• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Kolla hos Grafford i Stockholm som har ett stort utbud av Crockett & Jones. De har många lågskor i både mindre formell och formell stil.

Typ alla bruna oxfords/ dressade derbies som finns från respektabla tillverkare? Skoaktiebolaget, Grafford och Loake har fysiska affärer i Stockholm. :)

Crockett and Jones Pembroke är en klassiker som alltid fungerar :)
Finns att testa på de flesta ställen som har crockett.


Håller med föregående skribenter att Crockett gör fantastiska skor, och kan nästan kallas billiga för vad man får. Dock är 5-6000 mycket att lägga som ”nybörjare”.

Om jag vore du hade jag gått till en butik med skor i instegsklassen för 2-3000 (typ Loake, skoaktiebolaget) och hellre köpt två par. Inga skor mår bra av att användas två dagar i rad så då håller de längre dessutom. Glöm inte skoblock.
Tusen tack för tipsen! Ovärderligt!
Nu vet jag i vilken ände jag ska börja leta. Jag lovar att återkomma med bild på resultatet.
 

escozez

Omega
Cordovan state of mind
39022B99-49FB-48B0-9EBF-F6A0E295318B.jpeg
 
F4EED7DF-8B8B-436E-8F97-FE3A4E96627C.jpeg

Riktigt tråkig nyhet. Köpt alla mina C&J där under flera år. Uppskattade butiken och framförallt den äldre lagom excentriske säljaren.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
F4EED7DF-8B8B-436E-8F97-FE3A4E96627C.jpeg

Riktigt tråkig nyhet. Köpt alla mina C&J där under flera år. Uppskattade butiken och framförallt den äldre lagom excentriske säljaren.
Väldigt tråkigt. Planerade att handla där imorgon...

/B
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Funderar över skovård för vita skinnsneakers, hur underhålls dessa bäst över tid för att inte lädret skall torka ut och utan att missfärga skorna? Tips på produkter tas tacksamt emot
99FF6939-CC6B-4A27-8FA5-28D708D04669.jpeg

Ska absolut inte utge mig för att vara expert på området, men själv kör jag med Shoe shames produkter. Tycker de funkar bra!

Finns att beställa på bla. Skolyx.
 

Josa

Omega
2-Faktor
F4EED7DF-8B8B-436E-8F97-FE3A4E96627C.jpeg

Riktigt tråkig nyhet. Köpt alla mina C&J där under flera år. Uppskattade butiken och framförallt den äldre lagom excentriske säljaren.

Väldigt tråkigt. Planerade att handla där imorgon...

/B
Håller med om väldigt tråkigt, såg detta på min LinkedIn imorse.
Den enes död osv...

Screenshot 2021-05-03 at 09.09.51.png
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tråkigt :(

Någon som vart i butiken och kan återkoppla om utbudet?

Fanns ändå en hel del. Även i ”normala” storlekar. Jag köade i typ 40-50 min innan öppning... Väldigt lång kö när jag gick därifrån också. Terminalen låg nere så det kan vara värt att ta ut kontanter ifall.

Jag köpte ett par svarta Boston. Bra beater för 2500 kr...

Finns även lite skovård och strumpor.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Fanns ändå en hel del. Även i ”normala” storlekar. Jag köade i typ 40-50 min innan öppning... Väldigt lång kö när jag gick därifrån också. Terminalen låg nere så det kan vara värt att ta ut kontanter ifall.

Jag köpte ett par svarta Boston. Bra beater för 2500 kr...

Finns även lite skovård och strumpor.

Köade själv i cirka 90 minuter. Fanns tyvärr knappt något kvar i min storlek (8,5). Var främst ute efter ett par svarta Cavendish, men tydligen försvann alla tassels direkt vid öppning fick jag höra. :/
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Köade själv i cirka 90 minuter. Fanns tyvärr knappt något kvar i min storlek (8,5). Var främst ute efter ett par svarta Cavendish, men tydligen försvann alla tassels direkt vid öppning fick jag höra. :/

Segt! Jag har 7-7,5. Fanns några Cavendish kvar i min storlek vid kl 11 men har ett par bruna och svarta mocka redan.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Köp alert: Alden x J.Crew Longwing Suede strl US 10 (lär mostvara 43,5 ish). Skorna är nya och det ska inte tillkomma någon importavgift vid köp genom Marrkt.


