• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Fick hem dojjorna idag. Perfekta sommarskodon! Blir ett bra tillskott till sommarskogarderoben.:) Återigen, tack för tipset Grafton!👍
20210621_144243- 000000000000000001756+++++++++.jpg
20210621_145425-00000000000000000000000000000000000000000000000056.jpg
Snabb leverans! Grymma skor, jag är riktigt avundsjuk! Perfekt färgpalett, fångar skornas ”själ” på pricken tycker jag. ”Crazy”-blandningen eliminerar doften av gammal journalfilm, om du förstår vad jag menar 🙂
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Snabb leverans! Grymma skor, jag är riktigt avundsjuk! Perfekt färgpalett, fångar skornas ”själ” på pricken tycker jag. ”Crazy”-blandningen eliminerar doften av gammal journalfilm, om du förstår vad jag menar 🙂
Ja, det blir ju en modern mer samtida tappning på en gammal klassiker. Sen tycker ju jag alltid att det är kul med lite färger. Är en riktigt lyckad sko i mina ögon. Även om jag inte är främmande för att bära skor som skulle kunna synas i gamla journalfilmer.:)
 
Hej! Glad midsommar! Har kollat på lite dressade sneakers, kört med Skolyx egna. Vad säger ni om kvaliteten hos Sweyd alt. Morjas?
 

gurta_g

Cartier
Hej! Glad midsommar! Har kollat på lite dressade sneakers, kört med Skolyx egna. Vad säger ni om kvaliteten hos Sweyd alt. Morjas?
Har ett par Sweyd som har används rullande i 6 år. Mönstret på gummisulan är slut men stommen håller ihop och mockan är fortfarande fräsch. Skorna blir bara skönare med åren, upplevde dom som stela i början. Kommer knipa ett par likadana när det blir hål i sulan.
 
Har ett par Sweyd som har används rullande i 6 år. Mönstret på gummisulan är slut men stommen håller ihop och mockan är fortfarande fräsch. Skorna blir bara skönare med åren, upplevde dom som stela i början. Kommer knipa ett par likadana när det blir hål i sulan.
Tack bra input. Även mina Skolyx var lite stela. Är ju flera saker som gör att de känns som bra kvalitet. Ska helt klart testa! Får se vad jag hamnar storleksmässigt.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ja, det blir ju en modern mer samtida tappning på en gammal klassiker. Sen tycker ju jag alltid att det är kul med lite färger. Är en riktigt lyckad sko i mina ögon. Även om jag inte är främmande för att bära skor som skulle kunna synas i gamla journalfilmer.:)
Härmapa checking in. Vet ju inte ett skit om skor, men dessa föll jag pladask för. Känns som grymt bra kvalitet också...
642DFA6A-ABA2-4A22-A95B-CC2D0C88B19B.jpeg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Härmapa checking in. Vet ju inte ett skit om skor, men dessa föll jag pladask för. Känns som grymt bra kvalitet också...
642DFA6A-ABA2-4A22-A95B-CC2D0C88B19B.jpeg
Kul att kunna bidra till galenskapen! Synd att 44orna är slut sedan länge…

Edit: lär dig knyta skorna ordentligt N-A…😘
 
Senast ändrad:
Vad är panelens omdöme om lazy man’s? Har aldrig testat själv och vet inte riktigt vad jag tycker.

3FF4B29C-50FB-470A-A26B-0B7669591353.jpeg
Till rätt klädsel, absolut! Rockar du t.ex. kritstrecksrandig kostym till, kör på! Annars kan det vara lite knepigt att få till, i mitt tycke! Inget jag själv skulle bära. A. Meccariello och Gaziano & Girling har riktigt trevliga Lazyman-modeller om du är sugen på ett par!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Till rätt klädsel, absolut! Rockar du t.ex. kritstrecksrandig kostym till, kör på! Annars kan det vara lite knepigt att få till, i mitt tycke! Inget jag själv skulle bära. A. Meccariello och Gaziano & Girling har riktigt trevliga Lazyman-modeller om du är sugen på ett par!

