@Singular Hur mycket listar mocka-chukkas ifrån C&J på i dagsläget? Var inne i en butik där det kändes som om dom missat senaste prishöjningarna. dom tog ca 4k, ligger dom inte högre än så? 
Edit: Såg på er hemsida att ni har samma pris... Kändes väldigt prisvärt. Hur kommer det sig att de ligger så mycket lägre än andra modeller ifrån C&J?
Edit: Såg på er hemsida att ni har samma pris... Kändes väldigt prisvärt. Hur kommer det sig att de ligger så mycket lägre än andra modeller ifrån C&J?
Knatade omkring i ett par Pimlico i mocka idag. Jag gillar kängor och brukar gå omkring i dem rätt mycket. En del lädersulat på hösten och gummi på vintern. Mocka är inget problem om du, som noterat ovan, impregnerar dem ordentligt innan. Brukar ha mina när det regnar också för att mockan klarar det bättre än vanligt läder, där det blir tydligare märken av vattnet. Mocka är ju dock lite av ett slitmaterial och du kommer ju aldrig riktigt få den där fina patinan som vanligt läder ger efter ett tag. Därför passar skor i den prisklassen som Loake ligger i rätt bra till mocka, även om jag har ett par St Crispin också..