Brukar du slå i hälen mycket när du går? Har svårt att avgöra om det är brist på limm eller självförvållad skada.
Har inte hänt på några av de andra, som använts betydligt mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar du slå i hälen mycket när du går? Har svårt att avgöra om det är brist på limm eller självförvållad skada.
Då är det bara att klaga så borde de stå för lagningen (vart du nu köpte dom). Ska inte kosta så mycket så de borde inte göra så mycket motstånd.Har inte hänt på några av de andra, som använts betydligt mer.
Är det också RMW-skor du menar?Har inte hänt på några av de andra, som använts betydligt mer.
Outstanding kvalité på 2 månader gamla skor använda 10 gånger.
R.M Williams
@easy rider är ingen ballerina som trippar på tårna helt enkeltOm man går på tårna så slipper man dessa problem.
Otroligt bra. Plus 10% välkomstkod.
Var hittade du koden? Behöver egentligen kängor men vafan...Otroligt bra. Plus 10% välkomstkod.
kika på dessa om du inte hittar några CJ https://www.pediwear.co.uk/barker/products/5281.phpNågon som har ett par C&J coniston i storlek 8 att sälja till mig?
Någon som testat TLB och vill dela med sig av sina erfarenheter?
https://www.skolyx.se/sv/skovard/19-saphir-medaille-d-or-creme-1925.html#/farg-ljusbrunEfter mycket dreglande i den här tråden har jag nu beställt ett par Allen Edmonds Sanford, valnötsbrun.
Kan ni rekommendera en passande skokräm och var jag köper den?
Fick svaret att ljusbrun eller cognac borde fungera. Tack för tipset!https://www.skolyx.se/sv/skovard/19-saphir-medaille-d-or-creme-1925.html#/farg-ljusbrun
Ljusbrun kanske kan fungera?
https://www.skolyx.se/blog/artiklar...a-ett-alternativ-till-mellanbrun-och-morkbrun
Annars maila skolyx och fråga vad de föreslår. De är väldigt kunniga och ska kunna ge dig ett bra svar!
Står inför valet att testa tlb med gummisula eller fortsätta köra med loake export grade. Har 2 export grade som jag är supernöjd med men de saknar ju tyvärr gummisulevarianten. Kanske ändå blir till å fortsätta med export grade som sitter som gjuten och lägga på slitsula när de blivit slitna. Inga lätta bekymmer man harJag har deras bruna "Faux Wingtips" och är väldigt nöjd, särskilt för priset. Hög ett par väldigt spontant på en trunkshow i höstas och har burit de regelbundet sedan dess. Läderkvalitén skulle jag säga är i paritet med Loakes Export Grade men kanske inte riktigt i klass med C&J. Tillverkningen håller även den en hög klass, detaljerna är fint framarbetade och jag har inte kunnat upptäcka några tecken på att man har slarvat eller tagit genvägar, vilket ju kan hända på t.ex. Loake 1880.
På två av mina Loakes har jag vid inköp fått en tunn gummisula pålagd utan extra kostnad. Jag är nöjd och det funkar jättebra IMO. Märker inte någon större skillnad heller.Står inför valet att testa tlb med gummisula eller fortsätta köra med loake export grade. Har 2 export grade som jag är supernöjd med men de saknar ju tyvärr gummisulevarianten. Kanske ändå blir till å fortsätta med export grade som sitter som gjuten och lägga på slitsula när de blivit slitna. Inga lätta bekymmer man har
Står inför valet att testa tlb med gummisula eller fortsätta köra med loake export grade. Har 2 export grade som jag är supernöjd med men de saknar ju tyvärr gummisulevarianten. Kanske ändå blir till å fortsätta med export grade som sitter som gjuten och lägga på slitsula när de blivit slitna. Inga lätta bekymmer man har
Din skomakare ska slipa ner lädersulan innan slitsulan läggs på.Då hade jag nog i alla fall gett TLBs ett försök, jag fick också en tunn gummisula pålagd på mina Export Grades vid inköp och det skulle jag faktiskt inte göra om. I mitt tycke försämrade det balansen i skon mellan sulan och klacken eftersom slitslutan höjer sulan utan att höja klacken, som på EG redan för början inte är superhög. Men om det sen ska vara det avgörande är såklart beroende på hur känsliga fötter man har.
Om du undrar hur passformen på TLB jämfört med EG i samma strl så tror jag att jag har lagt upp bilder på bägge paren i Dagens skor-tråden.
Eller använda skon ett bra tag innan en slitsula läggs på. Förstår inte logiken med att lämna in en fabriksny lädersula för att sedan slipa ner den?Din skomakare ska slipa ner lädersulan innan slitsulan läggs på.
Förstår heller inte riktigt det men har för mig att skomakaren ändå behöver slipa ner sulan (oavsett om den är oanvänd eller inte) för att kunna fästa gummisulan. Risken finns väl att man slitit ut lädersula för mycket för att skomakaren ska kunna sätta på en ny gummisula.Eller använda skon ett bra tag innan en slitsula läggs på. Förstår inte logiken med att lämna in en fabriksny lädersula för att sedan slipa ner den?
Detta är korrekt.Förstår heller inte riktigt det men har för mig att skomakaren ändå behöver slipa ner sulan (oavsett om den är oanvänd eller inte) för att kunna fästa gummisulan. Risken finns väl att man slitit ut lädersula för mycket för att skomakaren ska kunna sätta på en ny gummisula.
Din skomakare ska slipa ner lädersulan innan slitsulan läggs på.
Blev ett till par export grade idag. Detta firas extra med skovårdsfredag på ett äldre par och ett glas bubbel.Då hade jag nog i alla fall gett TLBs ett försök, jag fick också en tunn gummisula pålagd på mina Export Grades vid inköp och det skulle jag faktiskt inte göra om. I mitt tycke försämrade det balansen i skon mellan sulan och klacken eftersom slitslutan höjer sulan utan att höja klacken, som på EG redan för början inte är superhög. Men om det sen ska vara det avgörande är såklart beroende på hur känsliga fötter man har.
Om du undrar hur passformen på TLB jämfört med EG i samma strl så tror jag att jag har lagt upp bilder på bägge paren i Dagens skor-tråden.
Förstår heller inte riktigt det men har för mig att skomakaren ändå behöver slipa ner sulan (oavsett om den är oanvänd eller inte) för att kunna fästa gummisulan. Risken finns väl att man slitit ut lädersula för mycket för att skomakaren ska kunna sätta på en ny gummisula.
Detta är korrekt.
Vem brukar du besöka?Alternativet är ju att slita ner sulan helt och halvsula skon med gummi, kostar inte många slantar extra. Slitsula kostar 450 och halvsulning med sydd gummisula fram och ny klack 750 hos min skomakare.
Tages.Vem brukar du besöka?