• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Skulle ni säga att ett par seglarskor som denna ( i läder och inte mocka) klassas som ett par mer "dressade" skor? Ska nämligen till barca under sommaren och vill ha ett par skor för de finare klubbarna därborta.

Nej det är inte ett par dressade skor. Men om det är nattklubbar du menar så kommer du in på dem oavsett?

Misstänker att så är fallet, svarta Oxfords kanske inte är helrätt i Spanien i 30 c
Tror att ett par välvårdade loafers, penny,tassel funkar om man har en i övrigt bra stil. Helheten gör det.

Väldigt väldigt få ställen har krav på skorna nuförtiden. Tror inget ställe nekar dig i kavaj och sneakers t.ex.
Har du bord på ställena kan du sannolikt gå in i flipflops och badshorts :)

Nja, mer dressade skor avser antagligen oxfords
Ska han trippa in på klubben i ett par svettiga C&J i 32 grader? Hmmm.
Jag hade skippat seglardojorna om inte målet var att skrämma bort allt kvinnfolk runt mig. Ett par fräscha loafers eller väldigt lätta, mörka snörskor som lirar med lite mer vårdad klädsel borde fungera.

Väldigt väldigt få ställen har krav på skorna nuförtiden. Tror inget ställe nekar dig i kavaj och sneakers t.ex.
Har du bord på ställena kan du sannolikt gå in i flipflops och badshorts :)
Sneakers och kavaj borde alltid nekas hehe, men nuförtiden är ju även det accepterat bland gemene man.
Trist det där med att skokrav försvinner tycker jag.

Sneakers och kavaj borde alltid nekas hehe, men nuförtiden är ju även det accepterat bland gemene man.
Trist det där med att skokrav försvinner tycker jag.
Visst är kavaj och sneakers ett gissel. Det vore väl bättre isf att förbjuda asfula färgkombinationer istället. Tex Stureplansröda eller klargula byxor borde resultera i ett permanent portförbud på vilken inrättning som helst.

Visst är kavaj och sneakers ett gissel. Det vore väl bättre isf att förbjuda asfula färgkombinationer istället. Tex Stureplansröda eller klargula byxor borde resultera i ett permanent portförbud på vilken inrättning som helst.
Oh, den sved lite ;) fast skillnaden är milsvid mellan dessa två "stilar"

Nej det är inte ett par dressade skor. Men om det är nattklubbar du menar så kommer du in på dem oavsett?

Misstänker att så är fallet, svarta Oxfords kanske inte är helrätt i Spanien i 30 c
Tror att ett par välvårdade loafers, penny,tassel funkar om man har en i övrigt bra stil. Helheten gör det.

Ska han trippa in på klubben i ett par svettiga C&J i 32 grader? Hmmm.
Jag hade skippat seglardojorna om inte målet var att skrämma bort allt kvinnfolk runt mig. Ett par fräscha loafers eller väldigt lätta, mörka snörskor som lirar med lite mer vårdad klädsel borde fungera.
Nja, mer dressade skor avser antagligen oxfords
Om ni får välja mellan seglarskorna eller ett par vita converse? :-D

Seglarskor är skitsnygga men det beror rätt mycket på vad du bär till dom.
Vita Converse är även dom snygga så länge man håller dom vita..
Inga av dom är dock särskilt sköna under längre promenader.
Vad hade du tänkt att köra till skorna?

Fick hem ett par dark navi drivingshoes i penny utförande idag.
Blir nice till badshortsen o vita chinos i sommar:)
image.jpeg

Seglarskor är skitsnygga men det beror rätt mycket på vad du bär till dom.
Vita Converse är även dom snygga så länge man håller dom vita..
Inga av dom är dock särskilt sköna under längre promenader.
Vad hade du tänkt att köra till skorna?
Tänkte just något åt det hållet, Navy eller vita chinos med en skön sommar skjorta :)

Men dom håller ju 10 gånger längre med reservation för byte av lädersula varannat år iofs till en kostnad av 900 spänn..
Det är en subjektiv bedömning i förhållande till användning. Ett par Cavendish skulle aldrig ens överleva en sommar med värdighet om skorna användes på samma sätt som jag använder mina Converse.:)

Det är en subjektiv bedömning i förhållande till användning. Ett par Cavendish skulle aldrig ens överleva en sommar med värdighet om skorna användes på samma sätt som jag använder mina Converse.:)

Inga(!) skor är gjorde för daglig användning. (Möjligen arbetsskor och dylikt).
Mitt tips, oberoende av om du köper Converse eller C&J eller något annat är att aldrig använda skorna mer än en dag och låta dem vila minst 2. Då kommer hållbarheten öka markant.

@TomasBStockholm är jag helt ute och cyklar när jag har för mig att du köpte ett par No-Label sneakers för ett tag sen? Om så är fallet, har du lust att berätta hur de hållit under perioden du använt dem? Är du fortfarande nöjd?
Om det nu inte var du så skyller jag på demens....

Så sant men å andra sidan så överlever mina Converse bara en ynka sommar då de tvättas konstant flr att hålla sej vita o fräscha;)

Inga(!) skor är gjorde för daglig användning. (Möjligen arbetsskor och dylikt).
Mitt tips, oberoende av om du köper Converse eller C&J eller något annat är att aldrig använda skorna mer än en dag och låta dem vila minst 2. Då kommer hållbarheten öka markant.
Det är ju oxå en bra sanning:)

Så sant men å andra sidan så överlever mina Converse bara en ynka sommar då de tvättas konstant flr att hålla sej vita o fräscha;)
Precis! Och till priset av tre Red bull & vodka kan det vara värt det. För första gången på länge äger jag faktiskt ett par Converse som jag vill vårda & inte slita ut. Vi får se hur det går.
CDG.jpg

Edit* - Såg nu att det är skotråden, inte sneakerstråden. Fuck.

Tillbaka
Topp