Det här jävla forumet alltså..
Inte nog med att man pga. all läsning ruineras på klockfronten, den här tråden har ju triggat vissa impulser också.
Tog mod till mig och köpte mina första "kvalitetsskor" häromveckan. Gillar framförallt tanken på att de ska kunna hänga med länge, kanske lite liknande de keepers man har i klocklådan.
Blev ett par Loake 1880 Chatsworth i mörkbrun mocka, efter att ha läst omdömen framförallt i denna tråden sedan tidigare. Sjukt nöjd hittills!
Men, man ska ju tydligen inte gå runt i samma skor två dagar pga. att lädret ska få chansen att torka ordentligt etc. Bra, låter som att jag behöver ett ytterligare par!
Tänkte först satsa på ett par snörkängor, men i ärlighetens namn har jag ett par säsongsgamla Ecco som får komplettera på den fronten. Inga kängor till vintern mao.
Jag kör ganska ledig stil i övrigt. Skjortor, pullovers, enkla sweatshirts, jeans eller chinos, uddakavaj emellanåt. Kostym är väldigt sällan, och inget jag behöver anpassa detta val av skor till.
Funderar på ett par bruna derbies, rimligt prissatta (max 4000 kr), med gummisula. Sneglat lite på Loake Badminton, men är osäker på om jag vill ha full brogue.. Finns det några inputs här? Alternativ, eller kan jag gå på lite mer dressade oxfords rentav?