• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

..Har plockat fram juldojjorna.
pere1noel.gif

100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000017.jpg

image.jpeg
Aldén, är det nå't nytt svenskt märke? ;) Skämt åsido, grymma kängor! Är det crepesulor? Vad heter modellen?
Man tackar!
Det är en sådan här goodyear gummisula, vet ej vad den heter. Modellen finns inte längre att köpa då det är en specialmodell för Steve Alan, tror den heter plain tor boot men är inte helt säker...

Var förbi Herrstil tidigare idag och provade ut skor. Helt klart imponerad över skorna dom har tagit fram. Återstår att se vad dom går för. Slog till på följande:
IMG_1258.JPG

Passade även på att utöka med skoblock och galgar i ceder. Riktigt schyssta galgar:cigar:
IMG_1255.JPG

Tackar för titten Herrstil:D

Någon som testat herrstil Myrqvist chelsea bootsen, börjar bli sugen på ett par till våren men har inte vägarna förbi Stockholm och därav ingen möjlighet att prova.

Jo men dom ska ju sitta skönt, sen om kvalitén inte är super är lite en annan sak. Har mer med vilken typ av fot man har antar jag

Snarare läder och konstruktion. Jag har supersmala läster från bättre tillverkare som sitter bra från första användning och prövat grövre skor från billigare diton som gett mig skoskav bara efter några få timmar.

Jag har 4 skor från CJ, inte vågat testa något annat roligt än men har aldrig någonsin fått ett skoskav av dessa, braskit.
Mina första CJs köpte jag för tre år sedan. Ett par Islays blev det från Graffords. Jag promenerade sedan från Stureplan med klockspaning och prova-på-kläder-runda runt Biblioteksgatan/NK, till Gamla stan för lunch. Sedan Gamla stan till Fridhemsplan för fika. En nätt promenad på 3-4 timmar. Inte en enda blåsa och fötterna kändes fräscha, och damerna imponerande av skorna ;) Enda märket jag köper när det gäller skor av bättre kvalitet, utom när det gäller sneakers och träningsskor.

EGs 82-läst passar mig fantastiskt bra. Men även Loake Capital, Carminas Rain och Forest funkar från start för mig. Munksko på Carmina Simpson krävde lite och med stängd snörning mycket tid för mig att gå in.
Så det kan bero på alla möjliga saker som läderkvalite, konstruktion, läst, modell, snörning förutom bara pris. Men en del avspeglas ju i priset.

Efter att ha köpt mitt första par crockett kommer jag heller aldrig gå tillbaka till något sämre. Det svider extra att jag sammanlagt lagt samma summa som ett par c&j på meermin för att sedan ha gjort mig av med allihop, väl spenderade pengar...

Riktigt snygga boots! Älskar själv mina Alden boots och funderar på att skaffa ett par till. Vad heter modellen och vad är det för sula på de?
Det är "Color 8 Shell Cordovan Wing Tip Boot" på den lite smalare Plaza lästen. Speedhooks och naturfärgad sulkant. Commandosula. MTO från Brick + Mortar i Seattle. Sitter som en jävla smäck direkt ur lådan. Hade höga förväntningar, men de överträffades med råge.
image.jpg

Senast ändrad:
Det är "Color 8 Shell Cordovan Wing Tip Boot" på den lite smalare Plaza lästen. Speedhooks och naturfärgad sulkant. Commandosula. MTO från Brick + Mortar i Seattle. Sitter som en jävla smäck direkt ur lådan. Hade höga förväntningar, men de överträffades med råge.
image.jpg
De är ju perfekta som till våren! Kanske blir ett par till mig också, eller kanske ett par indyboots....

Tillbaka
Topp