MrPlow
Silver
Jo, men om du inte har svarta skor?Har en mörkt blå eller mörkt grå. Som alla med vett har om det inte är begravning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, men om du inte har svarta skor?Har en mörkt blå eller mörkt grå. Som alla med vett har om det inte är begravning.
Jag sitter i den situationen nu. Den dag ett par svarta skor krävs får jag bita ihop och köpa ett par.Jo, men om du inte har svarta skor?
Håller helt och hållet med! Hatar svarta skor och egentligen allt i klädesplagg väg i svart!Jag sitter i den situationen nu. Den dag ett par svarta skor kräva får jag bota ihop och köpa ett par.
Shoegazing rekommenderar var 5-8 användning. Kan tycka att det kanske är lite lågt, men om vi säger var tionde? Då talar vi ganska enkel vård. Ta lite lätt fuktat papper och torka av skon för att bli av med eventuell smuts som är kvar. Låt det torka lite snabbt och lägg sen på ett tunt lager skokräm. Vänta några minuter och gå över med en skoborste. Tar ju en stund om du låter dem stå mellan momenten, men effektivt är det bara en fem minuter per par skor eller så!Är det inte lite overkill att panga skokräm varanann/tredje vecka?
För min del blir det när det känns som att det behövs vad det nu betyder! Dock borstar jag av och använder skoblock dagligen och skorna är i grain så kanske lite tåligareShoegazing rekommenderar var 5-8 användning. Kan tycka att det kanske är lite lågt, men om vi säger var tionde? Då talar vi ganska enkel vård. Ta lite lätt fuktat papper och torka av skon för att bli av med eventuell smuts som är kvar. Låt det torka lite snabbt och lägg sen på ett tunt lager skokräm. Vänta några minuter och gå över med en skoborste. Tar ju en stund om du låter dem stå mellan momenten, men effektivt är det bara en fem minuter per par skor eller så!
Jag brukar göra det någon kväll eller helg och ta några par samtidigt. Om det är flera par som har samma färg på skokrämen är det rätt smidigt, då behöver en inte skölja av flera par dukar/påstrykarborstar eller hämta olika burkar.
Om du har riktigt ont om tid går det ju alltid att vänta längre mellan gångerna. Se bara till att skorna är rena när du tar av dig dem (torka lite snabbt med papper som det ligger vattendroppar på dem eller torka av dem om du fått salt/slask på dem) och dra lite snabbt med en borste över dem så klarar de sig bra ändå!
Är nog ingen fara! Syns ju när skorna börjar bli lite trötta.För min del blir det när det känns som att det behövs vad det nu betyder! Dock borstar jag av och använder skoblock dagligen och skorna är i grain så kanske lite tåligare![]()
Jag ska på bröllop i sommar. Dresscoden är kavaj, så jag tänker köpa mig en blå kostym innan. Det jag känner mig lite osäker på är skorna. Jag har i dagsläget bara ett par dubbla monkstraps som jag skulle kunna ha, och jag har kostym så otroligt sällan att det i dagsläget inte känns riktigt värt att lägga pengar på ett par Oxfords.
Vad säger ni kunniga? Kommer jag undan med monkstraps eller kan jag kika på något annat som skulle få större rotation, t.ex. derbys i mocka?
Ah, okej! Lite omoderna för min smak tyvärr... Tack ändå![]()
De är perfekta - köpte ett par nya i en mycket mörkare nyans av grå från Rose och Born, bra bralla även det men saknar plisseringen så mycket, det gör en otrolig skillnad både för bekvämligheten och siluetten!Kul att du gillar dem!
Använder mina överlägset mest i garderoben framför såväl skräddarsydda som måttsydda byxor.
Okej. Överdrev något kanske och vad som är "modernt" eller inte är väl ganska relativt, men syftar på plissering, högre midja etc som är detaljer som jag inte är så personligt förtjust eller bekväm i. Min subjektiva åsikt. De var dock rätt snygga ändå!Omoderna? Utveckla gärna.![]()
Okej. Överdrev något kanske och vad som är "modernt" eller inte är väl ganska relativt, men syftar på plissering, högre midja etc som är detaljer som jag inte är så personligt förtjust eller bekväm i. Min subjektiva åsikt. De var dock rätt snygga ändå!![]()
Tombola. Vissa är riktigt bra, vissa är katatrof. Vissa tar fyra dar, andra ett halvår. Vissa passar, andra är helt off.Meermin Mallorca, tankar om det? Bra priser, men hur är kvalitén?
Stämmer det singular skriver lägg då på att du beställer loafers från dem så förvärras allt till tusen, helt sjukt projekt jag har haft med mina.Meermin Mallorca, tankar om det? Bra priser, men hur är kvalitén?
Någon som har varit inne hos SkoAB och klämt på Carlos Santos? Måste ha ett par svarta skor tills om ett par helger och blev lite sugen på dessa.
Gå till en skomakare. Du har nog mycket skavsår framför dig om du ska använda stortån.har ett par rmw comfort craftsman som jag behöver töja ut i höjden (känner stortå nageln när jag går, den vänstra mer än den högra), är detta möjligt eller töjer dom sig efter ett tag? Det är vid slutet av skon där skinnet är som hårdast.
Tacksam för alla tips!
Lämnade in mina förra veckan på lästning, dock klämmer mina lite längre bak än dina. Får tillbaka dem nästa vecka men han sa själv att det inte skulle vara några problem att lästa RMW på de flesta ställen, och då säljer han em hel del RMW (Larssons i Göteborg). Så gå till en bra skomakare och snacka med dem, går säkert att lösa.har ett par rmw comfort craftsman som jag behöver töja ut i höjden (känner stortå nageln när jag går, den vänstra mer än den högra), är detta möjligt eller töjer dom sig efter ett tag? Det är vid slutet av skon där skinnet är som hårdast.
Tacksam för alla tips!
Snygga! Vad är det för några?Litet paket kom idag med nya block, spray och borste (fixar mockaborste när det behövs) för att ta hand om nya pjucken
Sjukt snabb lev av herrstil - beställde igår
![]()
Finns nån sida bakåt, men CJ CavendishSnygga! Vad är det för några?
Ser väl inte så farligt ut? Tänker att de inte är några problem om du borstar in det ordentligt när du lagt på krämen..