D
Deleted member 5780
Guest
Gött.Förstod att den frågan skulle komma, sitter ner och har bara sträckt ut bena, vid stående är det no-brake![]()
Såg att min kommentar lät lite uppnosigare än planerat, sorry. Schyssta dojor oavsett!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gött.Förstod att den frågan skulle komma, sitter ner och har bara sträckt ut bena, vid stående är det no-brake![]()
No harm done!Gött.
Såg att min kommentar lät lite uppnosigare än planerat, sorry. Schyssta dojor oavsett!
Det kanske är kortbyxorMysiga tofflor, de kräver sin man.
Jag kanske börjar bli gammal men är inte dina brallor lite I kortaste laget?
Fantastiskt bra!Kunde inte hålla mig en dag till, CJ Cavendish!
![]()
Jag upplever dem som ganska lika, men du får nog jämföra läster om det ska bli riktigt bra!Är det någon som har koll på hur Meermins storlekar är i relation till Carminas?
Det tror jag. Enligt burken ska det gå bra med textiler. Men som vanligt, pröva på ett mindre synligt ställe först.Kan man använda saphirs impregneringsspray på skor i canvas?
Så här kände jag mig exakt sist jag hade med Klarna att göra. Deras nya reklam är klockren beskrivning av vad som händer om man inte undviker Klarna. Så jädra rolig reklam som slår tillbaka hårt som en seg råtta, något helt annat än vad man förväntade sig. Som en seg råtta, alldeles för dyr, ohälsosam och något man ska invika om man vill ha ett hälsosamt liv.Jag hatar Klarna. Dom verkar ha som affärsidé att tjäna pengar på förseningsavgifter.
Känner så varje gång en nät-butik vill att jag ska fylla i personnummer. De vill ha pn, då måste det finnas en Klarna-fälla här någonstans.. Var finns betalningsalternativen?Så här kände jag mig exakt sist jag hade med Klarna att göra. Deras nya reklam är klockren beskrivning av vad som händer om man inte undviker Klarna. Så jädra rolig reklam som slår tillbaka hårt som en seg råtta, något helt annat än vad man förvånade sig.
![]()
Håller med, men du kan ju faktiskt, och får faktiskt oftast alternativet att betala direkt så egentligen spelar det väl ingen rollJa. Särskilt när man fyller i PN och när man trycker sig vidare till nästa sida så vips är betalningen klar mot faktura utan att man fick välja.
Inte jag heller.Det känns som det blir väldigt OT här, men jag har iallafall aldrig haft nåt problem med Klarna. Ingen fakturaavgift, och jag har inte åkt på några andra avgifter eftersom jag betalat i tid. För min del har det alltid varit "smoooth".
Förseningsavgifter får man ju dock bara om man inte betalar i tid.Jag har fått massor av förseningsavgifter av Klarna men tycker de har skärpt sig på det senaste. (min högst personliga uppfattning). Affärsmodellen kanske inte bar fullt så bra som man ville påskina (utan extra intäkter som förseningsavgifterna innebar).
Förseningsavgifter får man ju dock bara om man inte betalar i tid.![]()
Okej, aldrig hänt mig som sagt. Alla gånger jag kört med Klarna så har jag fått fakturan på mail kort efter att jag lagt beställning, utan några förseningsavgifter. Men jag har väl kanske haft tur?När man tar faktura med Klarna så kan det dyka upp en med förseningsavgifter som "första" faktura. (Men Klarna hävdar att de skickat en tidigare). Något som hänt otaliga människor och varför folk började spekulera om att det var satt i system.
Ja. Mina är lika bekväma som ett par sneakers!![]()
Gillar mina RMW så mycket att jag nog lär köpa ett till par i mörk mocka.
Vilken modell/färg är det? Riktigt snygga!![]()
![]()
Det är yearling comfort craftman i färgen whiskey. Säljs inte i Sverige vad jag vet!Vilken modell/färg är det? Riktigt snygga!
Från någon skomakare? Eller finns det någon butik? Studerar i Örebro just nu nämligen, och är alltid intresserad utav skoköp trots mina 14(?) par.Ett par väl ingångna Crockett & Jones inköpta på gamla gatan i Örebro.
![]()
Det finns en skomakare på gamla gatan, ett riktigt gammalt skomakeri som säljer C&J. MikaelNorgren var den tidigare ägare som fick in mig på märket. Han var en ung entusiast och t.o.m. ordförande i skomakarförbundet ett tag. Det finns en rolig historia med Mikael som jag gärna delar med mig av. En av hans kunder kom in och ville ha ett par dyrare skor lagade. Han hade betalt 1200 kr för ett par Vagabond och det var mycket pengar då. Ett par C&J kostade då ca 4000 kr som jämförelse. Mikael förklarade att de är mest gjorda av lim och papp förutom dåligt skinn längst ut så det går inte och laga skorna. För att bevisa detta delade han skorna längs med i bandsågen och visade kunden att det inte finns någon fast materia att bygga skon emot. Kunden tog med sig skorna tillbaka dit han hade köpt dem och till säljaren som hade sålt ett par "riktigt bra" skor till honom. Det utbröt ett bråk mellan säljaren och skomakaren som säljaren naturligtvis förlorade. De blev dock sams senare, men säljaren fortsatte sälja "bra" skor och skomakaren fortsatte med sitt, med insikten att de hade helt olika uppfattning om hur ett par bra skor ska se ut. länk, http://www.skoservice.com/Från någon skomakare? Eller finns det någon butik? Studerar i Örebro just nu nämligen, och är alltid intresserad utav skoköp trots mina 14(?) par.