• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

På temat utförsäljning verkar det som att Pete & Harry kommer ha utförsäljning av Loake skor med start imon. De säljer väl en del NOS ibland.

Någon som vart förbi Skoaktiebolaget och kikat idag? Tänker så man får sig en uppfattning om hur prisläget ser ut iom utförsäljningen.
Svarar mig själv. Det är 40% på allt verkar det som. Jag hann bara vara inne en snabbis då jag skulle vidare och hämta ut en kostym på Blugiallo. Men verkar finnas mycket modeller och storlekar kvar!

Känner mig lite fantasilös, men var så nöjd med dom Berwick-kängor jag köpte i höstas (min bild nedan) att jag precis beställde ett par i svart på Lesters rea...
ee0ea3f7-2265-4c66-808d-97dae9b71064-jpeg.1880724

Berwick-386-Tudor-Black-Grain-Calf-1.jpg

Svarta Oxfords. Vad är mest bang for the buck? Föredrar bruna och har flera par, men behöver byta ut mina äldre svarta oxfords som är av mindre bra kvalité. Märken jag har idag och använder primärt är Loake Export Grade och Myrqvist. Har rätt breda fötter. Tips och rekommendationer?

Svarta Oxfords. Vad är mest bang for the buck? Föredrar bruna och har flera par, men behöver byta ut mina äldre svarta oxfords som är av mindre bra kvalité. Märken jag har idag och använder primärt är Loake Export Grade och Myrqvist. Har rätt breda fötter. Tips och rekommendationer?
Carminas svart Oxfords på Forrest EEE (bred) läst är trevliga och prisvärda. Har dock inte beställt från dem online så vet inte hur smidigt det är att beställa från Spanien.

1643403197326.jpeg

Carminas svart Oxfords på Forrest EEE (bred) läst är trevliga och prisvärda. Har dock inte beställt från dem online så vet inte hur smidigt det är att beställa från Spanien.

1643403197326.jpeg
Brukar alltid beställa från dem när de har sina custom-kampanjer (fria MTO:s utan påslag), vilket brukar ske några gånger om året. Otroligt smidigt att beställa från dem. Har vanligtvis fått paketet dagen efter den skickats.

Jag gillar Yanko också, typ samma form som Carmina.

Hur är Morjas Penny Loafers i mörkbrun suede? Vad har de för passform och kvalitet på lädret?
Någon som har och haft annat att jämföra med får gärna komma med input.
Funderar på att handla och undrar mest om det kan vara värt eller ska man spara ihop till C&J Boston eller Aldens penny.

Hur är Morjas Penny Loafers i mörkbrun suede? Vad har de för passform och kvalitet på lädret?
Någon som har och haft annat att jämföra med får gärna komma med input.
Funderar på att handla och undrar mest om det kan vara värt eller ska man spara ihop till C&J Boston eller Aldens penny.
Morjas är bra bang for the buck, äger inget själv, men vänner som intygar. Går ej att jämföra med C&J, såklart. Så, av egen erfarenhet, när man har ett sådant här köpdilemma så tar jag alltid det jag vill ha mest. Annars är risken snarare så att man kommer köpa båda men enbart använda en.

Nån som har skoblock från Skolyx?

Dom nämner på siten att skoblocken är stora och att man bör gå ner en storlek. Stämmer detta, tycker ni?

Nån som har skoblock från Skolyx?

Dom nämner på siten att skoblocken är stora och att man bör gå ner en storlek. Stämmer detta, tycker ni?
Har deras skoblock i samtliga par (8-10 st) och tycker att dom är asbra! Kör stl 42 skoblock i stl 43 skor. Precis som @Fisherking har jag inte provat 43 i 43, men känns som det kommer vara för stort då 42 känns perfekt.

Var i Manchester I helgen för fotboll med lillgrabben. Tvingade med stackaren till The Brogue Trader, som jag bara måste slå ett slag för. Fantastisk handlare, skön jävla engelsk affär på två plan, även om det just den här gången inte var helt oproblematiskt att föra en skovårdsdiskussion bakom ansiktsmask. Inte haft så svårt att hänga med i engelskan sedan jag försökte ragga upp en skotska på högljudd nattklubb för 20 år sedan.. 🙉

Gick därifrån med ett par penny loafers i mocka, Loake Imperial. Knappast säsong, men just loafers (då det är mitt första par) kändes rätt att klippa efter att ha prövat ut i butik.

