoblock, för jag tycker hälen är för stor. Har töjt ut mina skor.
Samma erfarenhet här. Köpte förra hösten ett par från Skolyx och de har töjt ut hälen. Jämförde nu med ett par från Bäckmans och de från Bäckmans är smalare i hälen. Det blir att slipa ner de från Skolyx
 

klak

Omega
Funderar på ett par skor för höst/vinter/vår som funkar till mörka jeans och chinos. Spanar just nu på Loake Pimlico i mörkbrunt skinn (har redan ett par chukka i mocka). Hur väl funkar det till vardags? På vissa bilder ser färgen relativt ljus ut och på vissa drar det nästan åt det svarta hållet, förstår att det varierar något mellan skinn och skinn men generellt hur mörk är Loakes mörbrun?
 

Korsvold

Omega
Funderar på ett par skor för höst/vinter/vår som funkar till mörka jeans och chinos. Spanar just nu på Loake Pimlico i mörkbrunt skinn (har redan ett par chukka i mocka). Hur väl funkar det till vardags? På vissa bilder ser färgen relativt ljus ut och på vissa drar det nästan åt det svarta hållet, förstår att det varierar något mellan skinn och skinn men generellt hur mörk är Loakes mörbrun?

Jag tycker Loakes mörkbruna kalvskinn (i alla fall på Aldwych och Hyde) är på sin höjd mellanbrunt. Hittade ett par Hyde på bra rea i höstas som jag gav mig på att färga mörkare på egen hand, kul projekt som blev bättre än väntat men kanske inget jag hade gett mig på om man är perfektionist. :)
 
Topp