• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag hade samma bekymmer med ett par sommarskor. Mina hade nog bara "stelnat till" lite i ovanlädret eftersom de legat nedpackade hela vintern. När skavsåret var borta använde jag dem igen i lite kortare intervaller och nu är de lika sköna som förra året.
Då finns det hopp om det! :) Tack för svaret!

Har nu köpt mitt andra par kvalitetsskor, blev ett par från Myrqvist i mörk mocka. 25% off också efter tips här i tråden.
IMG_20190704_154910~2.jpg

Tröttsamt, förra året köpte jag ett par espandrilles från morjas som va sköna men töjde sig så pass att dom började glappa (trots 1 size mindre). I år köpte jag ett par från suit supply, sköna och snygga men sämst sula, känns typ som att gå barfota.

Vad ska man ha?

Tröttsamt, förra året köpte jag ett par espandrilles från morjas som va sköna men töjde sig så pass att dom började glappa (trots 1 size mindre). I år köpte jag ett par från suit supply, sköna och snygga men sämst sula, känns typ som att gå barfota.

Vad ska man ha?

Själv kör jag från dessa

https://espadrij.com/classic/?p=1

Helt ouppbyggda och känns som att gå barfota men tycker att det är hela grejen. Billiga dessutom, köpte från zalando. Inne på andra säsongen och still going strong :)

Återkoppla gärna! Montersde du heel grips i överkant eller?
Jag testade med Skolyx heel grips i mina pennys. Blev inte alls bra, jag kunde inte gå i dem. Synnerligen obekvämt. Plus att som tidigare nämnts så gjorde det typ ingen skillnad storleksmässigt alls. Dessutom är det mocka i innerfodret i hälen så det gick ju inte att få bort skiten helt heller. Massa klisterrester kvar i mockafodret. helt menlöst, men alltid lär man sig nåt.

Nu sitter jag med plöskuddarna och funderar på om jag ska sätta i dem, men tvek på den då det kommer vara en pain att få in foten (plöskudden är ju i mocka) och strumpan lär väl inte ha en tanke på att följa med ner i skon. Känns nästan som att det är bättre med 1/2 stl för stora skor, suck.

Jag är på jakt efter ett par mellanbruna quarter brogue oxfords (gärna på gummisula) under 4000 Kr. Har ni några bra tips?
Nedan är ett par Loake 1880 Export Grade Trinity i burnt pine som jag är lite nyfiken på.
6E75D8AF-1F06-4329-84F1-2D68391D31D2.jpeg

Jag är på jakt efter ett par mellanbruna quarter brogue oxfords (gärna på gummisula) under 4000 Kr. Har ni några bra tips?
Nedan är ett par Loake 1880 Export Grade Trinity i burnt pine som jag är lite nyfiken på.
Kolla TLB, för en 500 till kommer du upp i artista, som är sjukt mycket sko för pengen.

Carlos Santos från Skoaktiebolaget kan jag rekommendera

Senast ändrad:
Carlos Santos från Skoaktiebolaget kan jag rekommendera

Fina. Jag söker något utan wing tip men ska kolla närmre på Carlos Santos.

Den här är riktigt fin. Något för spetsig i tån enligt min personliga smak.

Verkar ju vara en bra deal minst sagt men denna är lite för fyrkantig i tån för att passa mig. Jag föredrar runda klassiska former på tåpartiet.

Kul, är själv sugen på samma modell men i mocka. Har både bra och dåliga erfarenheter av Loake men tycker den här modellen är SP snygg att det är värt ”risken”.

Jag har tre par Loake Export Grade varav ett är Trinity i burnt pine. Anser mig själv vara petig och är väldigt nöjd med dessa skor. Finns ju tyvärr inte i gummisula vad jag vet. Annars fem tummar upp.

Tillbaka
Topp