Är det bara jag som upplever att C&J är lite stora i storleken? Typ en halv storlek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, de är bara du...Är det bara jag som upplever att C&J är lite stora i storleken? Typ en halv storlek.
Beror ju helt och hållet på läst - vissa är rymligare och vissa är snävare i utformningen.Är det bara jag som upplever att C&J är lite stora i storleken? Typ en halv storlek.
Borde du inte ha en snorbra rabatt till oss KS:are om du ska göra reklam för din egen sida?Det beror på vad du redan har, men om vi tar förgivet att du inte har någonting rekommenderar jag.
Skoblock
Saphir 1925
Saphir renovateur
Saphir vax
Hästtagel borste
Du kan antingen välja att köra med pigment eller neutral, är det något intressant läder brukar neutral vara bäst.
Skoblock rekommenderar jag från skocare.se, men det är även min sida så jag är relativt biased.
Japp, de är bara du...
Tycker själv att det är tts. Har skor på lästerna 348, 341 och 225 i E bredd och alla i samma storlek.
Vad jämför du med för andra skor/märken?
Lite info om hur lästerna brukar klassas map på bredd:
(most narrow) 238 < 324 < 317 < 348 < 240 < 330 < 337 < 341 < 236 < 318 < 360 < 325 (widest)
(Texten kommer ifrån ask Andys forum)
Om du tex jämför en smal läst med en bred läst så kan det för vissa personer skilja i storlek. Sedan kan det även finnas i olika bredder, vilket också påverkar storleksvalet.
Lite förenklat så kan man i regel ha en mindre storlek på breda läster/alt bredd, men det varierar beroende på person.
Ah, EG skorJag jämför med EG. Har ett par Tetberry och Cavendish, har olika storlekar på dom men det kan ju vara lästen. Då jag upplever främst att Loafern är större.
1 januari 2027 sjunker skomomsen från 25% till 12%. Om skobranschen bibehåller samma vinstmarginal innebär det att skopriset sjunker med 13%. Någon som har koll på det?
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dyrare-sprit-och-bio-men-fria-p-piller
Jaha, det missade jag. Du läser bra.På reparationer.
1 januari 2027 sjunker skomomsen från 25% till 12%. Om skobranschen bibehåller samma vinstmarginal innebär det att skopriset sjunker med 13%. Någon som har koll på det?
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dyrare-sprit-och-bio-men-fria-p-piller
Sorry, glömde korrekturläsa. Jag var för ivrig2017 eller? 2027 känns sådär-relevant hehe
Ah, EG skor
Då förstår jag att du upplever C&J som stora.
Det beror på att EG och även G&G oftast upplevs som något mindre än tts.
Många brukar gå upp 0.5 i storlek på EG och G&G, alt i bredd mot andra tillverkare.
Gissar även att dina Cavendish är i mocka? Mockaskor är i regel ngt större/tänjs ut mer (kan ibland
även lästas lite olika vs skinn hos vissa tillverkare) så det kan ibland vara lite större vs skinn.
Borde du inte ha en snorbra rabatt till oss KS:are om du ska göra reklam för din egen sida?
Jag har 2 par C&J i läst 348 och de är de enda paren jag har i 7,5 . Resten av mina skor (2 par Trickers E,2 par Paraboot, 2 par RM williams E, 2 par Quoddy, Carmina Rain, Yuketen och Heschung) har jag i 8 och jag har köpt alla par noga uprovade i butik. Alla sitter kanon!Är det bara jag som upplever att C&J är lite stora i storleken? Typ en halv storlek.
Jag har 2 par C&J i läst 348 och de är de enda paren jag har i 7,5 . Resten av mina skor (2 par Trickers E,2 par Paraboot, 2 par RM williams E, 2 par Quoddy, Carmina Rain, Yuketen och Heschung) har jag i 8 och jag har köpt alla par noga uprovade i butik. Alla sitter kanon!
Visar att våra fötter är unika och att skor måste prövas. Tex så brukar Rain lästen klassas som stor och 0.5 ner i storlek är inte ovanligt. Hela fotens anatomi har betydelse för passformen men även den personliga preferensen om skor ska sitta tight eller lite lösare.Jag har 2 par C&J i läst 348 och de är de enda paren jag har i 7,5 . Resten av mina skor (2 par Trickers E,2 par Paraboot, 2 par RM williams E, 2 par Quoddy, Carmina Rain, Yuketen och Heschung) har jag i 8 och jag har köpt alla par noga uprovade i butik. Alla sitter kanon!
Nya dojorna! Ska alldeles strax lägga på lite vax
![]()
Riktigt snygga! Modell/märke?
Kan du stänga dem ordentligt eller är de för tajta i insteget?Italigente Napoli Castagna, också kallad for shoegazing.
På bilden ser det ju helt normalt ut för ett par nya skor?Kan du stänga dem ordentligt eller är de för tajta i insteget?
funkar till alltSkulle vilja ha ett par SCHYSSTA Boots, går dom att få tag på, i Stockholms området?!
![]()
funkar till allt
![]()
Skulle vilja ha ett par SCHYSSTA Boots, går dom att få tag på, i Stockholms området?!
![]()