Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket läderfett som helst funkar fint!Om man skulle vilja mjuka upp skinnet lite på ett par RM Williams, är det Saphir Medaille d’Or Dubbin Graisse som gäller? Har fått dem lästade och de sitter nu bra, men jag hade inte dött om de blev lite lite mjukare i skinnet, framförallt vid insteget.
Det var just stearin som förstörde färgen på ett par av Jesper aka Shoegazing skor, dock var de i crust och handmålat. Grain som dina Islay är gjorda av är mer tåligt, dock vet jag inte hur de skulle reagera på stearin.Fått en väldigt liten reva i lädret fram på mina Islay. Tänkte följa Shoegazings råd och smörja in med kräm i samma färg som skon, dvs Saphir Dark Brown. När ja var och handlade krämen sa skomakaren att man ska låta lite stearin droppa på det skadade området som tillsammans med krämen fixar skadan riktigt bra.
Har någon erfarenhet av metoden?
Spontant känns det som att de flesta vill ha bort stearin, inte lägga på det frivilligt.Det var just stearin som förstörde färgen på ett par av Jesper aka Shoegazing skor, dock var de i crust och handmålat. Grain som dina Islay är gjorda av är mer tåligt, dock vet jag inte hur de skulle reagera på stearin.
Jag skulle nog vilja djuprengöra ett par beggade skor...
M29 från 1940. NOS.
![]()
Tycker att de ser ganska billiga ut sett till sulan och hur de olika lädren möts fram vid tån.Vad tror ni om detta? Förutom att flera modeller inte var vackra i videon.
https://www.kickstarter.com/project....com&utm_campaign=CL&utm_content=Acemarks-CL1
Hur gjorde du? Jag hade nog undvikit stearinet och försökt med kräm. Är det större skador skulle jag gå till en skomakare.Spontant känns det som att de flesta vill ha bort stearin, inte lägga på det frivilligt.
Körde med kräm i flera lager. Lät det torka och borstade till det. Blev rätt bra men det syns om man tittar noga.Hur gjorde du? Jag hade nog undvikit stearinet och försökt med kräm. Är det större skador skulle jag gå till en skomakare.
Bra så, kängor brukar ju ändå mer ruggade ut än lågskor. Har skavanker på mina Islay också.Körde med kräm i flera lager. Lät det torka och borstade till det. Blev rätt bra men det syns om man tittar noga.
Första repan gjorde ont som fan. Nu har man lärt sig leva med det.Bra så, kängor brukar ju ändå mer ruggade ut än lågskor. Har skavanker på mina Islay också.
Om man ser dem som små tecken på kärlek så blir livet lättare!Första repan gjorde ont som fan. Nu har man lärt sig leva med det.![]()
Testa saphiren till vänster som är mer vaxbaserad. Efter ett par omgångar fick jag ett bra result på en liten reva på hättan.Fått en väldigt liten reva i lädret fram på mina Islay. Tänkte följa Shoegazings råd och smörja in med kräm i samma färg som skon, dvs Saphir Dark Brown. När ja var och handlade krämen sa skomakaren att man ska låta lite stearin droppa på det skadade området som tillsammans med krämen fixar skadan riktigt bra. EDIT: Du ska givetvis använda Dark Brown.
Har någon erfarenhet av metoden?
Så jävla snyggt!Kunde inte hålla mig en dag till, CJ Cavendish!
![]()
Tack så mycketSå jävla snyggt!
Mysiga tofflor, de kräver sin man.Tack så mycketKänns bra att solen och våren är här (förhoppningvis). De har legat i sin box i typ en månad, ångest haha!
Förstod att den frågan skulle komma, sitter ner och har bara sträckt ut bena, vid stående är det no-brakeMysiga tofflor, de kräver sin man.
Jag kanske börjar bli gammal men är inte dina brallor lite I kortaste laget?