Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag fick precis tipset Av @Taisto att Skoservice i Örebro har 30 % på Crockett & Jones m.fl. In och fynda!
TLB Mallorca!Hej,
Är ute efter ett par rimligt prissatta bruna alt. mörkt bruna split toe derbies.
De ska funka typ året om, så gummisula är krav, likaså normal bredd på lästen.
Tittat lite på Loake Acton samt Meermins Norwegian sedan tidigare, men vad finns det mer för nytt i prisklass upp till 4000 kr..? Vad säger ni som faktiskt kan nåt?
TLB Mallorca!
Neutralt, både vax och kräm.@grodslukarenx
Tack som fan för tipset, blev en beställning på ett par nu. Köpte på mig lite kräm också, Saphir med nyans Havana så får vi se hur det lirar. Vad använder du för nyans på dina här ovan?
Slutning? Kollat typ Belgian shoes från diverse märken?Hola!
Är på jakt efter ett par schyssta mockaloafer (brun, beige, blå - gärna penny) med aningen tunnare sula (ej bilskor).
Uppskattar lite högre slutning för att (gud förbjude!) kunna ha med strumpor, samtidigt tillräckligt casual för att bära med ett par snygga jeans eller chinos...
Finns de?
Ja eller vad man nu skall kalla det. D v s att de är skurna lite högre upp och blottar mindre fot.Slutning? Kollat typ Belgian shoes från diverse märken?
Förstår, tycker low vamp är snyggare med strumpor personligen.Ja eller vad man nu skall kalla det. D v s att de är skurna lite högre upp och blottar mindre fot.
Tack, snyggt. Föredrar nog penny...
Durksydd? Ger väl en nättare och smidigare sula?Förstår inte vad du menar med "tunnare sula".
Förstår, tycker low vamp är snyggare med strumpor personligen.
Låter som att du vill ha ett par vanliga loafers? Förstår inte vad du menar med "tunnare sula". Kolla skolyx loafersutbud, vanliga pennys, ganska hög vamp och normal sula.
Så är det ju! Då tycker jag @L.A.P ska kolla Velasca, de durksyr sina loafers vad jag vet.Durksydd? Ger väl en nättare och smidigare sula?
Tack, riktigt fint!Så är det ju! Då tycker jag @L.A.P ska kolla Velasca, de durksyr sina loafers vad jag vet.
Jag hade ett par Clark's med crepesulor för ett par år sedan. Snygga och sköna men - och detta är ett stort men - när de blir lite slitna och du går på släta och blöta underlag (tänk tvättad fransk strandpromenad i blank sten/betong eller regnblöta sulor på marmorgolv) då blir de glashala. Jag slog kullerbytta mer än en gång och skickade av skorna till slut.Crepesulor... åsikter? Aldrig ägt ett par men funderar på ett par boots på crepesula. Läst lite olika tänkar och tyckanden om det.
Kan säkert variera mellan olika tillverkare. Men min erfarenhet av Crepesulor är att de är betydligt bekvämare att gå i än random lädersula/gummisula. Problemet med denna sula är att de är svårare att ersätta (de är inte randsydda eller liknande) och att de "gnäller" på vissa typer av underlag. Har aldrig upplevt det som @Exekys säger att de skulle bli "glashala", men å andra sidan befinner jag mig sällan på en "tvättad fransk strandpromenad". Jag skulle säga att de normalt sett har bättre grepp på de flesta underlag jämfört med t ex lädersula och dainitesula!Crepesulor... åsikter? Aldrig ägt ett par men funderar på ett par boots på crepesula. Läst lite olika tänkar och tyckanden om det.
Det var bara ett exempel, HelgeKan säkert variera mellan olika tillverkare. Men min erfarenhet av Crepesulor är att de är betydligt bekvämare att gå i än random lädersula/gummisula. Problemet med denna sula är att de är svårare att ersätta (de är inte randsydda eller liknande) och att de "gnäller" på vissa typer av underlag. Har aldrig upplevt det som @Exekys säger att de skulle bli "glashala", men å andra sidan befinner jag mig sällan på en "tvättad fransk strandpromenad". Jag skulle säga att de normalt sett har bättre grepp på de flesta underlag jämfört med t ex lädersula och dainitesula!
De "plockar" också upp mer skit på utsidan av sulan än normalt (under förutsättningen att det är en ljus sula) vilket är nästan omöjligt att få bort!
Det var bara ett exempel, Helge
Jag hade ett par Clark's med crepesulor för ett par år sedan. Snygga och sköna men - och detta är ett stort men - när de blir lite slitna och du går på släta och blöta underlag (tänk tvättad fransk strandpromenad i blank sten/betong eller regnblöta sulor på marmorgolv) då blir de glashala. Jag slog kullerbytta mer än en gång och skickade av skorna till slut.
Kan säkert variera mellan olika tillverkare. Men min erfarenhet av Crepesulor är att de är betydligt bekvämare att gå i än random lädersula/gummisula. Problemet med denna sula är att de är svårare att ersätta (de är inte randsydda eller liknande) och att de "gnäller" på vissa typer av underlag. Har aldrig upplevt det som @Exekys säger att de skulle bli "glashala", men å andra sidan befinner jag mig sällan på en "tvättad fransk strandpromenad". Jag skulle säga att de normalt sett har bättre grepp på de flesta underlag jämfört med t ex lädersula och dainitesula!
De "plockar" också upp mer skit på utsidan av sulan än normalt (under förutsättningen att det är en ljus sula) vilket är nästan omöjligt att få bort!
Kan bara flika in och säga att Astorflex, modellen Greenflex, är riktigt mycket "bang for the buck" om man vill prova på. Själv är jag ett fan av ökenkängor.Tack för input, boys! Uppskattas!
Om du vill ge skenet av att du är 50-65 och arbetar på kommunen, kör strumpor.Kan bara flika in och säga att Astorflex, modellen Greenflex, är riktigt mycket "bang for the buck" om man vill prova på. Själv är jag ett fan av ökenkängor.
Till något annat. Vad anser vi här om att bära Loafers med strumpor och jeans/ chinos? Jag är ständigt tudelad. Ibland tycker jag det är svinkoolt, ibland kräks jag lite i munnen...
Lyssna inte på det här. Det är klart du ska köra strumpor!Om du vill ge skenet av att du är 50-65 och arbetar på kommunen, kör strumpor.
Haha, tackar. Kör du strumpor?Lyssna inte på det här. Det är klart du ska köra strumpor!
Haha, jo lite så många dagar. Andra dagar känns det lite mer lagom nonchalant sådär. Kan ju tillägga att jag knappt kommit halvvägs till att fylla gubbe så anställning på kommunen tror nog ingen ändå.Om du vill ge skenet av att du är 50-65 och arbetar på kommunen, kör strumpor.
Hundra procent snurrig kommentar.Om du vill ge skenet av att du är 50-65 och arbetar på kommunen, kör strumpor.
Fifty-fifty shades of...grey, beige, brown...Förlåt för att vara nedslående men den där kombinationen hade jag inte burit. Gillar skorna dockHundra procent snurrig kommentar.