MKT-1020-JSP-051_2050x.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kanske kan vara ett alternativ, men kostar lite...

Mycket bra tips, har någon tips på liknande men som kostar Max 2k? Dvs höga loafers.
1C7A975A-E1B3-43CE-B2EF-24098E88E4AA.jpeg


Beställde hem de låga Ecco loafersen som det tipsat om i tråden men gillade inte den markanta sömmen och extremt vita sulan.
 

Txistorra

Omega
Söker råd av er som troligtvis har lite bättre koll på utbudet. Jag letar efter ett par halvdressade skor att ha till vardags under vår och sommar, men hittar inte riktigt rätt. Kraven är att det ska vara lågskor, inte sneakers, inte båtskor och inte ökenkängor. Loafers har jag ett par stycken.

Skicka era bästa tips, högt som lågt!

Följande modeller har jag övervägt men känner inte att någon är helt hundra.
589DE48E-E26B-4593-8AC7-DC53C9FD5515.jpeg
A2F62A07-0E3C-4C67-A391-A01FFEB16643.jpeg
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Söker råd av er som troligtvis har lite bättre koll på utbudet. Jag letar efter ett par halvdressade skor att ha till vardags under vår och sommar, men hittar inte riktigt rätt. Kraven är att det ska vara lågskor, inte sneakers, inte båtskor och inte ökenkängor. Loafers har jag ett par stycken.

Skicka era bästa tips, högt som lågt!

Följande modeller har jag övervägt men känner inte att någon är helt hundra.
589DE48E-E26B-4593-8AC7-DC53C9FD5515.jpeg
A2F62A07-0E3C-4C67-A391-A01FFEB16643.jpeg
Nu vet jag inte vilken budget du har men kan slå ett slag för Crockett & Jones Pembroke. Kommer hålla 7 evigheter och snygga till allt från business till Casual.
Sen finns billigare alternativ av denna typ. Tex Loake Badminton 2 :)

 
Nu vet jag inte vilken budget du har men kan slå ett slag för Crockett & Jones Pembroke. Kommer hålla 7 evigheter och snygga till allt från business till Casual.
Sen finns billigare alternativ av denna typ. Tex Loake Badminton 2 :)

Lite väl bastanta för sommarbruk, imo. Speciellt med dainitesula!
Jag skulle föreslå mockaoxfords på lädersula!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Söker råd av er som troligtvis har lite bättre koll på utbudet. Jag letar efter ett par halvdressade skor att ha till vardags under vår och sommar, men hittar inte riktigt rätt. Kraven är att det ska vara lågskor, inte sneakers, inte båtskor och inte ökenkängor. Loafers har jag ett par stycken.

Skicka era bästa tips, högt som lågt!

Följande modeller har jag övervägt men känner inte att någon är helt hundra.
589DE48E-E26B-4593-8AC7-DC53C9FD5515.jpeg
A2F62A07-0E3C-4C67-A391-A01FFEB16643.jpeg
Har du storlek 44 tycker jag att du ska slå till på de här som @christian-h tipsade om lite högre upp: https://www.marrkt.com/collections/clearance/products/alden-x-j-crew-longwing-suede-bluchers#close
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har du storlek 44 tycker jag att du ska slå till på de här som @christian-h tipsade om lite högre upp: https://www.marrkt.com/collections/clearance/products/alden-x-j-crew-longwing-suede-bluchers#close
Det är väldigt märkligt att skorna fortfarande är osålda. Jag minns inte om jag skrev det, men vid köp genom Marrkt (UK) blir det ingen moms- eller tullavgift, i och med att det är begagnade varor det handlar om. Om det är helt legit eller inte ska jag låta vara osagt. Marrkt skriver ner värdet på grejerna.
 
Topp