• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

MartinGFX

Cartier
Gjort skorna lite vårfina :)
F41F0716-98CC-4909-985B-EB2E846965D7.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tack, då blir det till att beställa Carmina.
Jag håller med ovanstående omdömen om Carmina!
Jag vill dock tillägga att Carmina några gånger varje år brukar köra en kampanj där du kan beställa valfri modell i valfri läst i valfritt läder med valfritt sulaternativ utan extra kostnad (jag tror att de vanligtvis tar minst 20% i extra kostnad för valmöjligheten att göra en single MTO). Kan vara värt att invänta detta för att få exakt den skon du verkligen önskar.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tack, då blir det till att beställa Carmina.

+1

Myrqvistarna är lite oberäkneliga. Fick bytt mina efter något år för att att började klicka i sulan (i övrigt var de toppen) men det nya paret, till synes identiska, hade slarvigare sommar både i sulan och ovanpå. Hade samma erfarenhet med ett par boots jag hade hemma men som fick åka tillbaka. Jag kommer nog inte köpa Myrqvist igen.
 

Kreacon

Audemars
God kväll panelen!
Trött i fötterna efter ca 17 timmar ståendes och gåendes. Idag igen. Tänkte att jag nog behöver köpa ett par sneakers för att ge fötterna lite mjukt underlag och lade således ett par diffusionsöppna Nikes för en femhunka i min virtuella kundkorg. Men då slog det mig. 34 år gammal, Trivs bäst i mörka chinos alt otvättade jeans tillsammans med en finstickad ulltröja. T-shirt eller avslappnad skjorta varmare dagar.
Kan jag verkligen bära ett par klassiska Nike-trainers (om än enfärgade) eller är den ungdomens sötma och komfortabilitet sedan länge förbi?
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
God kväll panelen!
Trött i fötterna efter ca 17 timmar ståendes och gåendes. Idag igen. Tänkte att jag nog behöver köpa ett par sneakers för att ge fötterna lite mjukt underlag och lade således ett par diffusionsöppna Nikes för en femhunka i min virtuella kundkorg. Men då slog det mig. 34 år gammal, Trivs bäst i mörka chinos alt otvättade jeans tillsammans med en finstickad ulltröja. T-shirt eller avslappnad skjorta varmare dagar.
Kan jag verkligen bära ett par klassiska Nike-trainers (om än enfärgade) eller är den ungdomens sötma och komfortabilitet sedan länge förbi?

Ja det kan du, herregud... Det är 2020, inte 1960.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
God kväll panelen!
Trött i fötterna efter ca 17 timmar ståendes och gåendes. Idag igen. Tänkte att jag nog behöver köpa ett par sneakers för att ge fötterna lite mjukt underlag och lade således ett par diffusionsöppna Nikes för en femhunka i min virtuella kundkorg. Men då slog det mig. 34 år gammal, Trivs bäst i mörka chinos alt otvättade jeans tillsammans med en finstickad ulltröja. T-shirt eller avslappnad skjorta varmare dagar.
Kan jag verkligen bära ett par klassiska Nike-trainers (om än enfärgade) eller är den ungdomens sötma och komfortabilitet sedan länge förbi?
Kör.
 

Ejnork

Cartier
Köpte c&j Harvard idag. Vänjer man sig? Känner mig som en farbror. Och ja jag ska ha strumpor i vilket känns kefft men kan inte gå utan på jobbet.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Köpte c&j Harvard idag. Vänjer man sig? Känner mig som en farbror. Och ja jag ska ha strumpor i vilket känns kefft men kan inte gå utan på jobbet.
Det är nog bara du själva som kan svara på det :)
Om det lindrar din plåga lite så är det en klassisk sko du valt.
Sedan kommer ju såklart frågan, om du känner dig som en farbror- varför köpte du skorna?
 

Ejnork

Cartier
Det är nog bara du själva som kan svara på det :)
Om det lindrar din plåga lite så är det en klassisk sko du valt.
Sedan kommer ju såklart frågan, om du känner dig som en farbror- varför köpte du skorna?
Behöver sommarpjuck utöver mina andra mer klassiska kostymskor. Kör connaught nu på sommaren och pembroke i övrigt.

Känner mig som en farbror men kan lika gärna bero på att de är relativt nätta och jag är ovan. Måste fixa tunnare strumpor också :)
 
Behöver sommarpjuck utöver mina andra mer klassiska kostymskor. Kör connaught nu på sommaren och pembroke i övrigt.

Känner mig som en farbror men kan lika gärna bero på att de är relativt nätta och jag är ovan. Måste fixa tunnare strumpor också :)

Känner igen mig starkt från när jag började använda Tassel Loafers - som förvisso är lite ledigare - istället för seglarskor som Go-To sommarskorna. Man vänjer sig och de flesta bryr sig (tyvärr) inte om vad man har på fötterna. Med tanke på din övriga skogarderob känns dessutom inte Pennys som ett alltför stort kliv.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tyckte skinnet såg rätt billigt ut men det kanske är bilderna som luras. Jag är lite skeptisk till kvaliteten iaf.
 

Lindrothh

Cartier
Min första tanke var som er andra, lite konstig form. Men tyckte de såg rätt bra ut ”on feet” så jag drog hem ett par för att se hur de ser ut och känns i verkligheten. Blir nog en klassisk hit or miss, priset var ju bra:)
 
Topp