Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rent tekniskt går det ju att lägga på en originalsula likt den som kommer med Comfort/Blaxland. Men det kostar troligen nästan som ett par nya dojor från bootsonline. Jag hade nog låtit min skomakare slänga på en slitsula i gummi utanpå den nedslitna lädersulan.Någon som har erfarenhet av att byta från lädersula till gummisula på ett par R.M Williams? Mina lädersulor börjar bli dags att sula om
Går väl lika bra att slänga på typ dainite? Har sett det göras men inget jag gjort själv @EmilERent tekniskt går det ju att lägga på en originalsula likt den som kommer med Comfort/Blaxland. Men det kostar troligen nästan som ett par nya dojor från bootsonline. Jag hade nog låtit min skomakare slänga på en slitsula i gummi utanpå den nedslitna lädersulan.
Original RM sula eller Dainite sula påverkar inte direkt priset utan det är själva arbetet som kostar.Går väl lika bra att slänga på typ dainite? Har sett det göras men inget jag gjort själv @EmilE
Tänkte att det kanske (troligtvis?) är svårare/dyrare för en svensk skomakare att sourca en RM-sula? Men kan ha fel.Original RM sula eller Dainite sula påverkar inte direkt priset utan det är själva arbetet som kostar.
Räkna med ca 1500:- för helsulning.
Kan nog finnas en liten (om ens det?) skillnad i pris på själva sulan. Bättre skomakare har tillgång till både Dainite (som egentligen är ett märke och inte en sultyp) och RM Williams sulor.Tänkte att det kanske (troligtvis?) är svårare/dyrare för en svensk skomakare att sourca en RM-sula? Men kan ha fel.
En fråga som jag alltid undrat. Hur tar man hand om operapumps?
Härligt med operapumps när det börjar dra ihop sig till fracksäsong. Kan varmt rekommendera Broadland Slippers!
Bär sällan Nä men skämt åsido skulle jag inte säga att de är särskilt mycket svårare att ta hand om än lackskor generellt. Utfyllnad (typ tidningspapper) & putsa extremt lätt med torktrasa.En fråga som jag alltid undrat. Hur tar man hand om operapumps?
Låter rätt så enkelt, förväntade mig att det behövdes en speciell handske i Vicuna för att få bra glansBär sällan Nä men skämt åsido skulle jag inte säga att de är särskilt mycket svårare att ta hand om än lackskor generellt. Utfyllnad (typ tidningspapper) & putsa extremt lätt med torktrasa.
I höst har jag hittills tre tillfällen att bära frack (årshögtid, 2x annan fest) och minst en smoking (nyår). Så det är fyra gånger nu i höst, sen kommer motsvarande evenemang tillbaka under åren som kommer. Brukar bli smoking eller frack totalt sett ungefär en gång i månaden, så det blir ungefär 12 gånger om året om man slår ut det på hela året. Det gäller dock att man skapar sig sina tillfällen, typ anordnar cocktails eller dyl.Låter rätt så enkelt, förväntade mig att det behövdes en speciell handske i Vicuna för att få bra glans
En i övrigt kanske rätt så dum fråga, hur ofta får du tillfället att använda operapumps? Jag hänger uppenbarligen i helt fel kretsar då jag aldrig haft på mig några
Är det många av dina medstudenter som kör dedikerade operapumps?I höst har jag hittills tre tillfällen att bära frack (årshögtid, 2x annan fest) och minst en smoking (nyår). Så det är fyra gånger nu i höst, sen kommer motsvarande evenemang tillbaka under åren som kommer. Brukar bli smoking eller frack totalt sett ungefär en gång i månaden, så det blir ungefär 12 gånger om året om man slår ut det på hela året. Det gäller dock att man skapar sig sina tillfällen, typ anordnar cocktails eller dyl.
Sen ska det också tilläggas att jag har befunnit mig i studentkretsar, där frack generellt kanske används lite oftare än någon annan stans.
Är det många av dina medstudenter som kör dedikerade operapumps?I höst har jag hittills tre tillfällen att bära frack (årshögtid, 2x annan fest) och minst en smoking (nyår). Så det är fyra gånger nu i höst, sen kommer motsvarande evenemang tillbaka under åren som kommer. Brukar bli smoking eller frack totalt sett ungefär en gång i månaden, så det blir ungefär 12 gånger om året om man slår ut det på hela året. Det gäller dock att man skapar sig sina tillfällen, typ anordnar cocktails eller dyl.
Sen ska det också tilläggas att jag har befunnit mig i studentkretsar, där frack generellt kanske används lite oftare än någon annan stans.
Är numera inte student längre men ja och nej - det finns/fanns ett gäng som har ett visst intresse för kläder (och framför allt frack/smoking) och därmed också har använt operapumps. När jag befinner mig i andra sammanhang, typ nyår med smoking och dyl så är det snarare kul att vara den enda med operapumps och förklara syftet & ursprunget.Är det många av dina medstudenter som kör dedikerade operapumps?
Grymma.Fick lite höst-feeling och tänkte spontant kika på höstskor. Slutade med att jag 30 minuter senare plockade hem ett par Coniston
Hoppas dem är bra höst/vinter-dojjor
Behövde ett par nya Chelsea boots så ser jag att det är 70% på Blundstone i mörkbrun bara att klippa.
Supernöjd här med. Aa var borta inom 24 timmar efter att jag köpte minaJag nöp oxå ett par till det priset, galet nöjd över fyndet. Dock verkar det som rabatten försvann ganska fort.
Jag la på en slitsula på mina förra året. Frågade inte vad det skulle kosta att lägga på en orginalsula likt comfort craftsman. Kostade typ 250 kr på Bäckmans i Stockholm.Någon som har erfarenhet av att byta från lädersula till gummisula på ett par R.M Williams? Mina lädersulor börjar bli dags att sula om
Någon som har erfarenhet av att byta från lädersula till gummisula på ett par R.M Williams? Mina lädersulor börjar bli dags att sula om
Jag la på en slitsula på mina förra året. Frågade inte vad det skulle kosta att lägga på en orginalsula likt comfort craftsman. Kostade typ 250 kr på Bäckmans i Stockholm.
Snyggt! Posta här så vi får lite snurr på den roligaste tråden=)Nyputsade TLB Mallorca (Artista):
Kan varmt rekommendera TLBs Artista linje, riktigt bra och riktigt prisvärt.
Lester?Butik i Göteborg med bra skor till hösten, har gänget några tips?
Vad är bra skor?Butik i Göteborg med bra skor till hösten, har gänget några tips?
Verkar vara ett trevligt ställe! Tar mig en titt.Lester?