• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Ja! Det ska bli skitkul! Vi tänker att det blir ett avsnitt som går igenom the basics och ett avsnitt där vi grottar ner oss i high end och bespoke.

Om någon här har önskemål om någon frågeställning ni vill att vi tar upp så är det bara att slänga iväg ett DM eller föreslå här i tråden. Jesper är så oerhört kunnig så passa på om ni har frågor eller känner att något behöver redas ut! :)

Mitt stora problem är annars att komma på vilka skor jag ska ha när vi spelar in, hur matchar jag ett par Yohei Fukuda liksom... Överväger badtofflor! :D
Hade gärna hört honom resonera kring ”exotic leathers”, alligator, krokodil, pyton, stingrocka, haj etc. Skillnader/likheter/vård/stretch/tålighet/etc.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det verkar ju ändå som om det är ett gäng hyfsat skointresserade här i tråden? ;)

Så jag passar på att teasa lite om att vi i vår podd Urbildningsradion kommer att släppa ett par nördiga specialavsnitt om just kvalitetsskor. Gäst i de avsnitten är ingen mindre än Jesper som driver bloggen/forumet Shoegazing! Vi spelar in den här veckan och släpp blir nog lagom till att semestrarna drar igång. :)

Fasen vad skoj!

Kul att ni expanderar ämnena - oväntat men riktigt kul!

Kan jag förvänta mig nåt avsnitt om designmöbler, gamla risiga Porschar och Enduro också? :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu är två mysiga skoavsnitt och lite bonusmaterial inspelat. Jag tror att det blev rätt bra, nördigt och matigt. Shoegazing-Jesper är enormt kunnig och lättpratad. Preliminärt släpp av första avsnittet till första veckan i juli. :)
 

Txistorra

Omega
Är detta normalt? Menar, ska det bli så efter bara några få användningar och den sitter där den sitter liksom, eller är något galet? Ser en tendens till liknande på andra skon också. C&J Harvard
 

Bilagor

  • E54A3F20-91FC-4338-9D5A-07BC3A234833.jpeg
    E54A3F20-91FC-4338-9D5A-07BC3A234833.jpeg
    121 KB · Visningar: 8
  • 9647119E-C407-42B1-96E1-2E7D87200CE4.jpeg
    9647119E-C407-42B1-96E1-2E7D87200CE4.jpeg
    120 KB · Visningar: 7

Blyfot

Cartier
Är detta normalt? Menar, ska det bli så efter bara några få användningar och den sitter där den sitter liksom, eller är något galet? Ser en tendens till liknande på andra skon också. C&J Harvard
Ser märkligt ut, är det ett glapp mellan klacken och sulan?
Bör röra sig om en dålig fastsättning eller att du stött i något hårt med klacken.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Är detta normalt? Menar, ska det bli så efter bara några få användningar och den sitter där den sitter liksom, eller är något galet? Ser en tendens till liknande på andra skon också. C&J Harvard
Jag fick liknande problem med ett par av mina RMW. Gick till skomakaren och han fixade det för 100kr.
 

ErikDg

Omega
Nu är två mysiga skoavsnitt och lite bonusmaterial inspelat. Jag tror att det blev rätt bra, nördigt och matigt. Shoegazing-Jesper är enormt kunnig och lättpratad. Preliminärt släpp av första avsnittet till första veckan i juli. :)
Fyfan vad kul! Detta har man ju väntat på länge insåg jag precis
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Någon som har bra tips på andra ofodrade sneakers? Har kört C-QP's racquet sr, men har haft lite problem med att de gått sönder på lite märkliga sätt samt att lädret som sitter mot hälen slitits mer än vad jag väntat mig, så skulle gärna titta på alternativ. Men de sitter så bra och är så jäääkla sköna när det är varmt ute...
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Var förbi Berwick i Seoul i förra veckan. Gillade deras belgian och halvbrogue, men personalen var så jäkla otrevlig att det inte kändes som att det var köpläge ändå...
 
Kan ni rekommendera herrstils skoblock? Det var ju snack om hälstorleken för ett tag sen, så vill bara försäkra mig om att de inte har förstört några hälar.

Hur är de i storleken? UK9 = 43 eller?
 

Number 6

Omega
Kanske en fånig fråga men köpte både hälkuddar och plöskuddar till mina Berwick loafers då de ju töjde sig såklart. Ni som testat båda varianter, vilken ska jag prova först? Känns som om man ska testa plöskuddarna först? Har aldrig provat dessa lösningar.
 

Yfront

Omega
Vad gör man åt ett par skor som ger skavsår på ovansidan av foten, vid gångvecket typ? Hade dom hela förra sommaren utan minsta bekymmer. Är det bara värmen och fel strumpor?!
 

Exekys

Cartier
Vad gör man åt ett par skor som ger skavsår på ovansidan av foten, vid gångvecket typ? Hade dom hela förra sommaren utan minsta bekymmer. Är det bara värmen och fel strumpor?!
Jag hade samma bekymmer med ett par sommarskor. Mina hade nog bara "stelnat till" lite i ovanlädret eftersom de legat nedpackade hela vintern. När skavsåret var borta använde jag dem igen i lite kortare intervaller och nu är de lika sköna som förra året.
 
Topp