Var mest allmänt nyfiken på om någon använde skotypen. Är nog inte på g gällande lazy mans för egen del, men tack för tipset! :)
 

Gyrgen

Omega
Sitter och lurar på vilka skor jag ska köpa, Första "riktiga" skorna skall inhandlas.
Budget är max 2.500kr
Har kollat på:
101198 - BLACK CALF - E – Meermin Shoes
Skolyx black plain cap toe oxford
Äppelviken Black Calf – Myrqvist

Läst att Meermin skulle vara otroligt hårda. Har inte hört något negativt om Skolyx.
Jag har bara hört gott om Myrqvist, men gillar egentligen inte modellen då jag tycker den har för rak tå. Deras Arvika modell ser schysst ut men lite för tråkig för mig.

Har jag missat något fabrikat, om inte - vilka hade ni rekommenderat?

Myrqvist
200331_Myrqvist_CS_2687.jpg

Meermin
ccc_share_SharedFolderSU01_MER_SBO_MEERMIN_Bitmaps_M2_10119810190000SE-2_1c3a79ad-4e28-49f3-9f...jpg

Skolyx
skolyx-svart-plain-cap-toe-oxford.jpg
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Sitter och lurar på vilka skor jag ska köpa, Första "riktiga" skorna skall inhandlas.
Budget är max 2.500kr
Har kollat på:
101198 - BLACK CALF - E – Meermin Shoes
Skolyx black plain cap toe oxford
Äppelviken Black Calf – Myrqvist

Läst att Meermin skulle vara otroligt hårda. Har inte hört något negativt om Skolyx.
Jag har bara hört gott om Myrqvist, men gillar egentligen inte modellen då jag tycker den har för rak tå. Deras Arvika modell ser schysst ut men lite för tråkig för mig.

Har jag missat något fabrikat, om inte - vilka hade ni rekommenderat?

Myrqvist
200331_Myrqvist_CS_2687.jpg

Meermin
ccc_share_SharedFolderSU01_MER_SBO_MEERMIN_Bitmaps_M2_10119810190000SE-2_1c3a79ad-4e28-49f3-9f...jpg

Skolyx
skolyx-svart-plain-cap-toe-oxford.jpg
Har inte provat de du nämner så kan inte uttala mig om dem.

Övriga i den prisklassen kanske kan vara Berwick och Lesters märke Fiddler? Båda finns hos Lester som ju dessutom har fri frakt och retur.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Sitter och lurar på vilka skor jag ska köpa, Första "riktiga" skorna skall inhandlas.
Budget är max 2.500kr
Har kollat på:
101198 - BLACK CALF - E – Meermin Shoes
Skolyx black plain cap toe oxford
Äppelviken Black Calf – Myrqvist

Läst att Meermin skulle vara otroligt hårda. Har inte hört något negativt om Skolyx.
Jag har bara hört gott om Myrqvist, men gillar egentligen inte modellen då jag tycker den har för rak tå. Deras Arvika modell ser schysst ut men lite för tråkig för mig.

Har jag missat något fabrikat, om inte - vilka hade ni rekommenderat?

Myrqvist
200331_Myrqvist_CS_2687.jpg

Meermin
ccc_share_SharedFolderSU01_MER_SBO_MEERMIN_Bitmaps_M2_10119810190000SE-2_1c3a79ad-4e28-49f3-9f...jpg

Skolyx
skolyx-svart-plain-cap-toe-oxford.jpg
jag tänkte precis säga Loake Aldwych tills jag såg att dom faktiskt ligger en bit över budget, men annars en standard rekommendation när det är cap toe oxford
 
Sitter och lurar på vilka skor jag ska köpa, Första "riktiga" skorna skall inhandlas.
Budget är max 2.500kr
Har kollat på:
101198 - BLACK CALF - E – Meermin Shoes
Skolyx black plain cap toe oxford
Äppelviken Black Calf – Myrqvist

Läst att Meermin skulle vara otroligt hårda. Har inte hört något negativt om Skolyx.
Jag har bara hört gott om Myrqvist, men gillar egentligen inte modellen då jag tycker den har för rak tå. Deras Arvika modell ser schysst ut men lite för tråkig för mig.

Har jag missat något fabrikat, om inte - vilka hade ni rekommenderat?

