![]()
Här är nyinköpenLoake cannon i mörk brun. Nu börjar den jobbiga resan tills dem är ingångna...
Bra val
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Här är nyinköpenLoake cannon i mörk brun. Nu börjar den jobbiga resan tills dem är ingångna...
Tack, ja jag stod och vägde mellan mocka eller skinnTrevliga. Jag har själv ett par fast i 'Polo Suede'.
TackarSnyggt!
Tackar, jag är grymt nöjd nuBra valhar den modellen samt 2 versioner av mocka
![]()
Durkisar kan ju vara lite lättare, en nättare konstruktion. Var skinnet glansigt? Tänker om det är någon form av corrected grain?Någon som har erfarenhet av Magnanni? Var på NK igår och provade en brun derby med durksydd gummisula. Jäkligt användbar modell och den satt riktigt bra på foten. Bättre än både mina C&J och Loake faktiskt. Var ganska billiga också, 2k. Dock blev jag tveksam till hur bra dom är kvalitetsmässigt? Skinnet kändes konstigt stelt och hela skon var väldigt lätt. Någon som har koll? Ingen jättesumma att gambla med men vill ändå ha lite koll innan köp.
Var glansigt ja. Påstods vara handmålade.Durkisar kan ju vara lite lättare, en nättare konstruktion. Var skinnet glansigt? Tänker om det är någon form av corrected grain?
Otroligt snygga! Håller på att gå in mina precis nu![]()
Loake cannon i mocka, mitt först par med lädersula! Ska bli spännande att testa
Otroligt snygga! Håller på att gå in mina precis nu![]()
NEJ!Tack! såg att du slog till på skinn modellen. Svårt val för min del... Får bli ett par oxfords i skinn medVad säger ni mer erfarna, värt att testa meermin?
YES man! "sparar" ca 1200kr om man beställer ett par meermin mot att köpa ett par 1880 i butik... Känns lockande som student men då hoppar jag det
Jag är grymt nöjd med mina MeerminYES man! "sparar" ca 1200kr om man beställer ett par meermin mot att köpa ett par 1880 i butik... Känns lockande som student men då hoppar jag det![]()
Nej då så illa är det inte, så länge det inte gäller loafers då säger jag stay away! Jobbat i ett år med mina tassels nu och efter att ha tappat temperamentet totalt förra veckan så ställde jag mig i duschen med högerskon och då blev den faktiskt lite bättre. Loafers är dock extremt svårt och passformen måste vara exakt köper du oxfords eller munkar ska det nog gå braYES man! "sparar" ca 1200kr om man beställer ett par meermin mot att köpa ett par 1880 i butik... Känns lockande som student men då hoppar jag det![]()
Lädersulan klara sig?Nej då så illa är det inte, så länge det inte gäller loafers då säger jag stay away! Jobbat i ett år med mina tassels nu och efter att ha tappat temperamentet totalt förra veckan så ställde jag mig i duschen med högerskon och då blev den faktiskt lite bättre. Loafers är dock extremt svårt och passformen måste vara exakt köper du oxfords eller munkar ska det nog gå bra![]()
Snyggt, jag har ett par likadana från Loake, det är bra grejer för de pengarna. Se bara till att impregnera de och borsta av de när du använt de samt använde skoblock så kommer de se bra ut länge.![]()
Loake cannon i mocka, mitt först par med lädersula! Ska bli spännande att testa
Då kan det vara något slags sämre läder. Skulle nog vara lite försiktig..Var glansigt ja. Påstods vara handmålade.
Japp inga konstigheterLädersulan klara sig?![]()
Lädersular klarar rätt mycket! Ska nog vara lite försiktig när de blir blöta bara. Är ju inte så att de tokdör av lite vatten, men de slits snabbare då. Får de bara torka ordentligt så..Japp inga konstigheter![]()
Jag har ägt två olika par munkar från Meermin i lite längre än två år nu, inga förslitningar eller gått sönder på något vis. Jag är nöjd, men tror säkert som en del påtalat, att kvalitén på skorna man får levererade är ett lotteri.
Det råder helt klart spridda skurar gällande åsikter om Meermin. Man får vad man betalar för, som alltid.
Stämmer in angående sulorna. Går ofta med lädersulor huruvida vädret än är. Kanske inte i ren slask. Men det blev igenom lite nysnö under Stockholms trippen i tisdags. Pratar dock inga maraton långa turer. Låter man dem bara torka är det inga problem allsHar 13 par skor och meermin är garanterat de sämsta jag haft. Jättefina utvändigt men fick skoskav som in i helvete när jag försökte gå in i dom. Resulterade i en knöl som påverkade min passform på andra skor. Blev bara till att sälja.
Så utseende mässigt är de bra, men invändigt skulle jag avstå. Kommer aldrig köpa meermin igen.
Och lädersulor är mycket mycket starkare än vad folk tror. Anledningen till att man vill undvika att de är blöta är för att de slits lite2 mer när man använder de då, men att tvätta dom eller stå i duschen har ingen påverkan alls.
Märke, modell samt gärna länk/info var man kan inhandla dessa riktigt snygga pjucks!Alltid kul med skosamlingar!
Detta var min skosamling slutet på 2015. Då hade jag två par som inte var med i bilden, och köpt på mig ett 3e par. Nu skall här säljas två par också.
![]()
Upp med era samlingar!
Märke, modell samt gärna länk/info var man kan inhandla dessa riktigt snygga pjucks!
![]()
Snygga, gillar modellen!Beställde just ett par skor på kickstarter som omnämndes positivt på shoegazing. 1600 är värt en liten chansning![]()
Kanske man ska testa de, loafers är ju generellt trånga för de inte går att knyta men lite lösare vore skönt! Visserligen helt nya dessutom så det kanske ger med sig.Japp inga konstigheter![]()
Tänker du på dina cavendish? Det skulle inte jag göra, mina Meermin spelar inte så stor roll vad som händer med medan dina är i en helt annan nivåKanske man ska testa de, loafers är ju generellt trånga för de inte går att knyta men lite lösare vore skönt! Visserligen helt nya dessutom så det kanske ger med sig.
Beställde just ett par skor på kickstarter som omnämndes positivt på shoegazing. 1600 är värt en liten chansning
https://www.kickstarter.com/project...igh-quality-s/pledge/new?clicked_reward=false
http://www.shoegazing.se/2016/03/21/nyhet-herrstil-lanserar-myrqvist-goodyear-welted/
![]()
Ja jag tycker de såg justa ut. Klart det inte är några CJ men kanske som Loake 1880 eller snäppet underTänkte också prova, verkar nice!