Menar du att beställa en sko i respektive storlek? Problemet då är att volymen på 9.5 kmr va för stor, även om längden blir bra.Jag tror inte att du behöver gå bespoke. Men däremot borde det funka med MTO.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du att beställa en sko i respektive storlek? Problemet då är att volymen på 9.5 kmr va för stor, även om längden blir bra.Jag tror inte att du behöver gå bespoke. Men däremot borde det funka med MTO.
Japp, precis vad jag menar. Då får du hitta en smal läst som passar och där man kan göra en MTO. Går säkert att hitta (har inga tips då jag har breda fötter)Menar du att beställa en sko i respektive storlek? Problemet då är att volymen på 9.5 kmr va för stor, även om längden blir bra.
MTM skulle fungera utmärkt också. Beror lite på vart du bor. Men Enzo Bonafé och Saint Crispins kommer till Stockholm några gånger per år och de har möjligheten att modifiera deras tillgängliga läster utifrån dina fötter.Har en viss hatkärlek till skor. Jag har nämligen en fot som är lite längre än den andra, skulle säga 9.5 på höger och 9 på vänster. Brukar försöka köpa 9or men inte alltid det fungerar. Problemet med 9.5 är att skons volym blir på tok för stor för mina slanka fötter, och då behöver jag en sula. Men det blir aldrig heller helt rätt.
Suck. Hur löser ni andra det med liknande problem? Bespoke?
Det känns väldigt bekant. Har samma problem fast 0.5stl mindre.Har en viss hatkärlek till skor. Jag har nämligen en fot som är lite längre än den andra, skulle säga 9.5 på höger och 9 på vänster. Brukar försöka köpa 9or men inte alltid det fungerar. Problemet med 9.5 är att skons volym blir på tok för stor för mina slanka fötter, och då behöver jag en sula. Men det blir aldrig heller helt rätt.
Suck. Hur löser ni andra det med liknande problem? Bespoke?
Hur mycket vill du spendera?Hej,
Tänkte köpa ett par munkskor, vilka skulle ni rekommendera? Färg, material, märke osv. Jag bär nästan aldrig kostym, använder mest jeans, chinos och ibland flanellbyxor, mer casual...
Tillägger också att jag har rätt så breda fötter...
Max 2000, kan sträcka mig med en femhundring om det skulle behövasHur mycket vill du spendera?
Max 2000, kan sträcka mig med en femhundring om det skulle behövas![]()
Mocka för mig, otroligt mysigt och är långt från ömtåligt om man sköter om skornaTack grabbar!
Har tyvärr ingenstans att prova såna här skor i Malmö, finns säkert men något billigt skräp. Om jag åker någon gång till Stockholm så kommer jag absolut besöka "skoaktiebolaget". Köpenhamn är inte så långt bort, kan ta en sväng ditt. Vad ska man satsa på mocka eller skinn? Mocka är väl jävligt känsligt, och skinn kanske för formellt för mig då jag klär mig mer casual, eller, vad tycker ni?
Kör på mocka, mer casual och kräver mindre skötsel.Tack grabbar!
Har tyvärr ingenstans att prova såna här skor i Malmö, finns säkert men något billigt skräp. Om jag åker någon gång till Stockholm så kommer jag absolut besöka "skoaktiebolaget". Köpenhamn är inte så långt bort, kan ta en sväng ditt. Vad ska man satsa på mocka eller skinn? Mocka är väl jävligt känsligt, och skinn kanske för formellt för mig då jag klär mig mer casual, eller, vad tycker ni?
Ligger inte engelska herr i Malmö?Tack grabbar!
Jag skulle rekommendera orbans i den prisklassen dock vet jag ej hur breda fötter du har en borde gå med lagom bredaMax 2000, kan sträcka mig med en femhundring om det skulle behövas![]()
Tack grabbar!
Det gör det, men inte mycket skor där.Ligger inte engelska herr i Malmö?
Varför inte haj?Tack grabbar!
Jättesvårt, kör pembroke i 325 och hade northcote i 348 i en halvstorlek större, men den blev för lång så var tvungen att sälja. 348 är även smalare i passformen än 325.Nån som har erfarenhet av C&J Läst 325? Som referens kör jag på UK9 i 348 vilket känns bra.
Jodphur har jag svårt för.Såg dessa och var bara tvungen.... får blunda för priset.
![]()
Återkommer när jag fått dom så får vi hoppas de passar och ser bra ut!Jodphur har jag svårt för.
Passar på andra med ser bara konstigt ut när jag prövar själv.
Samma med tassel loafers, funkar inte alls på mig men ser bra ut på andra.
Dessa ser riktigt snygga ut!
Ah men lägg av så bra. Tror jag börjar bli med åsikten att pennys gör sig bäst i kalvskinn alt. cordovan istället för mocka.Piccadilly
![]()