20220214_164940.jpg

@-SC- Fick med ett par skoblock (Loake) på köpet, och måste faktiskt säga att jag känner skillnad i hur fjädern flexar jämfört med de par jag tidigare köpt från Herrstil och ffa. Skolyx. Knappast värt prisskillnaden dock.

Var i Manchester I helgen för fotboll med lillgrabben. Tvingade med stackaren till The Brogue Trader, som jag bara måste slå ett slag för. Fantastisk handlare, skön jävla engelsk affär på två plan, även om det just den här gången inte var helt oproblematiskt att föra en skovårdsdiskussion bakom ansiktsmask. Inte haft så svårt att hänga med i engelskan sedan jag försökte ragga upp en skotska på högljudd nattklubb för 20 år sedan.. 🙉

Gick därifrån med ett par penny loafers i mocka, Loake Imperial. Knappast säsong, men just loafers (då det är mitt första par) kändes rätt att klippa efter att ha prövat ut i butik.

20220214_164940.jpg

@-SC- Fick med ett par skoblock (Loake) på köpet, och måste faktiskt säga att jag känner skillnad i hur fjädern flexar jämfört med de par jag tidigare köpt från Herrstil och ffa. Skolyx. Knappast värt prisskillnaden dock.
Bra val, har ett par likadana. Väldigt nöjd med dem. Bara att hålla ut till våren…

20220214_164940.jpg

Snyggt! Jag har en likadan uppsättning av loafer och skoblock. Har precis gått in mina, tycker att det tog lite väl lång tid, men nu är jag väldigt nöjd.

Blir en dubbelpost..
Asså allt detta salt stan insisterar på att hälla på modd som ett försök att motverka densamma. Tar ju död på ens trotjänare!
detta är seriöst efter 10 min promenad!
blir till att behandla.

Typ doppa skolan i vax för extra skydd?
5B82F1E4-0C3A-4224-B31B-9A538B37C61F.jpeg

Blir en dubbelpost..
Asså allt detta salt stan insisterar på att hälla på modd som ett försök att motverka densamma. Tar ju död på ens trotjänare!
detta är seriöst efter 10 min promenad!
blir till att behandla.

Typ doppa skolan i vax för extra skydd?
5B82F1E4-0C3A-4224-B31B-9A538B37C61F.jpeg

Kanske köra med typ skyddsgaloscher när det är som värst.

Men det är ju kängor :rolleyes:
3731962C-7282-4440-A34F-F58B56153CF0.jpeg

C&J Northcote (här utan skoblock, därför så skrynkliga)
Det första man blir blind på är ögonen brukar det heta 😂
Lite salt är ju inget problem på ett par svarta kängor, bara borsta bort när dom torkat och putsa upp dom igen :) Personligen tycker jag kängor blir snyggare med åren, då dom fått lite anvädarpatina 😎

Det första man blir blind på är ögonen brukar det heta 😂
Lite salt är ju inget problem på ett par svarta kängor, bara borsta bort när dom torkat och putsa upp dom igen :) Personligen tycker jag kängor blir snyggare med åren, då dom fått lite anvädarpatina 😎
Håller helt med dig! Fördelen med vettigt material i dojorna är ju att det går att fixa igen:)

Eftersom vi befinner oss i tråden där vi gillar skor så skulle mitt förslag snarare vara att ha ett extra par, anpassade för situationen ;)
@FilipF Istället för att dra ett par skor utanpå dessa, kör ett par kängor när du går ut i slasket :)
Är inte här för att skapa dålig stämning men vill påpeka att det var ett seriöst svar från mig. Bor själv utomlands delvis pga jag tröttnat på Sveriges tråkiga väder vilket bland annat inneburit att jag kan köra lädersula året runt och får på så sätt ut ännu mer glädje ur mina skor. Sen är det en annan femma att lösningen inte är för alla, men det hindrar inte mig från att komma med förslaget ;)

Tillbaka
Topp