• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Gummi tål ju väta på ett helt annat sätt än läder, så det är väl att föredra i en slaskig stad. Får själv hem ett par gummisulade derbies från orbans snart, kan lämna en utsago om dem när de kommit. :)
Tror lätt att du blir nöjd då priset är såpass väl anpassat till kvaliten. Själv har jag just en brun chealsea boot från orbans och redan från start kände man att man fick mycket för pengen, sulan är dock relativt mjuk som kan uppfattas negativt men själv tycker jag att det är skönt

RMW från bootsonline.
http://bootsonline.com.au/boots/comfort-craftsman-b543n/
Typ 2800 hemlevererat, mjuka ock sköna från start, håller ett par renoveringar också. Hade precis ett av mina par inne på sulning och klackning, som nya för 750kr.
Det låter mycket intressant.
Fast:
Made-to-Order boots take 6-10 weeks to obtain. We charge 50% at the time of receiving the order and the balance when we ship. Made-to-Order boots cannot be cancelled, returned or exchanged.
Jag vill ju ha dom nu. Typiskt!

Fast:
Made-to-Order boots take 6-10 weeks to obtain. We charge 50% at the time of receiving the order and the balance when we ship. Made-to-Order boots cannot be cancelled, returned or exchanged.

Finns ju par som inte är Made to order.

Hur är det med moms och tull dock?

Fast:
Chestnut och Rum i G är ju lagervara, även brun mocka.

Fast:
Jag fick mina MTO på ca 2-3 veckor.
Och att de delar upp betalning är bara bra om nån skulle efterfråga det :)

Berätta gärna om du får betala moms och tull.
Jag köpte nyligen 2 par RM från http://aussiebushhats.com.au/ och fick tyvärr betala moms samt tullavgift. Aussie bush hats var dock innovativa/smarta och endast skrev värdet av ett par skor på förpackningen så det blev inte så farligt dyrt (har för mig det blev ca 500 kr, minns inte exat).

I övrigt så kan jag start rekommendera deras hemsida. Fick skorna levererade på 6 arbetsdagar när jag beställde expressfrakt och är riktigt glad över att ha sparat ca 3 kkr.

Edit: Betalade 5 996 kr för 2 par inkl frakt. Tillkom tullavgift och moms på 1 par.

Senast ändrad:
Fick hem mitt första Meermin par. Har tyvärr begränsat med kunskaper för att yttra mig om dem. Men det känns väl värt pengarna!
IMG_2092.JPG

Tack! Väldigt trevligt tips!!!
Lyckades vinna en bag bara genom att börja prenumerera på deras nyhetsbrev. :smug:
E892DF2B-CD0C-41D7-BF5F-BD03F5537F64.jpeg

Nu har vi på skocare.se bara 10 skoblock kvar.
5 st 44
5 st 46

Köper man samtliga i en storlek kan jag erbjuda ett pris på 115kr per par, inkl frakt och moms.

PMa mig isåfall.

Mina är likadana, slipper gångveck men det är en klen tröst.. Jag som hade hoppats på att de skulle börja ge med sig lite snart. Jävla Meermin!
Man kanske kan mjuka upp dom på väl utvalda ställen med läderfett? Kanske från insidan om man är rädd om det yttre på lädret? Tar inget ansvar om du testar men funkade på mina kängor från Loake

Tillbaka
Topp