Myrqvist
200331_Myrqvist_CS_2687.jpg

Meermin
ccc_share_SharedFolderSU01_MER_SBO_MEERMIN_Bitmaps_M2_10119810190000SE-2_1c3a79ad-4e28-49f3-9f...jpg

Skolyx
skolyx-svart-plain-cap-toe-oxford.jpg
Spana in Morjas också.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Sitter och lurar på vilka skor jag ska köpa, Första "riktiga" skorna skall inhandlas.
Budget är max 2.500kr
Har kollat på:
101198 - BLACK CALF - E – Meermin Shoes
Skolyx black plain cap toe oxford
Äppelviken Black Calf – Myrqvist

Läst att Meermin skulle vara otroligt hårda. Har inte hört något negativt om Skolyx.
Jag har bara hört gott om Myrqvist, men gillar egentligen inte modellen då jag tycker den har för rak tå. Deras Arvika modell ser schysst ut men lite för tråkig för mig.

Har jag missat något fabrikat, om inte - vilka hade ni rekommenderat?

Myrqvist
200331_Myrqvist_CS_2687.jpg

Meermin
ccc_share_SharedFolderSU01_MER_SBO_MEERMIN_Bitmaps_M2_10119810190000SE-2_1c3a79ad-4e28-49f3-9f...jpg

Skolyx
skolyx-svart-plain-cap-toe-oxford.jpg
Får man fråga om användningsområdet för skorna?
En svart plain cap toe är så klassiskt det går.
 

Gyrgen

Omega
Har inte provat de du nämner så kan inte uttala mig om dem.

Övriga i den prisklassen kanske kan vara Berwick och Lesters märke Fiddler? Båda finns hos Lester som ju dessutom har fri frakt och retur.
Hittade ett par på rea där! Osäker på storleken men beställer hem och testar, tack för tipset!

Spana in Morjas också.
Dom hade ett par riktigt snygga inom budget, tyvärr inte i min storlek.
Får man fråga om användningsområdet för skorna?
En svart plain cap toe är så klassiskt det går.
Kommer främst användas till kostym, i närtid ett bröllop. Det ser snyggt ut på andra men jag känner mig inte helt bekväm i det av någon anledning.

En fråga till panelen, är det ok med mörkbrun sula på svarta skor till en svart kostym?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Hittade ett par på rea där! Osäker på storleken men beställer hem och testar, tack för tipset!


Dom hade ett par riktigt snygga inom budget, tyvärr inte i min storlek.

Kommer främst användas till kostym, i närtid ett bröllop. Det ser snyggt ut på andra men jag känner mig inte helt bekväm i det av någon anledning.

En fråga till panelen, är det ok med mörkbrun sula på svarta skor till en svart kostym?
Gissar att kostymen är införskaffad redan då du nämner att den är svart?
Klassiskt så brukar en svart kostym mestadels användas på begravning, men går såklart till annat oxå.
Om kostymen inte är inköpt så brukar en mörkblå vara mer gångbart då användningsområdet ökar med den färgen och då passar en mörkbrun sko väldigt bra och den funkar även väldigt bra till andra kläder.

Om du inte är bekväm med en svart cap toe oxford, varför inte titta på ngt annat?
Tror inte att ngn direkt kommer titta snett på dig om du tex har en svart brogue oxford på fötterna, som du även kan använda till andra plagg.
 

Gyrgen

Omega
Gissar att kostymen är införskaffad redan då du nämner att den är svart?
Klassiskt så brukar en svart kostym mestadels användas på begravning, men går såklart till annat oxå.
Om kostymen inte är inköpt så brukar en mörkblå vara mer gångbart då användningsområdet ökar med den färgen och då passar en mörkbrun sko väldigt bra och den funkar även väldigt bra till andra kläder.

Om du inte är bekväm med en svart cap toe oxford, varför inte titta på ngt annat?
Tror inte att ngn direkt kommer titta snett på dig om du tex har en svart brogue oxford på fötterna, som du även kan använda till andra plagg.
Min okunskap lyser igenom, har inga problem med cap-toe, men jag gillar inte myrqvists modell som har en rakare tå.

Både ja och nej :) Det är dresscode mörk kostym, jag har en svart som passar fint. Men funderar på att slå till på en mörkblå kostym. Vad jag förstått bör man undvika mörkbruna skor när det är denna dresscode.
Hittade denna sko men blev osäker då yttersulan är brun.
 

Bilagor

  • FA5986D0-E8E3-44E5-9726-0A1DB5F128E3.jpeg
    FA5986D0-E8E3-44E5-9726-0A1DB5F128E3.jpeg
    20.4 KB · Visningar: 27
Topp