nobblan
Basic
Försökte kolla mina, men hittar ingen storlek på dem..
Haha rackarns, tack ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Försökte kolla mina, men hittar ingen storlek på dem..
Har några par, och ja! Känns som att det tar ett par år innan de är sköna att gå i..Har ett par Arigato sneakers. Är det någon mer än jag som upplever att skorna är väldigt hårda i hälen? Det känns som kanten på skorna ligger i och skär in på hälsenan.
Skulle kolla på Loake, Löf & Tung och Carmina. Vet dock inte om de har något som stämmer in på alla dina specs.Jag vill utöka skogarderoben med ett par derbys m brouge-mönster och gummisula i mellanbrun mocka. Dessa checkar alla boxar men jag är (kanske felaktigt?) tveksam till kvalitén, har i princip bara C&J i övrigt. Vad finns det för alternativ upp till ca 5 k?
Jag körde dessa som MTO från TLB via Skolyx.Jag vill utöka skogarderoben med ett par derbys m brouge-mönster och gummisula i mellanbrun mocka. Dessa checkar alla boxar men jag är (kanske felaktigt?) tveksam till kvalitén, har i princip bara C&J i övrigt. Vad finns det för alternativ upp till ca 5 k?
Bara välj något från Skolyx, de har mycket som passar i din prisklass och allt de säljer är bra skor för sitt pris. Nämnt ovan så är TLB bra, har själv ett par artista som för sina pengar har hög finish och materialval.Jag vill utöka skogarderoben med ett par derbys m brouge-mönster och gummisula i mellanbrun mocka. Dessa checkar alla boxar men jag är (kanske felaktigt?) tveksam till kvalitén, har i princip bara C&J i övrigt. Vad finns det för alternativ upp till ca 5 k?
Skulle säga att du inte hittar något bättre i den prisklassen! Jag äger ett par Berwick och det är helt OK skor, men långt ifrån bra. Jag fick t ex be skomakaren sy fast fodret på insidan av skon. Det syns direkt att det är lågbudgetmocka på skon då det direkt blir fula veck på tåpartiet. Men för 750 riksdaler är det väl inte mycket att fundera på om man gillar skomodellen!Några tankar kring Berwick Ellis? Halva priset hos Lester just nu, 750 kr känns ju som ett rätt bra pris?
Berwick 1707 Ellis 5094-Conac Suede skor – Skor online - Lester Skor Online
Köp Berwick 1707 Ellis 5094-Conac Suede hos Lester Skor online. Vi erbjuder Berwick 1707 Ellis 5094-Conac Suede och utvalda märkesskor. Lester Skor erbjuder fri frakt och säker betalning.www.lester.se
BäckmansTjena, är ganska nyinflyttad till Stockholm och tänkte se om någon har tips på en bra skomakare (vasastan/norrmalm)? Har säkert kommit upp tidigare men frågar igen.
Tjena, är ganska nyinflyttad till Stockholm och tänkte se om någon har tips på en bra skomakare (vasastan/norrmalm)? Har säkert kommit upp tidigare men frågar igen.
Tack för input! Har vanligtvis 43. Enda dom har i 42,5 är blå varianten som inte ser så dum ut heller. Kanske slår till på dom! Inga 43or kvar i lager dock, i någon färg alls.Skulle säga att du inte hittar något bättre i den prisklassen! Jag äger ett par Berwick och det är helt OK skor, men långt ifrån bra. Jag fick t ex be skomakaren sy fast fodret på insidan av skon. Det syns direkt att det är lågbudgetmocka på skon då det direkt blir fula veck på tåpartiet. Men för 750 riksdaler är det väl inte mycket att fundera på om man gillar skomodellen!
Jag har ägt två par Berwick, och bägge gånger har jag gått ner en halvstorlek. Andra kanske har liknande eller avvikande erfarenhet?
Det par jag har kvar:
Varierar beroende på läst, vissa är ganska rymliga (tex Capital)Hur är Loake i storlekarna? Brukar ha storlek 42,5/43, tror ni en 8:a funkar?
