Har precis likadana (fast i 9,5) och det är redan från början en prisvärd sko tycker jag. Finns elegantare såklart men då får du nog lägga nästan det dubbla. Du kommer kunna ha dem mååånga år, slå till
Vad sägs? Värt att slå till?
/c
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har precis likadana (fast i 9,5) och det är redan från början en prisvärd sko tycker jag. Finns elegantare såklart men då får du nog lägga nästan det dubbla. Du kommer kunna ha dem mååånga år, slå till
Vad sägs? Värt att slå till?
/c
Skulle behövt ett par nya jag också. Ingen hästgård som kör någon rea i år? Eller vad det nu varNågon som har spaning på RM Williams och eventuella BF-dealar?
Blev det inte skarpt läge med allas beställningar? Hoppas inte den sidan har rea igen.Skulle behövt ett par nya jag också. Ingen hästgård som kör någon rea i år? Eller vad det nu var
Dröjde månader för vissa att få sina skor tror jag. Susegården hette det tydligen, verkar inte sälja några skor ö.h.t. längreBlev det inte skarpt läge med allas beställningar? Hoppas inte den sidan har rea igen.
Tyckte jag såg att Zalando har en tusing i rabatt, vet inte modeller/färg/storlek men kanske kan vara värt att kolla upp?Någon som har spaning på RM Williams och eventuella BF-dealar?
Ser ut som ett par Grafton dessutom? Premium!Vad är ett rimligt pris för ett par Church’s Custom Grade 7,5 med block och påse?
Ja. Sen har de ju varit i min skohylla vilket är extra premium.Ser ut som ett par Grafton dessutom? Premium!
Genom att köpa modellen som heter GardenerNågon här som vet om en skomakare på något sätt kan fixa så man inte halkar och slår ihjäl sig i sina RM Williams nu när det är snö ute? Vill helst inte byta ut hela sulan.
Tack så mycket för svar! Känns som jag helt enkelt får köpa ett par skor till eller glida runt på mina gamlaGenom att köpa modellen som heter Gardener
Tror tyvärr inte det finns ngn bra lösning på det. Möjligen om det kan gå att sätta på en tunnare
sula med lite mönster på som motverkar halkan. Utmaningen blir att skomakaren måste slipa ner befintlig sula
en del så inte höjdskillnaden blir så stor mot grunden. På en lädersula är det "enkelt" men vet inte om det är enkelt och görbart
på gummisulan.
Enklast är att ringa ngn bra skomakare och fråga om det funkar att slipa ner den sulan och halvsula med ngn form av commandosula för bättre grepp.
DiemmeKylan har redan knäckt mig.
Jag måste ha ett par sköna, varma och mjuka skor/kängor.
Finns det några som är tillräckligt snygga för att ha på jobbet men också som klarar värmen när man ska skotta fram bilen eller vara ute med kidsen längre tid än att gå till garaget?
Kolla de fodrade Andrea Ventura som rose & born säljer! Extremt bekväma dessutomKylan har redan knäckt mig.
Jag måste ha ett par sköna, varma och mjuka skor/kängor.
Finns det några som är tillräckligt snygga för att ha på jobbet men också som klarar värmen när man ska skotta fram bilen eller vara ute med kidsen längre tid än att gå till garaget?
Tips på återförsäljare i Stockholm? Har bara testat deras tunnare kängor men såg att de hade fodrade som ser lovande ut.
Tack! Riktigt snygga. Men de verkar vara F-läst. Jag har rätt breda fötter så jag bör ha G.Kolla de fodrade Andrea Ventura som rose & born säljer! Extremt bekväma dessutom
Köpte mina på NKTips på återförsäljare i Stockholm? Har bara testat deras tunnare kängor men såg att de hade fodrade som ser lovande ut.
Tack! Riktigt snygga. Men de verkar vara F-läst. Jag har rätt breda fötter så jag bör ha G.
Testa! De ger med sig ganska mktTack! Riktigt snygga. Men de verkar vara F-läst. Jag har rätt breda fötter så jag bör ha G.
Inte exakt vad du frågar efter, men jag köpte Yankos Operapumps från Skolyx och de har känts väldigt bra. Om det återspeglar hur deras lacksko är kan jag inte svara på.När det gäller lackskor / patent läder (oxfords, ej pumps) vilket märke bör man gå på? Skolyx, Myrqvist, Morjas? Något helt annat? (i den prisklassen ca 2000kr, jag skulle så klart gärna köra på C&J som jag har många "vanliga" skor från, men jag vet oxå att smokingskor kommer trampas sönder på första festen så inget som jag vill lägga ut allt för mycket pengar på)
Vinterviken – Black Patent Leather︱Myrqvist
Designed in Sweden, handcrafted in Portugal. Vinterviken in black patent leather is a cap toe oxford meant for black tie attire. Available online and in stores.myrqvist.seDer Oxford - Schwarz Patent | MORJAS
Kaufen Sie Herren Oxford-Schuh aus Leder bei morjas.com. Der Oxford-Schuh aus schwarzem Lack ist in Spanien rahmengenäht und handgefertigt.www.morjas.com
Oklart om deras lackskor och operapumps är från samma tillverkare? På opera pumpsen står det Yanko men på lackskorna nämner de ingen tillverkare. Men jag tycker nog Skolyx lackskor är snyggast av de jag sett (på bild).Inte exakt vad du frågar efter, men jag köpte Yankos Operapumps från Skolyx och de har känts väldigt bra. Om det återspeglar hur deras lacksko är kan jag inte svara på.
Jag säger kör! Nu har jag visserligen inte själv ett par Islay, men väl lågskovarianten av denna känga (C&J Bangor). Klassisk känga med bra läder, fin form på lästen (och faktiskt den läst som är den RTW-läst som passar mig bäst, synd bara att C&J knappt gör några skor på 365!). Slänger in en bild på mina nästan-Islay bara för att bilder alltid är bättre! Sen tycker jag att du ska köpa den känga som passar dina fötter bäst!Funderar på om jag inte skulle skulle göra slag i saken och köpa mig ett par C&J Islay efter ha ha varit sugen ett par säsonger.
Kom att jag kan slänga ut frågan här bland er skotokar om det finns bättre/andra alternativ till dessa som är värda att titta på?
Låter som mig. Kanske inte riktigt 50 st, men 40 kanske.Skor är kul. Har över 50 par (har slutat räkna). Dock mestadels sneakers.
Magic Mike Patina?Finns det någon i Stockholm som tar sig an att färga om skor? Frågade Bäckmans men inget som de sysslar med.
Jo han är jag medveten om, men han är väl inte i Stockholm?Magic Mike Patina?
Gbg tydligen Sorry! Blandar nog ihop det med trunkshows som varit i Sthlm!Jo han är jag medveten om, men han är väl inte i Stockholm?