• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Inte jag heller, men hade gärna svarat på frågan om jag vet vad du är ute efter?
Då är svaret för mig - skor som den generiska skointresserade personen anser vara värt pengarna :greedy: En butik där man kanske kan hitta mer prisvärda varumärken än Gant, typ. Vet inget om Gants kvalitet på skor men jag inbillar mig att det kanske är lite av skovärldens Daniel W. ?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Då är svaret för mig - skor som den generiska skointresserade personen anser vara värt pengarna :greedy: En butik där man kanske kan hitta mer prisvärda varumärken än Gant, typ. Vet inget om Gants kvalitet på skor men jag inbillar mig att det kanske är lite av skovärldens Daniel W. ?
Larssons skomakeri på södra vägen är bra. Linnégatan2 är också bra.
 

wg11

Cartier
Är det någon som har erfarenhet av hur lästen HIRO från Meermin är i förhållande till Loake Capital F (eller hur den är rent generellt, bred/smal etc)?
 

Mille79

Trollungen
0D71E9B7-EACE-4AF8-95B2-80B48BA71134.jpeg
Fått ihop en skaplig samling men vad saknar jag?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
0D71E9B7-EACE-4AF8-95B2-80B48BA71134.jpeg
Fått ihop en skaplig samling men vad saknar jag?
Som @Exekys skrev ovan, brogues vore lämpligt. Nån annan nämnde loafers, men det är är faktiskt fel!:p
Nu har du dessutom tillräckligt mycket skor att det är roligt att ge lite färg till samlingen. Så lite vinröda ("Burgundy") och mörkblåa ("Navy") skor (de flesta borde testa skor i denna färg, det är faktiskt inte så farligt som de flesta inbillar sigo_O!) vore ett utmärkt komplement!
 
Som @Exekys skrev ovan, brogues vore lämpligt. Nån annan nämnde loafers, men det är är faktiskt fel!:p
Nu har du dessutom tillräckligt mycket skor att det är roligt att ge lite färg till samlingen. Så lite vinröda ("Burgundy") och mörkblåa ("Navy") skor (de flesta borde testa skor i denna färg, det är faktiskt inte så farligt som de flesta inbillar sigo_O!) vore ett utmärkt komplement!
Sp du rekommenderar utklädningsskor framför loafers? ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det är ändå rätt så intressant att de flesta med lätthet sväljer att "en mörkblå kostym" är det mest mångsidiga plagg man kan ha, men samtidigt känner en avsky/tveksamhet inför samma färg på en sko.:nailbiting: Go figure!
 
Senast ändrad:
Topp