• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Idag fick det bli en grövre känga från Cabelas till jobbet.
20161109_172735-01.jpeg

Ett ännu coolare märke än itslienska Diemme är ju kanadensiska Viberg skapat av Ed Viberg 1931
IMG_6061.PNG

Maken till snyggare hiking boots har jag aldrig sett men smakar det så kostar det:(
IMG_6062.JPG

Även Heschung gör snygga Hiker Boots som är rätt snygga ihop med ett par flannel byxor..
IMG_6059.JPG

Några som kör kängor med Commando-sulor? Använ
Det är alltid trevligt med ofärgad kräm och vax.
Jag kör oftast ofärgad kräm om jag inte varit klumpig och sparkat i något.

För att skynda på 'bildandet av patina' rekommenderar jag olika färger på vax snarare än kräm . En handfull lager av burgundy och mörkbrunt på ljusbruna skor. Bara att testa och se vad som fungerar. I värsta fall får man börja om.
Precis så jag kör för att få en "burnished" effekt på mina tan färgade skor. Sen brukar jag dock lämna in mina skor för en lädertvätt (de flesta paren) 1 gång om året..
Precis som du säger så kan det lätt bli överfettat läder på skorna om man kör för mycket vax..

Några tips på stabila vinterskor för runt 1,5? Helst lite casual, varken arbetsskor eller timberlands. Helst bruna :D
Bästa tipset är väl ett par Pimblico från Loake som jag tror nån köpt här tidigare. Snygga Chukka-boots som är Goodyear-sydda med gummisula som håller många år. Dock får du hosta upp en lax till men väl värt pengarna i långa loppet;)
Passar till det mesta, jeans, chinos, flannelbyxor..

Cool! Kanske borde hålla käft och göra likadant. :D
Det är väl just det överdrivet runda tåpartiet som hindrat mej tidigare men med tanke på dubbelsula o welt-stygnen så lär dom ju hålla fint i det hör skitvädret haha. Sen har jag ju handskar som matchar lädret..
Dom passar ju till det mesta förutom kostym o beiga rockar!!
Så bara do it du me!!;)

Några som kör kängor med Commando-sulor? Använ

Precis så jag kör för att få en "burnished" effekt på mina tan färgade skor. Sen brukar jag dock lämna in mina skor för en lädertvätt (de flesta paren) 1 gång om året..
Precis som du säger så kan det lätt bli överfettat läder på skorna om man kör för mycket vax..

Nu blev jag nyfiken. Varför lämnar du in skorna för detta?
Galltvål och vatten räcker långt, om inte så använd Saphir renomat .

Någon som känner till en reko hemsida/butik, som jag kanske inte känner till, som säljer dessa i color 8?

image.jpeg

Annars får det väl bli det enkla valet från Skoaktiebolaget. Carlos Santos eller Carmina.

image.jpeg
image.jpeg

@Fabian har du något kul inne? Känga. Tänk mer mot dressat än fjällen. Du vet ju hur jag klär mig... Något som kan passa?

Senast ändrad:
Någon som känner till en reko hemsida/butik, som jag kanske inte känner till, som säljer dessa i color 8?

image.jpeg

Annars får det väl bli det enkla valet från Skoaktiebolaget. Carlos Santos eller Carmina.

image.jpeg
image.jpeg
http://brickmortarseattle.com/shoes.html
Krångligt att de inte levererar utanför USA, men du känner troligen nån som bor där som kan skicka vidare. Har själv en specialbeställning på Color 8 Wing tip känga i den mer dressade Plaza-lästen på gång till nästa månad. (hoppas jag...)

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

@Fabian har du något kul inne? Känga. Tänk mer mot dressat än fjällen. Du vet ju hur jag klär mig... Något som kan passa?
Inte värda det priset även om cordovan är extremt slittåligt!! Ska du väl slänga ut drygt en 10:a så kör ett par Edward Green Galway istället..
IMG_6069.JPG

Annars, kör på Carlos Santos..

Men jag hade nog hellre lagt 10' på deras Chelsea Oxford istället:)
IMG_6070.JPG

City-sula i gummi som gör dom väldigt användar vänliga..

Inte värda det priset även om cordovan är extremt slittåligt!! Ska du väl slänga ut drygt en 10:a så kör ett par Edward Green Galway istället..
IMG_6069.JPG

Annars, kör på Carlos Santos..

Priset är inte så viktigt just nu, gillar designen och har gillat Alden sedan jag var väldigt mycket yngre. Men aldrig köpt pga just svenska priset... Gillar formspråket!

http://brickmortarseattle.com/shoes.html
Krångligt att de inte levererar utanför USA, men du känner troligen nån som bor där som kan skicka vidare. Har själv en specialbeställning på Color 8 Wing tip känga i den mer dressade Plaza-lästen på gång till nästa månad. (hoppas jag...)

Det går alltid att lösa på något sätt... Color 8 är så jäkla bra. Blir bara bättre och bättre med tiden. Ser fram emot bilder.

Tillbaka
Topp