• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Har ett par open walk-liknande skor från Santoni. Är sugen på motsvarande summer walk. Någon som har tips på något? Loro pianas variant känns väl saftig.
andrea ventura känner jag till.
Kanske kan vara ett alternativ, men kostar lite...

 

POO

Panerai
Har en lucka i min sko-garderob: en riktigt mångsidig derby. Sedan tidigare finns känga men nu söker jag en klassisk derby. Den får gärna ha brougemönster. Förslag på modell och färg mottages tacksamt. Budgeten är inte stenhård men typ 4k? Har flera olika par skor från bla Loake sedan tidigare och deras capital-läst sitter finfint på mig i storlek 9.5. Har inte bråttom med inköpet, tänker att det vore kul att ha dem när hösten rullar in om några månader..
Ett förslag kan ju vara att se vad loake har på capital-lästen tänker jag?
 

Btotheb

Omega
Alltid härligt att stuva undan kängorna och plocka fram loafersen för året!

Till nästa höst får ett par nya chukkas inhandlas, de gamla var en halv storlek för små och har skänkts bort. Eventuellt också ett par single monks.


B4FBD64B-0204-470C-9DFF-101CD6673249.jpeg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Beställt RM Williams från Boots Online, och har nu väntat 16 veckor på leverans!:confused:
De har varit riktigt dåliga på att kommunicera med mig som kund, och det har varit svårt att få någon information om beräknad leveranstid.
Ett par var inte en lagerprodukt, och skulle ta längre tid att leverera, men nu är vi ca 4 veckor över tid, och det kommer att ta minst två veckor till innan de ens lämnar Australien.
Jag har handlat via dom tidigare, och varit nöjd, men det känns som något ändrats till det sämre.
Bara en heads-up för er som går i köptankar på RM Williams...köper ni från Boots Online, så kan det ta lååååång tid!
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Funderar över skovård för vita skinnsneakers, hur underhålls dessa bäst över tid för att inte lädret skall torka ut och utan att missfärga skorna? Tips på produkter tas tacksamt emot
99FF6939-CC6B-4A27-8FA5-28D708D04669.jpeg
 
Senast ändrad:

KPEI

Omega
2-Faktor
Beställt RM Williams från Boots Online, och har nu väntat 16 veckor på leverans!:confused:
De har varit riktigt dåliga på att kommunicera med mig som kund, och det har varit svårt att få någon information om beräknad leveranstid.
Ett par var inte en lagerprodukt, och skulle ta längre tid att leverera, men nu är vi ca 4 veckor över tid, och det kommer att ta minst två veckor till innan de ens lämnar Australien.
Jag har handlat via dom tidigare, och varit nöjd, men det känns som något ändrats till det sämre.
Bara en heads-up för er som går i köptankar på RM Williams...köper ni från Boots Online, så kan det ta lååååång tid!

Är det på grund av någon speciell modell eller sparar du en slant? Verkar inte varit värt besväret.

Självsäkert av dem.

Ouch tråkigt tur att jag har några par. Lär nog aldrig köpa ett par igen.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Är det på grund av någon speciell modell eller sparar du en slant? Verkar inte varit värt besväret.



Ouch tråkigt tur att jag har några par. Lär nog aldrig köpa ett par igen.
Handlat av dom tidigare och det har gått bra, och varit bra priser.
Hur som helst lär det nog inte bli fler gånger p g a dålig leveranssäkerhet och kass kundkommunikation.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Självsäkert av dem.
Ja, det var ett tråkigt besked (fick veta det från ett mejl från Herring Shoes för några veckor sen). Jag gillar Church's (har fyra par) men inte till dessa nya priser. Trist!
 
Hej alla!

Jag kan absolut ingenting om skor och är i desperat behov av era råd. Jag är på jakt efter ett par nya skor men lyckas själv inte hitta tag i vad jag söker.

Önskemål:
Hög kvalitet
Vuxet men inte uppklätt
Lågskor
Snörning. Inga loafers
Klassisk stil. Inga modeskor
Finns att köpa i butik i Stockholm. Så jag kan prova
 

Blyfot

Cartier
Hej alla!

Jag kan absolut ingenting om skor och är i desperat behov av era råd. Jag är på jakt efter ett par nya skor men lyckas själv inte hitta tag i vad jag söker.

Önskemål:
Hög kvalitet
Vuxet men inte uppklätt
Lågskor
Snörning. Inga loafers
Klassisk stil. Inga modeskor
Finns att köpa i butik i Stockholm. Så jag kan prova
Kolla hos Grafford i Stockholm som har ett stort utbud av Crockett & Jones. De har många lågskor i både mindre formell och formell stil.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej alla!

Jag kan absolut ingenting om skor och är i desperat behov av era råd. Jag är på jakt efter ett par nya skor men lyckas själv inte hitta tag i vad jag söker.

Önskemål:
Hög kvalitet
Vuxet men inte uppklätt
Lågskor
Snörning. Inga loafers
Klassisk stil. Inga modeskor
Finns att köpa i butik i Stockholm. Så jag kan prova
Typ alla bruna oxfords/ dressade derbies som finns från respektabla tillverkare? Skoaktiebolaget, Grafford och Loake har fysiska affärer i Stockholm. :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Hej alla!

Jag kan absolut ingenting om skor och är i desperat behov av era råd. Jag är på jakt efter ett par nya skor men lyckas själv inte hitta tag i vad jag söker.

Önskemål:
Hög kvalitet
Vuxet men inte uppklätt
Lågskor
Snörning. Inga loafers
Klassisk stil. Inga modeskor
Finns att köpa i butik i Stockholm. Så jag kan prova
Crockett and Jones Pembroke är en klassiker som alltid fungerar :)
Finns att testa på de flesta ställen som har crockett.

 

Btotheb

Omega
Hej alla!

Jag kan absolut ingenting om skor och är i desperat behov av era råd. Jag är på jakt efter ett par nya skor men lyckas själv inte hitta tag i vad jag söker.

Önskemål:
Hög kvalitet
Vuxet men inte uppklätt
Lågskor
Snörning. Inga loafers
Klassisk stil. Inga modeskor
Finns att köpa i butik i Stockholm. Så jag kan prova

Håller med föregående skribenter att Crockett gör fantastiska skor, och kan nästan kallas billiga för vad man får. Dock är 5-6000 mycket att lägga som ”nybörjare”.

Om jag vore du hade jag gått till en butik med skor i instegsklassen för 2-3000 (typ Loake, skoaktiebolaget) och hellre köpt två par. Inga skor mår bra av att användas två dagar i rad så då håller de längre dessutom. Glöm inte skoblock.
 

tossefar

Cartier

Btotheb

Omega
Funderar starkt på dessa. Vill ha något för dom allra varmaste dagarna på kontoret. Jag jobbar för närvarande som konsult och älskar Excel, ska tilläggas.

Vad tycker ni?


Om man inte har något snällt att säga ska man hålla tyst sade mamma, men eftersom du nu frågar så tycker jag skorna är fullständigt anskrämliga. Ser ju ut som en avsågad konsultdoja och bör dessutom vara riktigt obekväma att gå i. Får ett skoblock av fem möjliga från mig.
 

L.A.P

Omega
Funderar starkt på dessa. Vill ha något för dom allra varmaste dagarna på kontoret. Jag jobbar för närvarande som konsult och älskar Excel, ska tilläggas.

Vad tycker ni?

Go for it! Så skeva att det säkert kan bli ballt med ett par neutrala grå eller blå strumpor.
 
Topp