• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Alltså det var markant mindre på den högra. Det hade retat gallfeber på mig.
Jaha, nej det lät ju inte kul. Mina är mer eller mindre släta båda två.

Tänkte putsa mina med mahognykräm när de torkat, för att få dem lite mer som Jesper på Shoegazings Carmina jumper boots.
SwmdYKM.jpg

Har också ett par, men i mörkgrått. Gillat också mönstret. Dock är lästen ingen favorit, vilket gör att skorna mest står och samlar damm.
barker-black-jpg.131669

Mina Barker Black Sneakers används däremot flitigt.
XovAGBR.jpg
På vilket sätt är lästen ingen favorit, för smala? Inte sett Barker Black sneakers förr, grymt fräcka :)

Tåpartiet är lite för långsmalt för min smak (tror att den engelska termen är "Elongated").
Förstår att det kan vara ett problem, de är rätt långsmala. Men de sitter riktigt bra på mig och jag gillar dem skarpt. Man känner på lädret att de är strået vassare än t ex de Cheaney och Loake skor jag har. Vilket är bra iom att de även är rätt mycket dyrare.

Förstår att det kan vara ett problem, de är rätt långsmala. Men de sitter riktigt bra på mig och jag gillar dem skarpt. Man känner på lädret att de är strået vassare än t ex de Cheaney och Loake skor jag har. Vilket är bra iom att de även är rätt mycket dyrare.
Det är lite synd att jag inte känner mig bekväm med tåpartiets utformning. För de sitter bra och precis som du säger är ovanlädret riktigt fint (dessutom mycket vacker färg) samt det lite roliga, men subtila, pirattemat. Jag vill dock inte sälja dem, det kan ju hända att jag "lär" mig gilla formen.:)

Har också ett par, men i mörkgrått. Gillat också mönstret. Dock är lästen ingen favorit, vilket gör att skorna mest står och samlar damm.
barker-black-jpg.131669

Mina Barker Black Sneakers används däremot flitigt.

De såg riktigt fina ut! förstår att vissa kan ha lite problem med dylika tåparti men för en annan som knallar runt i C&J 348 förefaller de mycket fina :)

Har haft mina Loake längre, men ska försöka göra en bedömning. Yanko känns aningen bättre, skinnet känns bättre, och ser man till detaljerna slår de ju Loake. Yanko har ritsnedlagd sula, välvd midja osv, detaljer som ofta finns på dyrare skor. Enligt Shoegazing och de med ännu bättre koll ska de ju hålla ungefär samma klass som Carmina, och att priset är så lågt bero på att Skolyx som säljer dem enbart är en hobby.

Tycker att lästen som de här är på är roligare än Capital som Loakes gör sina munkar på. Helt klart värt att prova, och hittar man sin storlek kan man ju göra massvis med olika, väldigt roliga mto till en låg kostnad.

Hur passformen Yanko kontra Loake? Har du samma strl och är lästen densamma?

Var där förra året men i år har jag förhinder. Lite synd då jag är i behov av ett par kängor. Sen hade det varit kul att titta på Spiga3 utbud.

Jag är anmäld och hade tänkt åka tyvärr blev det lite mycket resor i jobbet denna månaden så jag måste vara hemma med familjen istället. Blir nog riktigt häftigt!

Jag tror nog det kommer bli riktigt ballt. Själv sitter jag med deadlinen från helvetet men ska nog få ihop skiten på nåt obegripligt sätt.

Hur passformen Yanko kontra Loake? Har du samma strl och är lästen densamma?
Jag har 9.5 på mina Yanko och 10 på mina Loake Aldwych. Yanko är rätt tighta, medan Loake har blivit enorma sen jag köpte dem, i dem har jag två iläggsulor och borde alltså ha haft mindre storlek på dem från början. Jesper på Shoegazing beskrev dem som rätt lika i samma storlek, men att Yankon är aningen mindre i hälen. Det tror jag ger en rätt bra bild av det hela. Loake är ju rätt stora i storleken, så jag antar att Yanko är mer true to size, om det nu existerar.

Hade varit jäkligt kul på alla sätt och vis men får inte ihop det. Men nästa gång så.

Känns om intresset för kvalité ökar och ökar (därav bytet av plats bl.a.) så det lär bli av nästa år också, möjligen i ännu större format :)
Nu behöver vi en mässa för kläder likt Pitti men inte för försäljare utan för slutkund i Stockholm bara så är vi home-safe!

Känns om intresset för kvalité ökar och ökar (därav bytet av plats bl.a.) så det lär bli av nästa år också, möjligen i ännu större format :)
Nu behöver vi en mässa för kläder likt Pitti men inte för försäljare utan för slutkund i Stockholm bara så är vi home-safe!
Haha, om två-tre år går Shoegazing Super Trunk Show av stapeln på Älvsjömässan.

