• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Slösurfade lite och såg att Loake Imperial Loafers fanns för 1350 på Rizzo om nån är sugen. Klippte ett par där med till slut.. När man är relativt ny till dressat måste man ju ha flera olika skolval.:banghead:

gats.jpg

Nyligen hemkomna GATS. Sköna och väldigt fräscha för att vara NOS (med möjliga fläckar).

Nu är de här! Formen ser snarlik ut som produktbilderna fast någorlunda bättre ut irl. Ska testa dem på fötterna om en stund när man fräschat till sig. Kan inte uttala mig nämnvärt om kvalite då jag är ganska ny inom ämnet ”finskor” men de känns inte direkt sämre än de Myrqvist jag har hemma, men sämre än de Loake Export Grade som jag hann testa nån timme i hemmet.
077B4B07-3018-4E9E-9D75-AA0699EAC377.jpeg
64C52D29-2C6B-49DF-9CDB-F2CF615BC992.jpeg

Blir fasen ett svårt beslut att suga på..
Gillade dem mer än jag trodde jag skulle göra. Formen stör ändå lite måste jag medge. Vad tycker KS pöbeln? Fullt medveten om att jag ska va nöjd i slutändan, men gillar åsikter och råd och svårt att konsultera med en mamma som uschar åt alla sådana typer av skor. :D
D19ABCA0-11D9-4825-A130-D8269C9D67D1.jpeg
83BE8566-2DE6-47EF-BBB1-8A29941E6027.jpeg

Senast ändrad:
Gillade dem mer än jag trodde jag skulle göra. Formen stör ändå lite måste jag medge. Vad tycker KS pöbeln? Fullt medveten om att jag ska va nöjd i slutändan, men gillar åsikter och råd och svårt att konsultera med en mamma som uschar åt alla sådana typer av skor. :D
I normala fall så säger jag inget om jag inte har något snällt att säga men gör ett undantag då du ändå vill ha feedback. Jag tycker tyvärr att det är väldigt tråkig och osmickrande form på dem, alldeles för mycket konsultdoja (se instagram).

Även om de är på rea så kan du få andra loafers för ok pengar med i mina ögon mycket trevligare form - skolyx, amblier, myrqvist, Lolle, morsas, carmina mfl för att nämna några prisvärda.

I normala fall så säger jag inget om jag inte har något snällt att säga men gör ett undantag då du ändå vill ha feedback. Jag tycker tyvärr att det är väldigt tråkig och osmickrande form på dem, alldeles för mycket konsultdoja (se instagram).

Även om de är på rea så kan du få andra loafers för ok pengar med i mina ögon mycket trevligare form - skolyx, amblier, myrqvist, Lolle, morsas, carmina mfl för att nämna några prisvärda.
Ja det är just formen som stört mig lite. Tacksam för input, redan avhandlat här i tråden att de är en någorlunda annorlunda form så tar absolut inte illa åt mig. Ville testa och se om man lyckades göra kap eller ej:)

Jag fick hem mina Loake Imperial som du väl beställde ett par av också. Kanske bättre form? Se bild:

C51C3D4F-DFAB-48E8-A7DD-41A5E0C8BEEB.jpeg

Ett annat råd jag kan ge är att alltid prova lädersulade skor på matta. CoC har nog inga problem med eventuell retur, men är alltid lite tristare att få hem ett par skor med lite naggad sula.

Jag fick hem mina Loake Imperial som du väl beställde ett par av också. Kanske bättre form? Se bild:

Ett annat råd jag kan ge är att alltid prova lädersulade skor på matta. CoC har nog inga problem med eventuell retur, men är alltid lite tristare att få hem ett par skor med lite naggad sula.
Hur är de i passformen? Insteg? Tåbox?

Hur är de i passformen? Insteg? Tåbox?
Tyvärr har jag nästan noll referens till andra loafers då det är mer eller mindre första paret så mitt svar blir rätt intetsägande. Jag chansade på 9,5 (provade ett par i loafer-lästen i 10,5 och de glappade som tusan) och de sitter tajt och bra tror jag. Jag bytte till 9,5 i loafer-lästen och jämfört med den så skulle jag säga att dessa är lite rymligare, men marginellt. Något rymligare i tåboxen. Insteget typ likvärdigt. Tror jag behåller dessa och returnerar de andra. (Jag kör normalt ca10-10,5 i capital, så det blir lite annan storlek för mina fötter med loafers uppenbarligen.)

De har väl ändå samma form fram som är det vanliga på loaferns kusin seglarskon? Men visst har de en annorlunda form från de loafers som normalt visas upp inom menswearsfären! Men trivs du i dojjorna så tycker jag att du ska skita i menswearskonsensus!
PS! Hälsa din mamma att hon har rätt!;)

Jag säger: Skicka tillbaka.

Yes, formen gillar jag bättre på dom. Men vill ha ett par läder med, kanske får vänta tills Morjas rea imon:)

Vad är det som är konsultdoja med dessa?

Tillbaka
Topp