Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har tips på balla sneakers? Är någorlunda orienterad i det som hittills diskuterats i tråden, roeterar mest mellan ett fåtal par c&j, church samt RM Williams i dagsläget. Men är som sagt helt lost vad gäller sneakers, skulle vara kul om någon hade en bra idé om vart man kan börja? Tänker mig Adidas Stan Smith-aktigt, alltså huvudsakligen vitt och enkelt. Det måste ju finnas några sneakerinbitna på KS?![]()
Det där var ingen liten medallion på tåhättan där inteanvänder herrn saphir?
Vill du ha vitt, enkelt och låga som Stan Smith bör du kika på Saint Laurent eller kanske Balenciaga.
Tror inte Balenciaga har några helt helvita sneakers? Om det finns lär de vara löjligt svåra att få tag på. Saint Laurent är rätt fräscha, men jag tycker de har för lite sula och lite för smal tåbox. Funkar säkert fint om man är tillräckligt lång och smal för att matcha med 15.5cm-jeansen och en svintight bikerjacka, annars ser det bara konstigt ut. Dessutom är de väldigt styva och obekväma, inte alls som Common Projects som sitter skönt rakt ur lådan.
De här va poetiskt. speciellt den fransk-engelska rösten
De här va poetiskt. speciellt den fransk-engelska rösten
Tänkte kolla om man kan få några tips här. Jag kör mest C&J och några Chursh's som jag tar om hand på bästa tänkbara sätt. Skovård och skoblock, inte nära värmekällor och aldrig samma skor två dagar i rad.
Trots det får jeg väldigt tydliga gångveck på mina skor. Jag smygtittar lite på andra gentlemäns skor och tycker att mina skors veck är mer påtagliga. Detta trots bra skor och bra omhändertagande. Vad göra? Någon som har tips kring detta?
har du fel storlek![]()
? känns som för stora skor kan ge mer väck.
Det där var intressant. För de två som jag har störst problem med är de som är något, något stora...
Har själv problem med storlekar och fötterna så förstår lite ditt problem. Enda jag kan säga är att åka till en storstad i Europa och gå in till C&J/Tricker's/Church eller vilket annat märke du gillar och beställ ett par MTO (eller MTM beroende på hur tjock plånboken är) och ta en bredare sula till skorna. Riktigt roligt att göra också!Tips på skor för mig med stl 47 och väldigt platt/bred fot?
Tänkte kolla om man kan få några tips här. Jag kör mest C&J och några Chursh's som jag tar om hand på bästa tänkbara sätt. Skovård och skoblock, inte nära värmekällor och aldrig samma skor två dagar i rad.
Trots det får jeg väldigt tydliga gångveck på mina skor. Jag smygtittar lite på andra gentlemäns skor och tycker att mina skors veck är mer påtagliga. Detta trots bra skor och bra omhändertagande. Vad göra? Någon som har tips kring detta?
hur står dig alden jämfört med övriga i samma prisklass?
Konstruktionsmässigt är de fina och genuint byggda. De är starkare på "fritidsskor" som brogues, longwings och derbys men framför allt på skor i Cordovan. Jag gillar Aldens estetik men skulle säga att de har lite sämre finish på sina dresskor än t ex C&J, Carmina och Church men i övrigt jämförbara. Dock är de i min mening lite för dyra för vad man får på den svenska marknaden men i Staterna är det ett grymt köp. Klart vassare än de amerikanska konkurrenterna Allen Edmonds och Johnston&Murphy
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skulle behöva tips om butik i Sthlm som har hyfsat utbud av Loake 1880?
Har själv problem med storlekar och fötterna så förstår lite ditt problem. Enda jag kan säga är att åka till en storstad i Europa och gå in till C&J/Tricker's/Church eller vilket annat märke du gillar och beställ ett par MTO (eller MTM beroende på hur tjock plånboken är) och ta en bredare sula till skorna. Riktigt roligt att göra också!
Ett tips till alla som köper ett par skor med en läst som passar - köp liknande läst från andra tillverkare om ni hittar något i er smak. C&J 341 är exempelvis "min" läst. Köpte ett par Westfield i tobacco (mocka) i London och satte på de direkt. Promenerade hela dagen, fick inga skavsår eller känningar. Att bära "riktiga" skor behöver inte vara lika med skavsår. Rekommenderar starkt att hitta er läst och börja bygga skogarderoben därifrån!