Någon mer här som tycker att kvällens höjdpunkt är att planera vilka skor man ska ha på sig nästa dag? Eller bara jag som är skadad :)

Någon mer här som tycker att kvällens höjdpunkt är att planera vilka skor man ska ha på sig nästa dag? Eller bara jag som är skadad :)
Ja, precis som med outfit. Känner dock att jag behöver fler randsydda kvalitetsskor för vinterbruk. Under sommarhalvåret använder jag allt möjligt, men under vintern går jag all in på kvalitetsskor, och har för närvarande bara tre par för vinterbruk.

Ja, precis som med outfit. Känner dock att jag behöver fler randsydda kvalitetsskor för vinterbruk. Under sommarhalvåret använder jag allt möjligt, men under vintern går jag all in på kvalitetsskor, och har för närvarande bara tre par för vinterbruk.
Jag försöker köra kvalitetsskor året runt och har bara två par kängor. Men tycker lågskor funkar bra även på vintern med tanke på de oftast milda vintrarna i Stockholm där jag bor.

Yo, fick tag på ett par Paul Smith-sneakers till ett lågt (nåja) pris.
Dock är de lite lite för stora och tänkte mig en tunn sula, någon som har ett förslag?
Tack på förhand.

Jag försöker köra kvalitetsskor året runt och har bara två par kängor. Men tycker lågskor funkar bra även på vintern med tanke på de oftast milda vintrarna i Stockholm där jag bor.
Hade jag (vilket jag borde) haft ett par brogues med grainskinn och dainite hade jag inte tvekat på att ta ut dem på vintern

Sen gillar jag kängor och boots, tycker det är snyggt. I nuläget har jag en chukka, en chelsea och en derbykänga. Känns som man täcker upp kängbehovet med det, men fler vore kul.

Hade jag (vilket jag borde) haft ett par brogues med grainskinn och dainite hade jag inte tvekat på att ta ut dem på vintern

Sen gillar jag kängor och boots, tycker det är snyggt. I nuläget har jag en chukka, en chelsea och en derbykänga. Känns som man täcker upp kängbehovet med det, men fler vore kul.
Har ett par Cheaney brogues/grains med dainite, kan starkt rekommendera som vinterkänga. Har du något favoritmärke överlag?

Har ett par Cheaney brogues/grains med dainite, kan starkt rekommendera som vinterkänga. Har du något favoritmärke överlag?
Favoritmärke kan jag inte påstå att jag har något, än. Av mina sex par kvalitetsskor är tre Loake, och ett par Herring som jag tror är gjorda av Loake. Har blivit så av bekvämlighet. Överlägset mest sköna är mina RM Williams, de är också sjukt tåliga och ser inte använda ut efter första vintern.

Förhoppningen är att prova ett par Crockett & Jones nästa år. Inte för att de är mest bang for the buck, utan helt enkelt eftersom det känns som ett märke som man "ska" ha minst ett par ifrån, och som jag vill ha ett par ifrån.

Favoritmärke kan jag inte påstå att jag har något, än. Av mina sex par kvalitetsskor är tre Loake, och ett par Herring som jag tror är gjorda av Loake. Har blivit så av bekvämlighet. Överlägset mest sköna är mina RM Williams, de är också sjukt tåliga och ser inte använda ut efter första vintern.

Förhoppningen är att prova ett par Crockett & Jones nästa år. Inte för att de är mest bang for the buck, utan helt enkelt eftersom det känns som ett märke som man "ska" ha minst ett par ifrån, och som jag vill ha ett par ifrån.
Ok:) CJ är som du säger ett märke som många gillar och något av ett "måste". Har ingen själv men det har öppnats en butik i min gamla hemstad Uppsala så man får nog svänga förbi nästa gång man är där.

Ok:) CJ är som du säger ett märke som många gillar och något av ett "måste". Har ingen själv men det har öppnats en butik i min gamla hemstad Uppsala så man får nog svänga förbi nästa gång man är där.
C&J, Carmina och Vass är tre märken jag känner behöver ta plats i min skogarderob på något sätt. Och när man börjar närma sig tio par har man väl tillräckligt många för att vara nöjd, om man nu kan bli det.

C&J, Carmina och Vass är tre märken jag känner behöver ta plats i min skogarderob på något sätt. Och när man börjar närma sig tio par har man väl tillräckligt många för att vara nöjd, om man nu kan bli det.
Fina märken. Fastnat lite för Meermin vilka känns väldigt prisvärda. Kan kvalitetsmässigt inte mäta sig med t ex Carmina men samtidigt är de hälften så dyra.

Tillbaka
Topp