• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Riktigt snygg prägling (eller vad det kan tänkas heta) på lädret!:)

Tack...behöver all uppmuntran jag kan få :) Är jättenöjd, men det är ju ofta så när man kliver över en tidigare gräns oavsett vad det är man handlar att det finns en liten tvekan i bakhuvudet. Så är det för mig i alla fall och har nog att göra med att budgeten är begränsad.

Hemma och har precis packat upp. Skopåsar, skohorn och extra skosnören låg i lådan. Om jag förstod det rätt så är de redan infettade och nu är det bara impregnering som krävs?

IMG_20161125_164112.jpg
Nej! Inte impregnering. Kolla shoegazings vårdguider.

Gillar dom, snygga som attans.

Tack. och tack för tipset. Det var en hel del att läsa :)
Ja men guld värt. Jag har alltid en gammal strumpa i närheten av skorna. När jag kommer innanför dörren så fuktar jag strumpan och torkar av dom sedan i med skoblock och låt dom vila nästa dag. Sedan rengör och putsa med kräm vid behov. Det är ganska skönt att ta fram alla skoputsgrejer och sätta sig med en öl och köra skovård en timme.

Snyggt!
Men du brukar inte stoppa in byxorna till vardags va?

Jag misstänkte att frågan skulle komma :) Jag har ju hittills bara haft typ Chelseaboots och de har varit större i öppningen, så om man har haft jeans med tight vrist har de ofta fått ett sjysst naturligt fall eller vad man ska kalla det. Gillar ju att hela skon syns och jag antar att enda sättet då är att inte snöra ändå upp om man vill ha en ledigare stil?

Senast ändrad:
Jag misstänkte att frågan skulle komma :) Jag har ju hittills bara haft typ Chelseaboots och de har varit större i öppningen, så om man har haft jeans med tight vrist har de ofta fått ett sjysst naturligt fall eller vad man ska kalla det. Gillar ju att hela skon syns och jag antar att enda sättet då är att inte snöra ändå upp om man vill ha en ledigare stil?
Tycker kängan är en uns för hög för att göra sig bra med instoppade byxor.

Tycker det är snyggare att vika upp byxorna, gör alltid det personligen när jag använder boots

Då har jag provat två varianter och det slutade med att jag kör på uppvikt resten av dagen. Bild1 jeansen utanpå med låg knut och bild2 uppvikt med knuten uppflyttad.
Skulle vara roligt att höra era åsikter.

IMG_20161126_165956.jpg
IMG_20161126_170146.jpg

Är hur som helst vansinnigt nöjd med skorna och har redan börjar snegla på ett par jodhpurs från samma märke.

Då har jag provat två varianter och det slutade med att jag kör på uppvikt resten av dagen. Bild1 jeansen utanpå med låg knut och bild2 uppvikt med knuten uppflyttad.

IMG_20161126_165956.jpg
IMG_20161126_170146.jpg

Är hur som helst vansinnigt nöjd med skorna och har redan börjar snegla på ett par jodhpurs från samma märke.
Kör utan uppvik. Dina jeans är så pass korta att du inte behöver vika upp dem. (Tanken är inte att man måste visa hela kängan) Det blir lätt Pee Wee Herman över det om byxorna är allt för korta. För er som inte greppar referensen så blir intrycket av allt för korta byxor att man har för små byxor.

IMG_20161126_165956.jpg
IMG_20161126_170146.jpg

Ja kängorna är görfräcka! Båda byxvarianterna funkar fint.

Det viktigaste är trots allt att du är nöjd med skorna. De är helt enkelt svinsnygga!
Jag håller med @M.L. här och säger att uppvik inte behövs. Blir skitsnyggt med jeansen raka. Grattis till ett par mycket stiliga kängor!

Så...nu är skorna avtorkade och skoblocken är i. Det var en väldigt annorlunda känsla att ha skor som det var svårt att gå nerför i trappan med...nästan som ett par skidpjäxor :) Men jag ser fram mot att de ska formas efter min fot nu och hoppas att de kommer att hålla i många år.

Nu när jag har hittat till skotråden så får ni stå ut med dumma frågor. Har läst tillbaka rätt så långt i tråden, och undrar lite över varför man så gott som aldrig ser jodhpurs? Det verkar ju inte vara någon brist på utbudet om man tittar på exempelvis Skoaktiebolagets sida, men andelen skor i butikernas sortiment verkar inte avspegla sig på vad som köps på forumet i alla fall.

Så...nu är skorna avtorkade och skoblocken är i. Det var en väldigt annorlunda känsla att ha skor som det var svårt att gå nerför i trappan med...nästan som ett par skidpjäxor :) Men jag ser fram mot att de ska formas efter min fot nu och hoppas att de kommer att hålla i många år.

Nu när jag har hittat till skotråden så får ni stå ut med dumma frågor. Har läst tillbaka rätt så långt i tråden, och undrar lite över varför man så gott som aldrig ser jodhpurs? Det verkar ju inte vara någon brist på utbudet om man tittar på exempelvis Skoaktiebolagets sida, men andelen skor i butikernas sortiment verkar inte avspegla sig på vad som köps på forumet i alla fall.

Grattis till skorna. Tycker de var riktigt snygga.
Angående jodhpurs så tror jag att det är så enkelt att många, mig inkluderat, tycker Chelsea boots är ett snyggare alternativ :)

IMG_20161126_165956.jpg
IMG_20161126_170146.jpg

Vad var det för märke då?

Haft jodphurs. Tycker det är skönare med Chelsea. Kolla på bootsonline så kan du köpa RMW från Australien hyfsat billigt.

Vinterbootsen fick åka fram idag, men upptäckte att ett av snörena hade skavts tills dess att det nästan var av. Då jag inte hade snören hemma i rätt längd tog jag ett blad ur @LongCon's bok. Blev ändå rätt bra tyckte jag. :)
GWUPez2.jpg

Snyggt. Bara ett tips. Var försiktig med knutarna och hakarna. Om den ena skons snöre fastnar i haken i den andra när du ptomenerar, så faller du handlöst framåt.
Yepp, inget roligt fall kan jag intyga av egna erfarenheter.
Kan tänka mig att jag såg ut att få ett osynligt cowboy-lasso runt fötterna och föll spikrakt ned som ett stackars försvarslöst djur.

Turligt nog var det inte många som såg (tror jag).

Snyggt. Bara ett tips. Var försiktig med knutarna och hakarna. Om den ena skons snöre fastnar i haken i den andra när du ptomenerar, så faller du handlöst framåt.

Tack för heads up :) Det hade jag inte haft en tanke på att det skulle kunna hända.

Provade för övrigt Loake Anglesey idag som @maartyn skrivit om ett par sidor bak. Letar egentligen efter svarta chelsea/jodhpurs men vette sjutton om de här inte får gå före.

IMG_20161129_135035.jpg

Tack för heads up :) Det hade jag inte haft en tanke på att det skulle kunna hända.

Provade för övrigt Loake Anglesey idag som @maartyn skrivit om ett par sidor bak. Letar egentligen efter svarta chelsea/jodhpurs men vette sjutton om de här inte får gå före.

IMG_20161129_135035.jpg

Skippa svarta skor, det kan man ha på begravning. De där pjucksen var schyssta.

Ett par Chelsea's i mocka är annars något att rekommendera. Tål allt om man impregnerar de ordentligt. Länge leve mocka!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp