Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag borde klicka hem ett par & det är nära nu. Jag är storlek 8.5 i Cavendish, mocka & 325. Frågan är om jag borde kliva upp ett halvnummer. Linnégatan har 8,5 i lager & @Vincent har nog en säng över.Har dem själv och ser inga konstigheter. Ser till att ha varma strumpor och räkna med att det blir lite halt bara![]()
Lite mer info om Diemme:Du vet möjligtvis vad modellen på den sista bilden heter. Tyckte de var riktigt snygga.
Coniston är grymma. Har klurat på läääänge, men kommer alltid fram till att jag inte trivs så jäkla bra i kängor.Vad säger ni om Coniston i snö & kyla? @Zed & ni andra.
Tvekat själv i typ 2år på dom men....Coniston är grymma. Har klurat på läääänge, men kommer alltid fram till att jag inte trivs så jäkla bra i kängor.
Sen tittar jag ut och ser pissvädret, och så börjar jag fundera igen.![]()
Skor, kläder OCH klockor går ju hand-i-handKul att det finns så bra trådar på lifestyle för övrigt, första gången jag hittat hit. Inte för att det förvånar mig, forumet kryllar ju av människor med god smak, men ändock en positiv överraskning![]()
Cool! Kanske borde hålla käft och göra likadant.Tvekat själv i typ 2år på dom men....
beställer nog ett par imorn![]()
Precis så jag kör för att få en "burnished" effekt på mina tan färgade skor. Sen brukar jag dock lämna in mina skor för en lädertvätt (de flesta paren) 1 gång om året..Det är alltid trevligt med ofärgad kräm och vax.
Jag kör oftast ofärgad kräm om jag inte varit klumpig och sparkat i något.
För att skynda på 'bildandet av patina' rekommenderar jag olika färger på vax snarare än kräm . En handfull lager av burgundy och mörkbrunt på ljusbruna skor. Bara att testa och se vad som fungerar. I värsta fall får man börja om.
Bästa tipset är väl ett par Pimblico från Loake som jag tror nån köpt här tidigare. Snygga Chukka-boots som är Goodyear-sydda med gummisula som håller många år. Dock får du hosta upp en lax till men väl värt pengarna i långa loppetNågra tips på stabila vinterskor för runt 1,5? Helst lite casual, varken arbetsskor eller timberlands. Helst bruna![]()
Det är väl just det överdrivet runda tåpartiet som hindrat mej tidigare men med tanke på dubbelsula o welt-stygnen så lär dom ju hålla fint i det hör skitvädret haha. Sen har jag ju handskar som matchar lädret..Cool! Kanske borde hålla käft och göra likadant.![]()
Några som kör kängor med Commando-sulor? Använ
Precis så jag kör för att få en "burnished" effekt på mina tan färgade skor. Sen brukar jag dock lämna in mina skor för en lädertvätt (de flesta paren) 1 gång om året..
Precis som du säger så kan det lätt bli överfettat läder på skorna om man kör för mycket vax..
Även lagrad alkohol!Skor, kläder OCH klockor går ju hand-i-hand![]()
Och dyra bilar och dyr inredning i dyra bostäder samt flashiga resorÄven lagrad alkohol!
Ser intressant ut. Vet du hur de är i storlekarna?Ett alternativ för er som vill ha hyfsat dressad känga, som ändå är tillräckligt billig för att slita är Bexley Enfield , en sko som under Klassisk stil på Flashbacks guldera var poppis som beater.
Bild: Shoegazing.se![]()
"De är väldigt långa, jämförbara med mina Aldwych i samma storlek (som ju överlag är stora i storleken), men med lägre insteg och smalare överlag.", skrev Shoegazing-Jesper om dem.Ser intressant ut. Vet du hur de är i storlekarna?
Blottar min okunskap här, vad menas med lägre insteg?"De är väldigt långa, jämförbara med mina Aldwych i samma storlek (som ju överlag är stora i storleken), men med lägre insteg och smalare överlag.", skrev Shoegazing-Jesper om dem.
Guide: Fotens anatomiBlottar min okunskap här, vad menas med lägre insteg?
Nykterist numera tyvärrÄven lagrad alkohol!
Enkelt uttryckt, smalare över vristen..Blottar min okunskap här, vad menas med lägre insteg?
http://brickmortarseattle.com/shoes.htmlNågon som känner till en reko hemsida/butik, som jag kanske inte känner till, som säljer dessa i color 8?
![]()
Annars får det väl bli det enkla valet från Skoaktiebolaget. Carlos Santos eller Carmina.
![]()
![]()
Inte värda det priset även om cordovan är extremt slittåligt!! Ska du väl slänga ut drygt en 10:a så kör ett par Edward Green Galway istället..Någon som känner till en reko hemsida/butik, som jag kanske inte känner till, som säljer dessa i color 8?
![]()
Annars får det väl bli det enkla valet från Skoaktiebolaget. Carlos Santos eller Carmina.
![]()
![]()
@Fabian har du något kul inne? Känga. Tänk mer mot dressat än fjällen. Du vet ju hur jag klär mig... Något som kan passa?
Inte värda det priset även om cordovan är extremt slittåligt!! Ska du väl slänga ut drygt en 10:a så kör ett par Edward Green Galway istället..
![]()
Annars, kör på Carlos Santos..
http://brickmortarseattle.com/shoes.html
Krångligt att de inte levererar utanför USA, men du känner troligen nån som bor där som kan skicka vidare. Har själv en specialbeställning på Color 8 Wing tip känga i den mer dressade Plaza-lästen på gång till nästa månad. (hoppas jag...)