Tack för svar! Det är Last Capital / F Fitting (standard width)Varierar beroende på läst, vissa är ganska rymliga (tex Capital)
42.5-43 är vanligtvis UK 8.5-9
(Om du nu inte ref. till 42.5-43 i sneakers från tex Nike eller liknande då det imo brukar vara väldigt små vs ”klassiska” skor)
Troligen är stl 8 för liten om du normalt drar 8.5-9 i andra klassiska märken. Men våra fötter ärTack för svar! Det är Last Capital / F Fitting (standard width)
Tror egentligen jag skulle behöva en 8,5 men finns bara 8 kvar på rean. Testar att klicka hem, är ju fri frakt och retur.
Mycket bra! Det kan inte bara vara jag som upplever att vi ser alldeles för lite Monkey Boots på fötterna på folk i vår vardag!Slog precis till på ett par monkey boots från Fracap på Lesters rea.
Förra vintern köpte jag exakt samma modell i ljusbrunt på Lester-rean och gillade dom skarpt, så kände att ett par till kunde sitta fint!
Kan inte påstå att jag direkt ser några alls där ute. Jag gillar stilen. Riktigt bra, rejäla kängor för vintern också, utan att dom känns klumpiga. Funkar utmärkt höst till vår!Mycket bra! Det kan inte bara vara jag som upplever att vi ser alldeles för lite Monkey Boots på fötterna på folk i vår vardag!
Nej, precis. Jag ser heller inga alls i min vardag förutom mina egna då (på bild nedan). Just därför blev jag lite extra förtjust när du visade upp dina kängor! Monkey Boots verkar vara en ytterst förbisedd modell, inte bara här, utan även i vår vardag! Lite synd, kan jag tycka!Kan inte påstå att jag direkt ser några alls där ute. Jag gillar stilen. Riktigt bra, rejäla kängor för vintern också, utan att dom känns klumpiga. Funkar utmärkt höst till vår!
Så är det! Här är mitt andra par Fracap som jag köpte i februari 2020:Nej, precis. Jag ser heller inga alls i min vardag förutom mina egna då (på bild nedan). Just därför blev jag lite extra förtjust när du visade upp dina kängor! Monkey Boots verkar vara en ytterst förbisedd modell, inte bara här, utan även i vår vardag! Lite synd, kan jag tycka!
Nu får jag säkert mothugg, men jag har väl ett 15-tal par skor som jag blandar skoblock i, smala som tjocka och jag har inte märkt att formen gjort någon skillnad. Inte mer än att den pressar isär skon i längsled, vilket alla skoblock gör. Då är det nog viktigare att sätta iden direkt när du tar av dig skon, än skoblockets form. De du har kommer att bevara skons form i många år. Vårda skon och använd dem inte varje dag. Låt dem vila.Hej! Är ny på det här med skor (vilket ni kanske snart kommer att märka ) .
Har köpt mina första skoblock men är inte riktigt säker på passformen. Har ett par chukkaboots från Astorflex, de är väldigt breda framtill och jag tycker att skoblocken är mer åt det spetsiga hållet. Kommer dessa att funka bra ändå eller bör jag hitta några som följer skons form bättre? Isåfall kom gärna med förslag!
Tack för svar! Är lite orolig att skoblocket inte kommer att fylla ut hela skon utan mer spetsa en liten yta. Men jag litar på dina ord och använder dessa, i värsta fall får det bli en lärdom inför framtiden.Nu får jag säkert mothugg, men jag har väl ett 15-tal par skor som jag blandar skoblock i, smala som tjocka och jag har inte märkt att formen gjort någon skillnad. Inte mer än att den pressar isär skon i längsled, vilket alla skoblock gör. Då är det nog viktigare att sätta iden direkt när du tar av dig skon, än skoblockets form. De du har kommer att bevara skons form i många år. Vårda skon och använd dem inte varje dag. Låt dem vila.
Hej! Är ny på det här med skor (vilket ni kanske snart kommer att märka ) .
Har köpt mina första skoblock men är inte riktigt säker på passformen. Har ett par chukkaboots från Astorflex, de är väldigt breda framtill och jag tycker att skoblocken är mer åt det spetsiga hållet. Kommer dessa att funka bra ändå eller bör jag hitta några som följer skons form bättre? Isåfall kom gärna med förslag!