Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har kört Myrqvist chukka i två år nu som go-to sko under stora delen av höst-vinter och måste säga att den har överträffat mina förväntningar i såväl som komfort såsom hållbarhet. Otroligt mycket sko för pengarna!Myrqvist Chukka, någon som provat?
Låter som ett gott betyg Kör du mocka eller läder? Jag har ett par Loake Pimlico i läder, tänkte testa ett par i mocka denna gång. Jag antar det är samma läst som i övriga kängor?Har kört Myrqvist chukka i två år nu som go-to sko under stora delen av höst-vinter och måste säga att den har överträffat mina förväntningar i såväl som komfort såsom hållbarhet. Otroligt mycket sko för pengarna!
Chukka ska alltid vara mocka!Låter som ett gott betyg Kör du mocka eller läder? Jag har ett par Loake Pimlico i läder, tänkte testa ett par i mocka denna gång. Jag antar det är samma läst som i övriga kängor?
Mocka, såklartLåter som ett gott betyg Kör du mocka eller läder? Jag har ett par Loake Pimlico i läder, tänkte testa ett par i mocka denna gång. Jag antar det är samma läst som i övriga kängor?
Jag köpte den mto som söders sko&nyckelservice gjorde för några år sedan. Dom är ju inte lika casual som mocka blir, och det är vad jag är ute efter denna gång. Loake Kempton verkar ha utgått, så får testa Myrqvist variant och se vilken känsla man får...Chukka ska alltid vara mocka!
Säkert inte omöjligt att få tag i ett par Tetbury för 25-30% av i dessa tider heller om det skulle vara intressant för dig!Jag köpte den mto som söders sko&nyckelservice gjorde för några år sedan. Dom är ju inte lika casual som mocka blir, och det är vad jag är ute efter denna gång. Loake Kempton verkar ha utgått, så får testa Myrqvist variant och se vilken känsla man får...
Dom är lite "vassa" i lästen för att vara casual kanske. Jag har ett par Exmoore i den lästen, men visst är det bra att titta på fler modeller när man ändå är på GSäkert inte omöjligt att få tag i ett par Tetbury för 25-30% av i dessa tider heller om det skulle vara intressant för dig!
Okej! Du har ju Chiltern annars också i sådana fall!Dom är lite "vassa" i lästen för att vara casual kanske. Jag har ett par Exmoore i den lästen, men visst är det bra att titta på fler modeller när man ändå är på G
Ja, den ser riktigt trevlig ut, och med lite färger att välja mellanOkej! Du har ju Chiltern annars också i sådana fall!
Cavour hade till 30% förut, men oklart om de fortfarande finns kvarVelar lite på om jag ska köpa ett par svarta cavendish... någon som sett några till bra pris?
Tyvärr inte, är inne där minst 5 gånger per dag och kikar... är riktigt sugen på att köpa något, men inte stött på något som känns rätt riktigt.Cavour hade till 30% förut, men oklart om de fortfarande finns kvar
Samma, snålade och knep ett par Löf & Tung när dom körde 25%, ångrar det lite. Borde gått för det man ville ha direktÅngrar själv att jag inte högg de svarta Cavendish på 30%...
Ack så fel!Chukka ska alltid vara mocka!
Haha alla vet ju att den första skoregeln är att skoregler inte gäller för @M.L.Ack så fel!
Rätt svar är såklart att man alltid ska ha chukkas i både mocka, vanligt läder och cordovan! Helst i en massa olika färger förstås!
Haha alla vet ju att den första skoregeln är att skoregler inte gäller för @M.L.
Han glömde dessutom loafers chukkan och longwing chukkanHaha alla vet ju att den första skoregeln är att skoregler inte gäller för @M.L.
Fick just lite kräkskänslor när jag föreställde mig hur dessa vedervärdiga "sko"-typer skulle se ut som chukkas! Tack som f-n för det! Lär ju drömma mardrömmar inatt...Han glömde dessutom loafers chukkan och longwing chukkan
Här får du en bild på mina split toe chukkas med. HeheFick just lite kräkskänslor när jag föreställde mig hur dessa vedervärdiga "sko"-typer skulle se ut som chukkas! Tack som f-n för det! Lär ju drömma mardrömmar inatt...
Nä, fy f-n! Ska man verkligen behöva stå ut med dessa trakasserier? Nu blir det definitivt hemska mardrömmar inatt!Här får du en bild på mina split toe chukkas med. Hehe
Inte säker, men har en känsla av att Löf & Tung är tillverkad av samma människor. Som sagt inte säker men något jag fått för migHar ngn erfarenhet av Cavours egna märke? Dessa ser riktigt trevliga ut, jag är lite sugen...
Inte säker, men har en känsla av att Löf & Tung är tillverkad av samma människor. Som sagt inte säker men något jag fått för mig
Första gången jag får på mig ett par Oxfords i svart skinn som är sköna från start. Mäktigt.
Känns tunnare i godset (heter det så?) än annan budget typ Meermin men de senare tog mig 6 mån att mjuka upp och de här är sköna efter 10 min.
Att det var gratis frakt och en dags leveranstid sänker inte betyget.
Hög poäng till Myrqvist so far.
Jag har den bruna varianten av dessa och kan inte annat än hålla med.
Nu har jag inte direkt erfarenhet av de specifika modellerna, men överlag ligger Carmina avsevärt högre än Myrqvist i kvalitet på material, hantverk och finish.
Precis som @Blyfot säger så får du högre kvalitet på skorna om du går på Carmina. Det man verkligen kan se det på är finish på de små detaljerna kring sömmar, kanter, brogueing osv.Nu har jag inte direkt erfarenhet av de specifika modellerna, men överlag ligger Carmina avsevärt högre än Myrqvist i kvalitet på material, hantverk och finish.
Precis som @Blyfot säger så får du högre kvalitet på skorna om du går på Carmina. Det man verkligen kan se det på är finish på de små detaljerna kring sömmar, kanter, brogueing osv.
Jag gillar fortfarande mina Myrqvist som är väldigt sköna och fina med bra passform osv, men jag går och tittar på Carmina och C&J med sug i blicken..