Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om det är en höstnyhet men dessa ligger nära ett inköp
http://www.skoaktiebolaget.se/collections/carlos-santos/products/carlos-santos-polo-suede-oxfords
Superfina! Hur ser ni på mocka i Sverige? Är användningsområdet för begränsat för att egentligen motivera köpet (men det är så snyggt att vi inte bryr oss) eller är det en överdriven åsikt?
Inga konstigheter alls egentligen - mocka tillhör tillsammans med skinnsulor de saker som det råder överdriven skepsis gentemot (sannolikt på grund av folk antingen köpt/använt ren skit eller lyssnat på folk i "sko"-"butiker"). Båda funkar utmärkt, även i klassiskt svenskt drêtklimat (kan britterna kan en västeråsare också...). Mocka är strålande av två orsaker (bortsett från det uppenbara - att det är snyggt och bekvämt); det är möjligt att tvätta hur enkelt som helst och det är föredömligt lätt att impregnera.Superfina! Hur ser ni på mocka i Sverige? Är användningsområdet för begränsat för att egentligen motivera köpet (men det är så snyggt att vi inte bryr oss) eller är det en överdriven åsikt?
Inga konstigheter alls egentligen - mocka tillhör tillsammans med skinnsulor de saker som det råder överdriven skepsis gentemot (sannolikt på grund av folk antingen köpt/använt ren skit eller lyssnat på folk i "sko"-"butiker"). Båda funkar utmärkt, även i klassiskt svenskt drêtklimat (kan britterna kan en västeråsare också...). Mocka är strålande av två orsaker (bortsett från det uppenbara - att det är snyggt och bekvämt); det är möjligt att tvätta hur enkelt som helst och det är föredömligt lätt att impregnera.
När det står en decimeter av vardera snö, vatten och salt på trottoaren under halvdussinet dagar på vårvintern är det såklart inget att bära då - men det är å andra sidan inte heller vanliga skinnskor med gummisula heller (de kommer också att mördas - gummistövlar, framåt!).
Har haft ett par liknande. Marginellt bättre än Vagabond i kvalitén men de var snygga och sköna.Någon som har erfarenheter kring skor från hudson? beställde nyligen dessa boots https://www.google.se/search?q=SADDLER+TAN+BROGUE+BOOT&rlz=1C1EODB_enSE531SE531&espv=2&biw=1858&bih=1019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOp_b5voXOAhUpCpoKHWOhBngQ_AUIBigB#imgrc=-RJJ2MqOYwUYQM:
http://www.grafford.se/accessoarer/skosnoren/rund-vaxEn fråga till experterna: Jag behöver nya skosnören... vaxade runda i ganska ljusbrun färg. Jag har kollat i flertalet butiker men inte hittat rätt. Finns det någon bra nätbutik med stort urval?
De här verkar ha ett stort utbud. Ingen aning om kvalitet dock. https://www.feetunique.se/En fråga till experterna: Jag behöver nya skosnören... vaxade runda i ganska ljusbrun färg. Jag har kollat i flertalet butiker men inte hittat rätt. Finns det någon bra nätbutik med stort urval?
Skall kolla när jag är hemma för att jämföra, men de ser lite mörka ut. Tack för länken.
Sjukt snygga! Själv beställde jag precis hem ett par Loake 1880 från CareOfCarl. 5 minuter senare kom jag på att jag hade 30% rabatt att utnyttja... Men men, väntar spänt på att de landar på fredag förhoppningsvisFlaggar för 20% rabatt på skor under juli månad från Barker, Church m.fl på Edward Meeks
http://edwardmeeks.co.uk. Köpte mig precis dessa Barker Mcclean rosewood. Först gick det inte att välja Sverige som land att skeppa till men efter ett kort mail så rättade de till det snabbt...
![]()
![]()
Inte dumma de där heller! Men köp ett par till med rabatten och sedan skicka tillbaka de andra?!Sjukt snygga! Själv beställde jag precis hem ett par Loake 1880 från CareOfCarl. 5 minuter senare kom jag på att jag hade 30% rabatt att utnyttja... Men men, väntar spänt på att de landar på fredag förhoppningsvis
![]()
Det tänkte jag på sen faktiskt, så nu är det gjort!Inte dumma de där heller! Men köp ett par till med rabatten och sedan skicka tillbaka de andra?!
Superfina! Har ett par oxfords från loake i samma färg som jag är supernöjd med, alltid velat testa monks dock! Fungerar det att köra "no show socks" under sommaren med monks tror ni? Tycker det är superbekvämt med loafers under sommaren, lite skumt med oxfords.. Men monks?!Sjukt snygga! Själv beställde jag precis hem ett par Loake 1880 från CareOfCarl. 5 minuter senare kom jag på att jag hade 30% rabatt att utnyttja... Men men, väntar spänt på att de landar på fredag förhoppningsvis
![]()
Det är just det som jag funderar på att testa... På bilder ser det bra ut, så vi får se!Superfina! Har ett par oxfords från loake i samma färg som jag är supernöjd med, alltid velat testa monks dock! Fungerar det att köra "no show socks" under sommaren med monks tror ni? Tycker det är superbekvämt med loafers under sommaren, lite skumt med oxfords.. Men monks?!
Du får posta bilder när du får demDet är just det som jag funderar på att testa... På bilder ser det bra ut, så vi får se!
Självklart! På fredag!Du får posta bilder när du får dem![]()
Superfina! Har ett par oxfords från loake i samma färg som jag är supernöjd med, alltid velat testa monks dock! Fungerar det att köra "no show socks" under sommaren med monks tror ni? Tycker det är superbekvämt med loafers under sommaren, lite skumt med oxfords.. Men monks?!
Hehe är supernöjd med dina "gamla" loakes! Sugen på monks i samma färg nuHar också köpt mig ett par double monks, Loake i samma färg som dina som är påväg. Hade ett par Aldwych innan som jag sålde pga köpte liknande fast CJ.
Blir kul att se, har ett par ljusa Doublemonks redan
Hehe är supernöjd med dina "gamla" loakes! Sugen på monks i samma färg nu![]()