Ville ha tips på en välsorterad butik från någon erfaren bara. Är inte ute efter att starta någon filosofisk diskussion.Vad är bra skor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ville ha tips på en välsorterad butik från någon erfaren bara. Är inte ute efter att starta någon filosofisk diskussion.Vad är bra skor?
Inte jag heller, men hade gärna svarat på frågan om jag vet vad du är ute efter?Ville ha tips på en välsorterad butik från någon erfaren bara. Är inte ute efter att starta någon filosofisk diskussion.
Då är svaret för mig - skor som den generiska skointresserade personen anser vara värt pengarna En butik där man kanske kan hitta mer prisvärda varumärken än Gant, typ. Vet inget om Gants kvalitet på skor men jag inbillar mig att det kanske är lite av skovärldens Daniel W. ?Inte jag heller, men hade gärna svarat på frågan om jag vet vad du är ute efter?
Larssons skomakeri på södra vägen är bra. Linnégatan2 är också bra.Då är svaret för mig - skor som den generiska skointresserade personen anser vara värt pengarna En butik där man kanske kan hitta mer prisvärda varumärken än Gant, typ. Vet inget om Gants kvalitet på skor men jag inbillar mig att det kanske är lite av skovärldens Daniel W. ?
Väldigt standard skulle jag säga. Både bredd och längd.Är det någon som har erfarenhet av hur lästen HIRO från Meermin är i förhållande till Loake Capital F (eller hur den är rent generellt, bred/smal etc)?
Väldigt standard skulle jag säga. Både bredd och längd.
Loafers.Fått ihop en skaplig samling men vad saknar jag?
Brouges?Fått ihop en skaplig samling men vad saknar jag?
Gummistövlar, träskor och foppatofflor?Fått ihop en skaplig samling men vad saknar jag?
Som @Exekys skrev ovan, brogues vore lämpligt. Nån annan nämnde loafers, men det är är faktiskt fel!Fått ihop en skaplig samling men vad saknar jag?
Sp du rekommenderar utklädningsskor framför loafers?Som @Exekys skrev ovan, brogues vore lämpligt. Nån annan nämnde loafers, men det är är faktiskt fel!
Nu har du dessutom tillräckligt mycket skor att det är roligt att ge lite färg till samlingen. Så lite vinröda ("Burgundy") och mörkblåa ("Navy") skor (de flesta borde testa skor i denna färg, det är faktiskt inte så farligt som de flesta inbillar sig!) vore ett utmärkt komplement!
Nej, för mig är Loafers utklädningsskor! Men vi tycker alla olika!Sp du rekommenderar utklädningsskor framför loafers?
Inte så snyggt varken barfota eller till shorts. (Gillar och äger både brogues, boots och loafers)Nej, för mig är Loafers utklädningsskor! Men vi tycker alla olika!
Jag föredrar dessa framför loafers (riktiga bilder på mina skor i allsköns färger) Känns faktiskt inte alls maskeradaktigt!
Nä, just dessa passar inte alls bra för barfota bärande, eller till shorts. Men det finns alltid bättre alternativ än loafers för dessa situationer!Inte så snyggt varken barfota eller till shorts. (Gillar och äger både brogues, boots och loafers)
Loafers är det bästa som finns, hysssch med dig. Roterar typ bara Loafers just nu.Nä, just dessa passar inte alls bra för barfota bärande, eller till shorts. Men det finns alltid bättre alternativ än loafers för dessa situationer!
Kan vara för att det inte finns några mörkblå kor.Det är ändå rätt så intressant att de flesta med lätthet sväljer att "en mörkblå kostym" är det mest mångsidiga plagg man kan ha, men samtidigt känner en avsky/tveksamhet inför samma färg på en sko. Go figure!
Så du köper bara skor som finns i de exakta färger och mönster som du sett på kor? Blir inte marknaden extremt begränsad för dig då?Kan vara för att det inte finns några mörkblå kor.
Nejdå. De där kan man dessutom variera i oändlighet!Så du köper bara skor som finns i de exakta färger och mönster som du sett på kor? Blir inte marknaden extremt begränsad för dig då?
Då tycker jag snarare att det inte är snyggt pga att man är barfota eller bär shortsInte så snyggt varken barfota eller till shorts. (Gillar och äger både brogues, boots och loafers)
Vadå Belgian Blue då?Kan vara för att det inte finns några mörkblå kor.
Så du köper bara skor som finns i de exakta färger och mönster som du sett på kor? Blir inte marknaden extremt begränsad för dig då?
Vad är det för snörkängor? Snygga.Två par som har fått sig lite skovård
Tack, det är ett par C&J ConistonVad är det för snörkängor? Snygga.
Hur många användningar tog det för dig innan dina Coniston blev ”ingångna”?Tack, det är ett par C&J Coniston
Coniston är en rymlig och rundad läst som borde vara bekväm från första början. På vilket sätt fungerar det inte?Hur många användningar tog det för dig innan dina Coniston blev ”ingångna”?
Jag är inne på användning nr 5 och är lite orolig att lästen inte fungerar med min fot.