• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Psykel

Patek
Tack för input, hörni! Kikar lite på deras plain toe derby också, som ser trevlig ut till samma pris som ”piratskon”.
skolyx-moerkbrun-plain-toe-derby.jpg
 

Psykel

Patek
Då var ett par plain toe derbys från Skolyx beställda! Tack, ni som kom med input!
Beställde även lite skovård + skoblock. Körde på Havana i skokräm och vax. Får se ifall jag även testar ett mörkare vax till tån framöver. Även renovateur och renomat är beställda, för att ställa iordning mina Loake till hösten.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Solovair? Diggar deras Monkey Boot. Andra tips på liknande boots uppskattas, känns som dessa är lite ovanliga/impopulära?
Jag har inga Solovair, men däremot tre par NPS, varav endast mina lädersulade NPS Eden har kommit till användning ännu. Jag gillar dem och tycker att kvaliteten känns åtminstone i paritet med Loake. Solovair-delen tilltalar mig dock inte rent estetiskt och jag vet inte om eventuella skillnader i nivå i kvalitet gentemot NPS-delen.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Solovair? Diggar deras Monkey Boot. Andra tips på liknande boots uppskattas, känns som dessa är lite ovanliga/impopulära?
Först och främst håller jag med om att Monkey Boots är en förbisedd skönhet.:)
Jag har tyvärr Ingen erfarenhet av Solovair, men de var snygga!
Tricker's har ju Monkey Boots i sitt sortiment. Vill minnas att jag kunde välja mellan 7 och 9 hål på min MTO (uppenbarligen valde jag 7 hål när jag tittar på bilderna). Och Tricker's är kvalitet! Men naturligtvis en prisklass upp. Mina Burnt Orange Cordovan Monkey Boots från sagda tillverkare! Mycket nöjd med dessa.:)
02-23-jpg.481897
toc00001-jpg.241890

Letar efter en känga som är något lägre eftersom jag har smala vrister och således svårt med "normalhöga" kängor. Typ en cross mellan chukkas och high top converse?
Fast de flesta Chukkas är nog lägre än de Solovair du länkade till? Leta efter "two eyelet Chukkas" så ska du nog hitta nåt som passar.:)
Brogues med gummisula inför hösten, föredrar Oxford framför Derby generellt. Tips? Förslag?
Kolla Carmina! Har de inte vad du önskar kan du lätt svänga ihop en MTO. Men ett exempel från deras hemsida:
polo_suede_oxfords_shoes_922_sadl.jpg

Löf & Tung är kanske ännu mera prisvärt. Precis som hos Carmina kan du göra en MTO för en rimlig peng. Verkar dock finnas ett helt gäng gummisulade brogues-varianter inne just nu hos Skoaktiebolaget:
Lof-_-Tung-Powell-15290-Chestnut-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Oxenham-14988-Espresso-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Oxenham-14986-Polo-Suede-H-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Aldrin-14956-Black_Country-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Aldrin-14956-Mahogany_Country-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Aldrin-H-last-Oak-Calf-02.jpg
 

Entruv

Omega
Först och främst håller jag med om att Monkey Boots är en förbisedd skönhet.:)
Jag har tyvärr Ingen erfarenhet av Solovair, men de var snygga!
Tricker's har ju Monkey Boots i sitt sortiment. Vill minnas att jag kunde välja mellan 7 och 9 hål på min MTO (uppenbarligen valde jag 7 hål när jag tittar på bilderna). Och Tricker's är kvalitet! Men naturligtvis en prisklass upp. Mina Burnt Orange Cordovan Monkey Boots från sagda tillverkare! Mycket nöjd med dessa.:)
02-23-jpg.481897
toc00001-jpg.241890

Fast de flesta Chukkas är nog lägre än de Solovair du länkade till? Leta efter "two eyelet Chukkas" så ska du nog hitta nåt som passar.:)

Kolla Carmina! Har de inte vad du önskar kan du lätt svänga ihop en MTO. Men ett exempel från deras hemsida:
polo_suede_oxfords_shoes_922_sadl.jpg

Löf & Tung är kanske ännu mera prisvärt. Precis som hos Carmina kan du göra en MTO för en rimlig peng. Verkar dock finnas ett helt gäng gummisulade varianter inne just nu hos Skoaktiebolaget:
Lof-_-Tung-Powell-15290-Chestnut-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Oxenham-14988-Espresso-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Oxenham-14986-Polo-Suede-H-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Aldrin-14956-Black_Country-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Aldrin-14956-Mahogany_Country-Calf-S-Last-1.jpg
Lof-_-Tung-Aldrin-H-last-Oak-Calf-02.jpg

Ouf dina Tricker's var ju sjukt tunga! Kanske får spara ihop en slant!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ouf dina Tricker's var ju sjukt tunga! Kanske får spara ihop en slant!
Tack! Ja jag är jättenöjd med dessa. Helt klart värt pengarna tycker jag. :) Tricker's är dock sjukt prisvärda om man kan hitta de på REA, vilket inte är helt ovanligt då de har väldigt många återförsäljare på diverse onlinebutiker.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Då börjar jakten alltså :D!
Ett tips kan vara att kolla på trickersoutlet lite då och då. De har ju lite udda fåglar (och även vanliga fåglar) till billigare peng och kan tänka mig att de kanske får in någon monkey boot då och då. Jag har för mig att jag sett det någon gång. Har du tur kanske något passande dyker upp i din storlek. Ibland kör de ytterligare 20% rabatt på sortimentet med.
 

Entruv

Omega
Tyvärr är ju inte Monkey Boots Tricker's storsäljare direkt. Så inte jättemånga onlinebutiker som tar in just denna modell. Men du kan ju alltid jaga bra priser hos de få försäljare som tar hem detta praktexemplar av en Boot!:)

Ett tips kan vara att kolla på trickersoutlet lite då och då. De har ju lite udda fåglar (och även vanliga fåglar) till billigare peng och kan tänka mig att de kanske får in någon monkey boot då och då. Jag har för mig att jag sett det någon gång. Har du tur kanske något passande dyker upp i din storlek. Ibland kör de ytterligare 20% rabatt på sortimentet med.

Tack för alla tips! Ska hålla utkik och se om man kan göra ett kap.

Hittade även dessa till ett väldigt överkomligt pris. Har iofs inget tränat öga så om någon har erfarenhet och/eller kan se kvalitetsbrister får ni gärna hojta!

Edit: Såg nu att dessa verkar vara EXAKT samma sko som Solovair fast med en annan sula.
 
Topp