• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Gillar dom men tycker commandosulorna i allmänhet går bort. Blir så mycket sten och skit som man får sitta och pilla bort.

Gillar verkligen Dainite för vardagsbruk (när läder inte är så lämpligt), bra grepp och fastnar ingenting alls under dem. Commando är ju lite jobbigare för det, men tycker ändå det passar bra för lite grövre arbetsskor, typ RW.

Ropade hem dessa via Ebay igår (Meermin har ett konto som heter "good year shoes" där de säljer sin andrahands-sortering. Mina blev dyrare än tänkt (1500, kostar 2200+ frakt på meermin.es) men ofta kan man få Meermin-skor för 7-800 SEK.

s-l1600.jpg

Ropade hem dessa via Ebay igår (Meermin har ett konto som heter "good year shoes" där de säljer sin andrahands-sortering. Mina blev dyrare än tänkt (1500, kostar 2200+ frakt på meermin.es) men ofta kan man få Meermin-skor för 7-800 SEK.

s-l1600.jpg
Köpte ett par Meerminkängor från det kontot också. Minimalt litet fel på en av skorna, ingenting en märker. Speciellt inte på kängor som ändå kommer att bli lite snyggt slitna! Däremot var de väldigt hårda (som Meermin brukar vara), så det har tagit ett tag att gå in dem. Men de börjar bli bekväma nu... :)

Köpte ett par Meerminkängor från det kontot också. Minimalt litet fel på en av skorna, ingenting en märker. Speciellt inte på kängor som ändå kommer att bli lite snyggt slitna! Däremot var de väldigt hårda (som Meermin brukar vara), så det har tagit ett tag att gå in dem. Men de börjar bli bekväma nu... :)

Har också hört att de är hårda överlag. Jag har iofs 2 par C&J, ett par chelsea boots i "rough out suede" som varit som handskar sen dag 1, och ett par tassel loafers som var stenhårda och tog 2 månader att gå in. Så det kan ju variera beroende på vilken sko det gäller....
Vad fick du slanta för dina på goodyear?

Har också hört att de är hårda överlag. Jag har iofs 2 par C&J, ett par chelsea boots i "rough out suede" som varit som handskar sen dag 1, och ett par tassel loafers som var stenhårda och tog 2 månader att gå in. Så det kan ju variera beroende på vilken sko det gäller....
Vad fick du slanta för dina på goodyear?
1575 + frakt.
Jo, i börjande testade jag att ha dem en hel dag. Fick ju nästan gå barfota efter det.. ;) Men nu går det bra. Beror ju lite på hur läst och storlek slutar mot foten också, de här var rätt tajta.

Lester har 40% rabatt på alla Berwickskor. Gäller till 31/1. http://www.lester.se/varumarken/berwick-1707
Bra budgetsko till ett (med rabatten) sanslöst bra pris. Använd koden "berwick40". Tänk på att Berwick är stora i storlekarna (jag gick ned en halv storlek utan problem). Har du tur kan du t ex fynda dessa chukkaboots för löjligt låga 1320 kr.:)
IMG_4555.jpg
Tack för tipset!

Försökte beställa ett par men det är tyvärr något fel vid betalning med kort och Klarna vill jag inte ha något att göra med.
Screenshot_2016-01-30-10-53-08.png

Kan någon hjälpa mig att välja storlek på meermin?
Brukar vara en uk8 eller 8,5 på loake.
All input uppskattas!

Lester har 40% rabatt på alla Berwickskor. Gäller till 31/1. http://www.lester.se/varumarken/berwick-1707
Bra budgetsko till ett (med rabatten) sanslöst bra pris. Använd koden "berwick40". Tänk på att Berwick är stora i storlekarna (jag gick ned en halv storlek utan problem). Har du tur kan du t ex fynda dessa chukkaboots för löjligt låga 1320 kr.:)
IMG_4555.jpg

Bra tips! Jag har inga själv, men en kompis till mig köpte ett par för lite drygt ett år sedan. Trots, vad som inte kan kallas annat än ren vanskötsel, måste jag säga att de har klarat sig bra. Tycker nog att kvaliteten är minst på samma nivå som Loake 1880. Så med 40% rabatt på redan bra priser kan man göra ett fynd.

Kan någon hjälpa mig att välja storlek på meermin?
Brukar vara en uk8 eller 8,5 på loake.
All input uppskattas!

Jag har tre par Meermins. Jag upplever dem som lite smalare än många märken från UK. Här är en karta på deras olika läster. Jag ska inte lägga mig i hur du gör, men om jag vore som du skulle jag ta en titt på Berwick rean ovan och om du hittar ngn modell där som du gillar så tror jag det är ett bättre köp. Och smidigare att returnera om de inte passar.

Meermin-14.jpg

Tack för snabb respons.
Letar efter dubbelmunkar i ljus mocka.
Hittad inte såna på rean....
Men att returnera smidigt vore ju bra.
En av anledningarna till att ett meermin köp känns lite jobbigt.

Helvete! Superavfettning på dojjan...
20160130_155050.jpg

Man tager vad man haver. Rengjorda med nagelborste och Yes. Återstår att se om det fungerar.
20160130_171600.jpg

A Fine Pair of Shoes rea är ju rätt saftig, upp till 50% på flera modeller. Jag klickade hem ett par derbies och ett par kängor från Alfred Sargent för lite under 5000. Skulle kostat 10000:- egentligen. Känns verkligen skitkul! De har rätt mycket kvar så om ni är på jakt efter något så skynda att fynda ;)

s-l1600.jpg
Fan vilket hett tips! Stort tack, även om jag inte är så stort fan av deras skor. Har två par med hälkappor gjorda av gamla jofahjälmar. Deras bälten har jag dock hört mycket gott om och hittade nu ett i min storlek som det blir till att ropa hem imorgon.

Fan vilket hett tips! Stort tack, även om jag inte är så stort fan av deras skor. Har två par med hälkappor gjorda av gamla jofahjälmar. Deras bälten har jag dock hört mycket gott om och hittade nu ett i min storlek som det blir till att ropa hem imorgon.

Vissa av Meermins hälkappor kan vara stenhårda. Jag har tre par, varav ett känns som om det är gjort i stål, dvs det gör direkt ont efter en dag om man gått omkring en del. Vet inte varför bara ett par av skorna har just detta problem då de andra två har funkat perfekt. Kan kanske ha att göra med skons övriga passform? Vad jag gjorde var att ta dem till den lokale skomakaren och bad honom lägga i (sy fast) en bit tjockare läder på insidan. Det tog bort ca 60-70% av problemet och jag kan nu bära skorna utan problem, även om de inte precis är de mest bekväma skor man har.

Meermins bälten är mkt bra. Har två par och de är detbästa jag haft faktiskt (jag är dock novis och min uppfattning bygger på att jag vanligtvis köper bälten gnm att köpa på rea när vanliga märkesföretag säljer ut, typ OJ, Ralph Lauren, Tiger etc).

Jag gillar deras design, kvaliteten kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte köpt några tidigare.
Om du gillar Tricker's så har även de en likadan butik på ebay:

http://stores.ebay.com/retricker1829/

Tillbaka
Topp