Håller med, men det är min storlek i Aldens Barrie-läst och jag har inte heller köpt dem... Läste Markkts försäkran om tullfrihet men visste inte om man kunde lita på det. Har köpt beg saker på eBay från UK men det blir lika mycket moms på dem. Kan kanske bero på att det inte varit tydligt deklarerat som beg, men jag tycker att det borde vara känt i eBay-kretsar i så fall, har ju rimligen stor betydelse för brittiska säljare. Om Markkt deklarerar lägre värde funkar det ju, men låter som en konstig (och olaglig) lösning. Nån som har praktisk erfarenhet?Det är väldigt märkligt att skorna fortfarande är osålda. Jag minns inte om jag skrev det, men vid köp genom Marrkt (UK) blir det ingen moms- eller tullavgift, i och med att det är begagnade varor det handlar om. Om det är helt legit eller inte ska jag låta vara osagt. Marrkt skriver ner värdet på grejerna.
Edit: insåg nu att ”skriva ner” nog betyder att de drar av brittisk moms, det låter ju rimligare. Är det det momsfria priset vi ser på deras hemsida? Så är det på t ex Real McCoys webshop.