• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

20200416_210137.jpg

Senaste dojjorna. Riktigt trevliga. Skulle egentligen kastat på en halvsula åtminstone. Men de va så sköna så ville bara hem och slita på dem:p

Har kört Myrqvist chukka i två år nu som go-to sko under stora delen av höst-vinter och måste säga att den har överträffat mina förväntningar i såväl som komfort såsom hållbarhet. Otroligt mycket sko för pengarna!
Låter som ett gott betyg :) Kör du mocka eller läder? Jag har ett par Loake Pimlico i läder, tänkte testa ett par i mocka denna gång. Jag antar det är samma läst som i övriga kängor?

Jag köpte den mto som söders sko&nyckelservice gjorde för några år sedan. Dom är ju inte lika casual som mocka blir, och det är vad jag är ute efter denna gång. Loake Kempton verkar ha utgått, så får testa Myrqvist variant och se vilken känsla man får...
Säkert inte omöjligt att få tag i ett par Tetbury för 25-30% av i dessa tider heller om det skulle vara intressant för dig!

Första gången jag får på mig ett par Oxfords i svart skinn som är sköna från start. Mäktigt.

Känns tunnare i godset (heter det så?) än annan budget typ Meermin men de senare tog mig 6 mån att mjuka upp och de här är sköna efter 10 min.

Att det var gratis frakt och en dags leveranstid sänker inte betyget.

Hög poäng till Myrqvist so far.

DBF3E7B8-393B-4DCE-98DD-5419BE24487C.jpeg

Jag har den bruna varianten av dessa och kan inte annat än hålla med.

Hur lyder omdömet efter en tids användning @Erik83 och @carlm ? Jag var redo att beställa Carmina Adelaide men ser att Myrqvist har samma modell till betydligt lägre pris.

Carmina Adelaide:
adelaide_oxfords_black_box_calf_80512_ladl.jpg

Myrqvist Skytteholm:

200331_Myrqvist_CS_2172_800x800.jpg

Hur lyder omdömet efter en tids användning @Erik83 och @carlm ? Jag var redo att beställa Carmina Adelaide men ser att Myrqvist har samma modell till betydligt lägre pris.

Carmina Adelaide:

Myrqvist Skytteholm:

Nu har jag inte direkt erfarenhet av de specifika modellerna, men överlag ligger Carmina avsevärt högre än Myrqvist i kvalitet på material, hantverk och finish.

Carmina Adelaide:

Myrqvist Skytteholm:

Nu har jag inte direkt erfarenhet av de specifika modellerna, men överlag ligger Carmina avsevärt högre än Myrqvist i kvalitet på material, hantverk och finish.
Precis som @Blyfot säger så får du högre kvalitet på skorna om du går på Carmina. Det man verkligen kan se det på är finish på de små detaljerna kring sömmar, kanter, brogueing osv.
Jag gillar fortfarande mina Myrqvist som är väldigt sköna och fina med bra passform osv, men jag går och tittar på Carmina och C&J med sug i blicken..

Precis som @Blyfot säger så får du högre kvalitet på skorna om du går på Carmina. Det man verkligen kan se det på är finish på de små detaljerna kring sömmar, kanter, brogueing osv.
Jag gillar fortfarande mina Myrqvist som är väldigt sköna och fina med bra passform osv, men jag går och tittar på Carmina och C&J med sug i blicken..

Tack, då blir det till att beställa Carmina.

Tillbaka
Topp